Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) - Teknisk analyse (TA)

Hvis vi får en rejection ved ATH her så kan det bli en lukrativ trade å selge her

1 Like

Jeg forskutterer litt, en jinx til meg selv. Og legger ut denne før det viser seg at å selge på 89 var en tabbe. Synes ikke jeg ser topptegnene her, så tror ikke på noen voldsom reaksjon tilbake til 80

image

2 Likes

Ja, vi tegner det ikke likt, men motstandsområdet blir omtrent det samme likevel, noe jeg synes underbygger nivåets relevans. Så blir det som alltid opp til egen strategi om man selger under nivået eller kjøper evt brudd opp.

1 Like

Jeg har sett nøye på strekene og jeg kan ikke lyve:

Det ser veldig fint ut

Hvis volumet kommer, så kan det gå fort

3 Likes

Ja det ser teknisk meget positivt ut, men tror neppe volumet blir særlig høyere da aksjene i Ulti virker å sitte fastere enn i de fleste andre selskaper.

Brudd på trianglet skulle vel tilsi kursmål i området 120-125.

1 Like

6 posts were merged into an existing topic: Ultimovacs småprat (ULTI)

For noen dager i Ultimovacs. Rett før Q2 og “større gjennomgang og mer data” fra kohort 2 får vi breakout av gamle all time high på 87,2 (markert med blå linje), før det blir en nydelig follow through på greit volum. Drister meg til å spå at dette ikke er over enda, og at vi endelig ser en fortjent reprising etter strålende dataslipp i sommer av selskapet.

Aksjen burde i hvert fall kunne nå 110-115kr før Q2 og gå videre opp på en spike dersom forventningene innfris.

8 Likes

For en dag. 15.02%, opp og ATH. Til sammen ble det det i dag omsatt ca 160 000 aksjer.

Slik jeg ser det, så fremstår aksjonærbasen til Ultimovacs utrolig solide. Folk flest virker særdeles lite interessert i å selge på disse nivåene. Noe selvfølgelig også dagens kurs viser.

Har også det inntrykket av at de fleste som er inne i Ultimovacs, har satt seg inn i det fundamentale - å gjør man det - så vet man hvilke muligheter og forutsetninger dette selskapet har.

Brown Brothers Harriman solgte ca. 650.000, og Inven2 ca. 150.000 aksjer etter dataslipp ifb. ASCO. Dette ødela dessverre for re-prising den gang.

Det vil overraske meg om det kommer noen nye nedsalg av denne typen, da Ultimovacs virker å være veldig nærme noe svært så revolusjonerende.

Vi ser nå få frie aksjer, store aktører vil/ og er inne - og trolig ikke ferdig handlet.

Det er godt mulig man må klore seg fast på en rakett for å hoppe på her :rocket: (måtte bare)

10 Likes

Veldig pent chart, som må få litt tid på seg til å stabilisere, typisk ting jeg venter på er at de kortere glidende snittene som 20 EMA og 50 SMA kommer opp i støttesonen 84-91 ish

7 Likes

Liker godt at den reagerte eksemplarisk over støttesonen

3 Likes

Pusler seg over 100 på magert volum = finnes ikke noen salgsvilje

4 Likes

piggyfail

Blir ikke stort penere enn det her

Testen ned mot volumstøtten er nydelig

7 Likes

Chartet lever

4 Likes

Lol, det er faktisk vanskelig å overdrive hvor bullish dette chartet er

Litt mer volum hadde vært greit seff but still

Vi fikk et pullback som bekreftet støttesonen, så gikk den rett opp og tok ut ath på nytt, blir ikke stort bedre enn det

11 Likes

(en positiv forklaringsvariabel er også at kursløftet er drevet av nye, svenske aksjonærer - som tar unna den lille floaten som finnes)

Klarer du å dedusere hvor toppen vil ligge?

Nein junge

Markus, det har vært noe snakk om Donald duck tall bare.

Litt gevinstsikring på toppen i dag

Chartet sier ellers ikke så mye fornuftg atm etter at den brøt opp, et fantastisk innslag i porteføljen

2 Likes