Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) - Teknisk analyse (TA)

Ulti krysset og har faktisk ligget over MA200 i formiddag (99.8)…

Chartet du viser er helt misvisende! Du må velge et dagchart over en viss periode f.eks. 1 år.

1 Like

Chartet går fra 1 November og candlesticks på timesintervaller (Som vist i chartet). Hva er misvisende mener du ?

Truls har ikke fått med seg at du har indikatorer som beregner på daily, men viser det på et timeschart.

1 Like

(Flyttet litt nerding om tradingview finesser over i den tråden)

Det er pent hvis vi closer over 200 i dag, og enda mye penere hvis vi closer over på fredag.

Foreløpig er det en ganske svakt fundert oppgang denne uken, men hvis vi får et pullback som blir kjøpt med overbevisning, så har vi fått et skikkelig taktskifte i bullish retning.

6 posts were merged into an existing topic: Tradingview

Når man snakker om “golden cross” er det så godt som alltid snakk om dagchart så i min TA-verden er ditt chart fortsatt feilaktig.

1 Like

Du misforstår… Indikatorene som jeg viser er basert på dager.
Jeg viste timecandles men indikatorene er for daily.
MA 200 - Siste 200 dager og ikke siste 200 timer

Moving average endrer seg ikke uavhengig av hvilke timesintervaller jeg velger å bruke :+1:

3 Likes

Men tilbake til det interessante du nevnte Truls2…
Hvis vi “forlenger” trenden for MA200 og MA50 bør vi ha en GoldenCross
før neste uke er over

Det hadde vært noe…! :laughing:

2 Likes

200SMA far

Edit:

Har vært en litt uvant uke der kursen siger sakte oppover på lavt volum uten noe særlig motstand. I dag er det litt antydning til at det kommer pullbacks, men den likevel tar sats igjen.

Spennende punkt:

Edit:

Pent!! 108,6 neste viktige nivå.

4 Likes

I opptrend:

Bra stigningstakt og veldig pent volum i dag (forøvrig kom mye av volumet i sluttauksjonen og på dagens høyeste) :cow2:

Det trengs ingen oppdatering av foregående chart, Men siden de 2 foregående ble satt pris på (og når treffsikkerheten går en til hodet) så oppdaterer jeg denne føljetongen med å si opptrend er bekreftet. Vi har ikke nok informasjon til å tegne noen god kanal for opptrenden, så vi bruker det som var motstanden, 98,4 linjen, som støtte. og 114 som motstand.

114 blir spennende for videre retning, går vi inn i en horisontal og bygger base mellom 99 og 114, eller får fortsettelsen av en opptrend?!

10 Likes

Kommer nok til å følge denne kanalen frem mot INITIUM-data

7 Likes

Finfin uke! Ser ut som kursen har god sjanse til å etablere seg over 50 dagers snitt neste uke, og da er vi tilbake i et bullish sentiment i aksjen. Momentumindikatorene har allerde begynt å vippe til bullish side.

108.6 til 113.6 er neste hinder, så er det ~136 som er den virkelig store å ta. Fikk en shooting star i dag som kanskje antyder at den skal konsolidere litt neste uke, men er ikke uventet at det selges litt på slutten av en så sterk uke. VWAP for dagen ble 108, 7, mot close 107,4.

22 Likes

Dingding

4 Likes

Hva dinges det for?

Helt oppe og tester streken jeg syns er viktigst før 136. Kan for gå veldig fort oppover om den ryker skikkelig.

Edit:
Closer over med god margin, med 13,6 millioner omsetning. Pen start på uken. Mer volum trengs for to streker under svaret

16 Likes

Umiddelbart har shorten ikke øget væsentligt til at det skal rapporteres.
Det ligner mere og mere at de er gået Tom for ammunition. Ser man hvordan de har reageret tidligere så er det en change…

3 Likes

Vi holder oss ennå i den “kjedelige” kanalen. Ingen ting å se her på en stund, blir nok å pingponge mellom tak og bunn i kanal i noen måneder nå

15 Likes

SMA50 krysset hårfint SMA200 fra undersiden og dermed “golden cross” i dag!

7 Likes