Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) Fundamentale forhold

Og 70 i INITIUM skulle vert august for ett år siden, og om det dro ut til jul var det en gave til aksjonærer og pasienter. Og nå sitter vi her, snart en jul til, uansett om vasking tar litt tid så er vi langt over hvor vi kan forvente fantastiske resultater i mitt hode.

9 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

6 Likes

Minner om denne…

4 Likes

Carlos ville aldri svare meg på vasketid i Nipu, men ut fra antakelser tok det 4-6 måneder. Så et halvt år med vask bør man for sikkerhets skyld legge inn for Initium.

Han sa vel nesten rett ut i dag at 70 ikke er nådd?
Healttalk-intervju.

Så da har de vel ikke begynt noen vask?
Han sa vel mer at det ikke blir noen vask? De må åpne data i Initium for UV1 virker så sinnsykt bra.

1 Like

Det bør man nok ikke.

Utover det så er det helt klart at NIPU tok svært lang tid. Men det må nesten skyldes under-staffing og/eller at akademikere har veldig mye bedre tid enn CRO og/eller sponsor. I alle fall min tolkning.

3 Likes

Dersom Ultimovacs og FDA kommer til enighet om et alternativt primærendepunkt, kan det påvirke hvor lang tid rensing og annen bearbeiding av kliniske data vil ta.

Skulle man lande på “Overall survival”, kan denne perioden nli vesentlig kortere. For som @Roc pekte på for lenge siden; da er man ikke avhengig av radiologer og deres tolkninger av bilder.

3 Likes

Først og fremst tok det nok lang tid før man kommuniserte noe pga. den vanvittige uenigheten. Virkelig - her kan det ha forsvunnet to måneder.

7 Likes

Tror kanskje polygon her har forklaringen, men at det tok lengre tid enn de både forventet og de vil uttale seg om er jeg sikker på. Men uansett ikke så viktig. Viktigere at Healt Talk i lang tid stadighet vinkler Ultimovacs negativt. Under første publisering av Nipu og ,endpunkt ikke møtt ,var de utrolig pessimiske og vinklet alt så negativt at jeg tok det opp med redaktøren. De lovte i den forbindelse å ta et intervju med JensB. hvilket det ikke ble noe av. Håper noen andre denne gangen kan gå i rette med Healt Talk som nedsnakker det norske “fyrtårnet” når det kommer til kreftforskning og kommersialisering av denne. Ikke bare at de vinkler alt negativt, men de kommer også med faktafeil som eksempelvis at de forsøker feilaktig å si at det er 20% sjanse for at studiedataene har feilet.

1 Like

Medeier i HealthTalk (gjennom selskapet Zeppelin) solgte seg ut av ULTI i 2021 rundt nivået den endte på i dag. Var sikkert surt å se aksjen doble seg.

5 Likes

Litt spesielt å eie helseaksjer hvis du driver med helsenyheter.

Da er hansken kastet. Brukte dagen på å fylle opp og så får vi se om neste regnskap gir Steinar Grini (FA) materiale til oppfølger på «Hvor mye uflaks er det statistisk mulig å ha?» artikkelen sin.

De får herje på, Janus, bergensere jeg ikke vet hvem er eller gudene vet hva man er oppe mot. Jeg legger aksjene i skuffen og setter min lit til at vi alle kan danse med Carlos inn i solnedgangen :sunglasses:

52 Likes

Som en dreven statistiker og velrespektert investor, hvordan vil du oppsummere dataene og tyngden av dem for de på forumet som nå er drevet av tvil og frykt?

Utover at du åpenbart har handlet mengder med nye aksjer altså :smiley:

Jeg er ikke så glad i at man blir for ekstrem i hverken ene eller andre retningen. Generelt ligger det alltid en skepsis i bunn da erfaring tilsier at alt som kan gå galt faktisk kan gå galt.

Når det gjelder det rent statistiske så er det nok mange som er flinkere enn meg her og definitivt de som er mindre rusten i faget. Så der nøyer jeg meg mer med å bare lese og se på forutsetningene man legger til grunn.

Det som imidlertid fascinerer litt er hvor lett man glemmer (inkl meg selv) at NIPU var «bonusen», der hvor man egentlig bare håpte det var «noe» før det store svaret skulle komme. Og at vi har fått «noe» og mer enn det kan jeg ikke fatte annet enn at vi må si. Da er jeg fornøyd og så blir det bare sitte tålmodig vente på neste ting som kommer. Personlig merker jeg at det blir bare frustrasjon om man skal henge seg opp i all støyen, irritere seg over shorting, amatørmessig mediadekning osv Da tar jeg meg heller noen timer på fjellet og grubler på noe annet for det er rett og slett lite man kan gjøre med det.

Var kanskje ikke det svaret du var ute etter men kan vel la tallene tale for seg. Har 390 000 aksjer i selskapet nå så tør påstå jeg har troen da :moneybag:

61 Likes

Den datavasken er fordi det er akademikere (NIPU) som har holdt på. INITIUM som er Ultimovacs’ egen studie har neppe 4-5 mnd datavask.

Dette hører uansett hjemme i småprat, la oss prøve å holde fundamental ryddig

This topic is temporarily closed for at least 1 hour due to a large number of community flags.

Fortsett diskusjonen på småprat er du/dere greie :ok_hand:

2 Likes

Kjetilaaj sin simulering gjort 02.07.23. Kontrollgruppen beregnet etter CM067.

Så kan dere selv flytte den grønne streken til dagens dato.

Tenk om noen aktører der ute skjønte hva som var i ferd med å skje her - helt utrolig.

Som om ikke det er nok at vi ikke har funnet studier som har performet bedre med SOC (ipi+nivo) enn CM743, så kan man i tillegg med relativt god grunn anta at kontrollgruppen underperformer (pandemieffekt).

Og kursen er NED på POC i 2L meso. Markedssvikt.

21 Likes