Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) Fundamentale forhold

Nå må du gi deg Lars!

Åtminstone för de indikationer man nu kör som 1L/2L är det väl självklart att vi hoppas att man fortsätter på detta spår? Att byta riktning innebär såklart en ökad risk. Tex i mesoteliom nu med ganska lovande data. Och så talar det även för goda chanser för bra utfall i melanom. Varför det så konstigt?

Det er vel din gjennomførte “förmåga” å formulere innleggene med negativ undertone det reageres på Lars. Men nå er dette fundamental-tråden så jeg håper vi unngår diskusjon om motiver her.

1 Like

Det virker i blant som du ikke har satt deg inn i caset. At all. At UV1 til slutt skal inn i tidligfase / profylakse er selve kongstanken bak vaksinen. POC og kombinasjon med CPI er steg én.

TET-plattformen, TENDU og PILOT (pluss andre initiativ som ikke er offentliggjort enda) er slik selskapet skal ta UV1 denne retningen. Det er ikke noe «ajdå mkt dåligt». Det er kommunisert og en sentral del av selskapets strategi.

Dette blir gjenstand for en egen «Investor / Research Day» i Q4.

At det var nettopp akademikerne involvert i NIPU som tok initiativ til PILOT sier jo litt om hva klinikerne tenker og mener (Helland / PI er sjef for Matrix).

image

24 Likes

Her benytter du stråmannsargumentasjon ved å tillegge selskapet en hensikt det ikke har. Det skal ikke “bytte” retning. De skal utforske en ytterligere retning, ved siden av det de allerede holder på med (og det har de forsåvidt gjort en stund, men det har ikke blitt snakka så mye om ennå).

Edit: Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor du hopper til sånne konklusjoner.

18 Likes
11 Likes

Her skriver du nok noe feil. HR endrer seg ikke med forskjellige konfindensintervaller. HR er 0.73 uansett om konfidensintervallet er 95% eller 80%, det er bare bredden som endrer seg: HR of 0.73 (80% CI: 0.53-1.0, 95% CI 0.45-1.18).

De to forskjellige HR-verdiene er basert på to forskjellige analyser. En univariabel analyse er bare basert på selve KM-plottet. En multivariable analyse tar hensyn til alle andre data man har på pasienten ved baseline. Dette kalles også adjusted HR, og er hva som er standard å rapportere og skrive om. Når det bare står HR, så er det alltid adjusted HR som menes.

30 Likes

Takk. Var opprinnelig ikke med, men plukket det opp fra chaten å la den inn i ettertid. Har kvernet på det i hele kveld fordi jeg ikke fikk det til å stemme med hvordan jeg har tolket Cox proportional hazards modell. Da var det slik jeg “egentlig” trudde, men ikke var trygg nok på å skrive.

10 Likes

Ultimovacs Provides Complete Phase II NIPU Results Presented at ESMO 2023: Significant and Clinically Meaningful Improvement in Overall Survival for Patients with Malignant Mesothelioma Receiving UV1 Cancer Vaccine

77 Likes

På tide å bli ferdig med NIPU.

Den har gjort jobben - levert POC og vist at UV1 fungerer. Men NIPU - er fortsatt den “svarte andungen” hos U fordi den kom skjevt ut i juni og dette henger i ennå på børsen.

På tide og se fremover. INITIUM news om ca 2 uker på Q3.
Litt status:

Initium er langt på overtid.

Avlesning etter oppnådde 70 events har ikke inntruffet.

Carlos sa på dagens presentasjon:
“Pasientene får ikke lenger progresjon og dør ikke.”

Gjennomsnittlig oppfølgning nå er ca 23, 5 mnd. 2 år på Q3 presentasjonen.
Siste pasient ble innrullert i juni 2022 dvs for ca 16 måneder siden.

Når vi vet følgende:

  1. CM67 kontrollstudien har en mPFS på 11,5 mnd.(11,7)
  2. I senere sammenlingbare studier under covid parallelt med Initium har mPFS vært kortere enn CM67.
  3. Studier gjennomført under covid har ikke resultert i større frafall, jfr innlegg her på tråden 1957 fra Polygon.

Sannsynligheten for at UV1 i Initium vil levere sensasjonelle signifikante resultater er nå meget høy.

Kjetilaaj - det hadde vært fint med oppdaterte diagram og grafer i Initium. Please.

Henter fram et plott fra Bobblegutten sitt innlegg nr. 1139 her på tråden.

Et mulig senario med tenkt avlesning 03. september 2023. Nå vet vi at det ikke engang blir avlesning 03. november 2023.

Bobblegutten:
"For det siste plottet er det filtrert på p-verdi 0.008 – 0.004, altså et helt vanvittig resultat. For en slik frisk populasjon vil dette da drøye en del.

Et helt ekstremt resultat, hazard ratio under 0.50. Veldig sen avlesningsdato.

13 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Og 70 i INITIUM skulle vert august for ett år siden, og om det dro ut til jul var det en gave til aksjonærer og pasienter. Og nå sitter vi her, snart en jul til, uansett om vasking tar litt tid så er vi langt over hvor vi kan forvente fantastiske resultater i mitt hode.

9 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

6 Likes

Minner om denne…

4 Likes

Carlos ville aldri svare meg på vasketid i Nipu, men ut fra antakelser tok det 4-6 måneder. Så et halvt år med vask bør man for sikkerhets skyld legge inn for Initium.

Han sa vel nesten rett ut i dag at 70 ikke er nådd?
Healttalk-intervju.

Så da har de vel ikke begynt noen vask?
Han sa vel mer at det ikke blir noen vask? De må åpne data i Initium for UV1 virker så sinnsykt bra.

1 Like

Det bør man nok ikke.

Utover det så er det helt klart at NIPU tok svært lang tid. Men det må nesten skyldes under-staffing og/eller at akademikere har veldig mye bedre tid enn CRO og/eller sponsor. I alle fall min tolkning.

3 Likes

Dersom Ultimovacs og FDA kommer til enighet om et alternativt primærendepunkt, kan det påvirke hvor lang tid rensing og annen bearbeiding av kliniske data vil ta.

Skulle man lande på “Overall survival”, kan denne perioden nli vesentlig kortere. For som @Roc pekte på for lenge siden; da er man ikke avhengig av radiologer og deres tolkninger av bilder.

3 Likes

Først og fremst tok det nok lang tid før man kommuniserte noe pga. den vanvittige uenigheten. Virkelig - her kan det ha forsvunnet to måneder.

7 Likes

Tror kanskje polygon her har forklaringen, men at det tok lengre tid enn de både forventet og de vil uttale seg om er jeg sikker på. Men uansett ikke så viktig. Viktigere at Healt Talk i lang tid stadighet vinkler Ultimovacs negativt. Under første publisering av Nipu og ,endpunkt ikke møtt ,var de utrolig pessimiske og vinklet alt så negativt at jeg tok det opp med redaktøren. De lovte i den forbindelse å ta et intervju med JensB. hvilket det ikke ble noe av. Håper noen andre denne gangen kan gå i rette med Healt Talk som nedsnakker det norske “fyrtårnet” når det kommer til kreftforskning og kommersialisering av denne. Ikke bare at de vinkler alt negativt, men de kommer også med faktafeil som eksempelvis at de forsøker feilaktig å si at det er 20% sjanse for at studiedataene har feilet.

1 Like