Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) Fundamentale forhold

Har ikke kjøpt noe hverken idag eller ipo, men alltid morsomt å følge med på biotek ipo`er :slight_smile:

"Du kan si vi har flere kort å spille på fordi vi kan teste den i flere kreftformer i parallell, som gir oss et tryggere fundament enn hvis du bare har et skudd på mål "

image

5 Likes

Jeg har tidligere skrevet at jeg synes det er vel optimistisk at selskapet legger så mye trykk på at de kan få godkjennelse etter fase II forsøkene med de planlagte 154 pasientene, og fikk en del push back på det, bl.a. med referasne til prospektet. Men i artikkelen her på E24 så står det igjen
"Ultimovacs-sjefen vil ikke spekulere i hva slags inntjeningen en eventuell kommersialisering av en godkjent vaksine vil bety for selskapets pengekasse.

– Det er vanskelig å forutse når det er tre år inn i fremtiden. Men vi vet det vil være behov for vår vaksine og at pasienter kommer til å nyte godt av den hvis vi klarer å dokumentere at den virker som vi tror og håper at den gjør, sier Arnesen."

Så her forespeiles igjen investorene en godkjennelse allerede etter tre år. Ikke missforstå, jeg håper de lykkes, men tre år fremstår for meg som en veldig optimistisk tidsprognose.

Iallfall når man tenker på at Bjørn Rune Gjelsten og Stein Erik Hagen lett kunne gått inn med 370 millioner, om de virkelig hadde troen på at dette kom til å bli et multi-miliard selskap innen 3 år.

1 Like

Jeg tror Radforsks klare strategi er å børsnotere når selskapene har kommet langt nok. Så selv om Gjelsten og Hagen etc. hadde ønsket å holde dette som et privateid selskap, så tror jeg altså ikke at den tredje størte og desidert viktigste aksjonæren hadde akseptert det.

1 Like

Jeg har fortsatt ikke fått noen aksjer, ikke har de trukket meg for beløpet heller. Pussig.

Ikke enig med deg her polygen. Radforsk har sett at det er vanskelig å tilfredstille aksjonærer på børsen og gjør nok heller dette når de trenger midler ikke de store bjellesauene er villig til å strekke seg til. Husk at radforsk og de andre som kom inn i etableringen har ofte betalt «smuler» for så å pumpe kursen opp før notering når de store pengene nærmer seg å måtte innhentes.

Muligheten til å hente penger er hovedgrunnen til at selskaper er på børs. Og man får ikke Biotek-selskaper til kommersiell fase uten å hente vesentlig med penger. Derfor er det helt naturlig at samtlige radforsk-selskaper etterhvert kommer på børs. Når det gjelder verdsettingen av ULTIMO i denne IPOen, så mener jeg, og tydeligvis nok andre, at den var akseptabel.

2 Likes

Har det skjedd noe i selskapet siden salgs og kjøpssiden ligger såpass ekstremt høyere i dag enn hva som var tilfellet de siste to dagene? Nei, ser jo at volumet såvel på kjøper som salgssiden er ekstremt lavt også. Manipulering for å få kursen opp?

Prøvde å finne ut av det samme, bare shenanigans?:stuck_out_tongue:

Litt merkelig at emisjonsaksjene fortsatt ikke er kommet på aksjekontoen?
Noen som har fått levert aksjene sine?

Nei, men tipper de er rett rundt hjørnet :slight_smile:

Aksjene er nå inne på min VPS-konto, men synes ennå ikke hos nettmegler. Dersom man på død og liv vil selge i dag tror jeg man kan ringe nettmegleren og be om en “synkronisering”.

Var bare en spike, kan ha vært shenanigans

Aaaaahh. De som deltok i IPO har enda ikke hatt anledning til å selge??

De institusjonelle har det, men vi fire (:wink:) småsparerne som deltok har ikke det.

2 Likes

Men når får vi 4 små-aksjonærene våre aksjer?

Det at dere fire ikke har mottatt aksjer er altså DEN FULLE OG HELE årsak til at kursen ikke er LANGT under IPO nivå her altså :smiley:

1 Like

Fikk brevpost med litt info, -man måtte forvente at det kunne ta noen dager før man fikk levert aksjene.

De er på VPS-kontoen din nå. Gå inn på VPS investortjenester og se. Jeg er ganske sikker på at du kan kontakte nettmegleren din og be dem gjøre aksjene synlige for deg der også.