Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) Fundamentale forhold

På fredag ble det omsatt 34.990 aksjer. FIL eier i dag 1.544.990. Ganske sannsynlig da at de supplerte beholdningen og førte til kursoppgangen.

1 Like

Ligger forresten en fin presentasjon uten på hjemmesiden til Ultimovacs nå

Tror ingen norske biotek junkies ønsker Ultimovacs ned. Det handler om at man har sett hvordan markedet behandler norske biotek.
Og det er ingen grunn til at Ultimovacs ikke skal få samme behandling som resten av gjengen, bortsett fra det at eiersiden nesten utelukkende består av store, langsiktige aksjonærer.

Also think its too early to judge. Bgbio went basically sideways for a year before it ran up over 50. We now know that you could have waited and picked it up at half the ipo price. Not saying that will happen again, but 2 months is nothing…

2 Likes

“The judgment” is neither too early or too late, but happens daily and is reflected in the price of the stock. And no one knows what will happen tomorrow.

To know whether this company is ultimately successful or not, we will have to wait at least three years.

2 Likes

Ultimovacs ASA: Invitation to first half 2019 result presentation

Ultimovacs ASA: First half 2019 results

Om den midterste delen av pipelinen, collaboration UV1 sa han “One or more trials that we are discussing currently […] with academic instititions and pharmaceutical companies”

Om føflekkreft, fase 1-studet: No safety issues. 16 of 20 patients enrolled

Om kommende fase 2: “Preperations are progressing according to plan towards inclusion of first patient in 1Q20”

De har besluttet å inkludere ytterligere 10 pasienter i fase 1 for å teste høyere dose, og forventer å ha disse også inkludert innen utgangen av 2019. (skriftlig står det 4q19/1q20, men muntlig var det ”by the end of year”)

Kongstun Arnesen avsluttet presentasjonen med “….we will have the results and see what this vaccine can do in the next two to three years”.

Totalinntrykket mitt er at her går ting fremover i fint tempo!

Jeg er kanskje for forsiktig, men mitt inntrykk er at adm dir prøver å hype forventningene utover det han har full ryggdekning for i fakta (presentasjonen er vel laget på basis av input fra hele ledergruppen?).
I tillegg så synes jeg det er rart at de nå så kort tid etter børsnoteringen skal utvide fase I studien med en gruppe på 10 pasienter som får en annen dose. Er det bare den dosen som får gode resultater, er det jo lite å gå videre med at X % av 10 pasienter har fått gode resultater?

Hvis du faktisk var der eller så webcasten, så skjønner du at det ikke var noe hyping eller mangel på ryggdekning hos Kongstun Arnesen. Eneste han gjorde var å ikke si “…or first quarter of 2020”. Om han så hadde gjort det, så hadde det ikke medført den store forskjellen.

Makan til forsøk på mistenkeliggjøring da! Dette er fase 1, som betyr safety. De utvider med 10 personer og øker dosen i håp om mer og bedre data, fordi de har muligheten til det (det er ingen safety-issues foreløpig).

1 Like

Jeg var ikke på Q2 presentasjonen, men har hørt ham på tre andre presentasjoner bl.a. i forbindelse med IPO’en. Jeg syntes han ved alle tilfellene var veldig framoverlent. Om han har rett eller ikke i sin optimisme gjenstår å se, men jeg investerer foreløpig ikke i selskapet.

Og i dag så var han så fremoverlent at han ikke har ryggdekning altså :sweat_smile:

Vi får se i 4Q19 eller 1Q20 hva som blir fasit. Jeg tror de fleste selskapene gjør lurt i å være litt konservative med sine tidsestimater, brutte løfter kan ødelegge store aksjonærverdier.
Ultimovacs er jo nye så de får skape sin egen track record på dette, og jeg håper de lykkes med både tidslinje og effekt. Så får det heller være at jeg står igjen på perongen med min skepsis når dere fyker av gårde.

Det er hyggelig å høre Einarsson bekrefter at FIL ltd. er Fidelity sitt biotekfond i siste Radium podcast: “Fidelity er en av de aller, aller mest spesialiserte investorene internasjonalt på dette […] det er svært hyggelig. Jeg vet det er første gang Fidelity investerer i et norsk biotekselskap” Elisabeth: “…både bli med på børsnoteringen og så kjøpe seg opp ganske kraftig etterpå - da ser de noe de liker!, tenker vi da”

Einarsson nevnte også at de sprer eierskapet på flere forskjellige kontoer, så dette er grunnen til at selv om de altså eier over 5,5% av selskapet og er femte største aksjonær, så er de ikke synlige på topp 20 listen.

Og som styreleder repeterte han Kongstun Arnesens melding om at “Vi har gode samtaler med Big Pharma om mulige samarbeid om å få til flere studier fremover.”

2 Likes

Fin artikkel om Ultimovacs. Riktignok i en litt jalla reklamesaturert nettavis drevet av underholdningskonsernet Egmont :smirk:

1 Like

2 Likes

Se der ja! Da er altså den ABN-kontoen Nyenburgh slik jeg spekulerte i. Da har vi altså en VELDIG stor spesialinvestor, og en ganske stor spesialinvestor. Solid! Ingen andre norske biotek som kan skilte med lignende.

2 Likes

Trodde du hadde lært Nyenburgh å kjenne gjennom Pcib🤪

1 Like