Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) Fundamentale forhold

Takk for at du tar deg tid til å oppklare enkelte ting. Jeg lurer på et par ting jeg håper du kan bidra litt på. Hvilke historiske studier anser dere som relevante å se prostatastudien og lungekreftstudien deres opp mot? Du har uttalt flere ganger at det ikke er vanlig å se så mange langtidsoverlevende i de indikasjonene, så hva er standardbehandling for de indikasjonene og hvilke studier er lagt til grunn?

I tillegg sier du at dere ikke skal ha interrim readout av den randomiserte melanoma-studien, men jeg har vel ikke misforstått når jeg husker at dere skal ha en avlesning av immunrespons midtveis i den studien? Gjelder det for mesoteliomstudien også?

Apropos sammenligning. Har dere har en god oversikt over eksisterede konkurrenter og fremtidige read outs i malignant melanoma indikasjonen (som kan deles)?

Gode spørsmål.

Ja, vi har god oversikt og ønsker at våre konkurrenter lykkes.

Dersom noen dokumenterer at en telomerasebasert kreftvaksine har klinisk effekt, vil det åpne en dør i kreftbehandling på linje med introduksjon av sjekkpunkthemmere. Først da blir vi konkurrenter, og da ligger Ultimovacs først. Dette kommer jeg til å si på
fredag. Det er en vurdering (som du kunne gjort) og ikke en nyhet om Ultimovacs.

Når vi planlegger en studie må vi vite så sikkert som mulig at det ikke blir introdusert ny standardbehandling (“read-outs” er ikke så farlig) mens studien går. Hvis det skjer, stopper inklusjonen i studien. Det er grunnen til at det bare var 12 pasienter i
den studien vi presenterte på ASCO-SITC. Vi regnet med at beslutningsforum vil bruke sine vanlige 12 mnd på saksbehandling, men brukte bare 3. Det var bra for pasientene , men vi endte opp med bare 12 pasienter når vi hadde planlagt 20.

Vi har lagt betydelig arbeid i å forstå og sjekket med de som lager retningslinjer i Europa og USA for behandling av føflekkreft at ipi+nivo kommer til å være standardbehandling for den pasientpopulasjonen som kan rekrutteres til INITIUM, i den tiden inklusjonen
skjer.

21 Likes

Takk for gode svar! Håper markedet ser litt mer på potensialet til Ultimovacs, for det er virkelig stort - føler dere jobber svært riktig og i det stille, om man kan si det.

2 Likes

Ultimovacs ASA – Ultimovacs appoints Carlos de Sousa as new Chief Executive Officer

2 Likes

Oj, den så jeg ikke komme!

“Innovative professional with an extensive knowledge of the global Pharmaceutical business, including Business Development, Mergers and Acquisitions, Marketing, Strategy and Medical Affairs. Strong management, negotiation and decision-making capabilities. Demonstrated ability to develop and manage multiple projects in a fast paced environment.”

https://se.linkedin.com/in/carlosdesousa1

Var altså CEO i dette selskapet før han sa opp 13. desember i fjor: https://immunicum.se/

Vel blåst @Neladner, snakk om å gå ut på et pent tidspunkt.


Litt om nye sjefen:

https://www.wallstreet-online.de/nachricht/11985854-immunicum-publ-announces-resignation-of-carlos-de-sousa-as-ceo

Carlos de Sousa was appointed CEO of Immunicum in October 2016. During his tenure, the company has, among other things, completed the liver cancer study (HCC), listed on Nasdaq Stockholm, initiated the multi-indication study ILIAD and entered into an agreement with Merck KGaA and Pfizer to study ilixadencel in combination with avelumab as part of ILIAD as well as completed the GIST and MERECA studies with promising results.

https://www.biostock.se/2018/10/ceo-interview-carlos-de-sousa-immunicum/

4 Likes

2 posts were merged into an existing topic: Ultimovacs småprat (ULTIMO)

Er det slik å forstå at det er utelukkende positivt å få inn en CEO med lang fartstid og at dette er ett grep for videre utvikling av selskapet.

Jeg tenker i alle fall det. Og når Kongstun Arnesen fortsetter å jobbe sammen med selskapets styreleder i Radforsk, så tenker jeg at det er en bekreftelse på at dette er fornuftig og riktig både for selskapet og alle involverte parter. Kongstun Arnesen har gjort en glimrende jobb med å lede selskapet fram til der det er nå, men at en som tydligvis har mer utdannelse og erfaring fra den forretningsmessige siden nå overtar, er sikkert en riktig beslutning.

Og det at Carlos de Sousa faktisk har sluttet i forrige stilling og først skal overta sjefsstolen i Ultimovacs om fire måneder tror jeg betyr en kontrollert overgang med god kunnskapsoverføring. Det får vi sikkert bekreftet i morgen.

Og hvem vet - kanskje tar KA over etter Einarsson som styreleder, eller i hvert fall styremedlem etterhvert?

Men dette betyr at vi må begynne å skrive her på forumet på engelsk folkens! :wink:

8 Likes

Jeg takker for rosen og bekrefter at polygon har skjønt dette. Å få inn Carlos som CEO er en klar styrking av Ultimovacs. Jeg skal jobbe for Radforsk (og er styreleder i Oslo Cancer Cluster og Felleskatalogen) og kan bruke det jeg kan i større bredde. Men ikke før 1.juni!

41 Likes

Tusen takk for at du har tatt deg tid til å skrive her inne! Når du etterhvert er ferdig som CEO og starter i Radforsk hadde det vært fantastisk hvis du oftere ble en del av podcasten. Ville vært gull for oss andre hvis du kunne bruke kompetansen din til å kommentere resultater fra de andre selskapene i porteføljen også. Tror du og Einarson kunne blitt et radarpar i den settinga! Bare et forslag!:crossed_fingers::grin:

19 Likes

Det er planen allerede. Jónas og jeg kommer med fast innslag : “Arnesen forklarer”

51 Likes

Fantasisk forslag Sleeperts!!!

Jeg opplever Kongstun som svært innsiktsfull, pedagogisk og engasjerende person. Og han kunne bidratt til det flotte arbeidet @Forsk , Jonas Einarsson allerede gjør med å gjøre biotek mer tilgjengelig og forståelig for den jevne investor.

Man skal virkelig ikke undervurdere viktigheten av det, for norsk biotek trenger kapital, men det må gå hånd i hånd med godt informerte beslutninger.
Da kan vi kanskje få mindre av utsagn i media som at biotek er bingo, og flaks, og kanskje viktigere; man kan bidra til at pengene går til de gode prosjektene. Fordi hvis investorene blir mer opplyste så setter det også større krav til biotekbransjen om hva de kan servere, og at de må ha en gjennomtenkt strategi for hvordan man skal lykkes og hvordan investorene skal tjene penger. Det vil sannsynligvis øke suksessraten, og igjen investeringslysten.

No pressure @Neladner, men via podcasten kan du gjøre et svært viktig bidrag for norsk biotek ved å heve kunnskapsnivået og interessen.

Edit: ser at utfordringen allerede er tatt mens jeg holdt på å skrive mitt innlegg. Supert !!

21 Likes

Ultimovacs ASA: Fourth quarter 2019 result presentation

Da blir det faktisk oppstart av BEGGE de to randomiserte studiene, INITIUM og NIPU i Q1, da kan vi forvente melding om first patient i begge disse i løpet av dager/uker. En stor milepel for selskapet

1 Like

En god presentasjon, og informativ forklaring av teknologien ved Arnesen.
Dessuten tydeligvis lite å frykte fra eventuelle konkurenter.

Men litt skuffende at de ikke tok noen av spørsmålene fra web.

1 Like

Han tar jo spørsmål fra web hele tiden ellers så kanskje ikke så vits :laughing:

2 Likes

Jo kanskje det er forklaringen, he, he!
Ellers ikke så mye nytt for oss som følger selskapet.
Har du noen betraktninger etter presentasjonen Larsmkn?

Jeg var dessverre litt opptatt på jobb så må se den på et senere tidspunkt :man_scientist: