Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) Fundamentale forhold

39.43-40.05

Elisabeth: “Når kan det tenkes at vi har noen interim-data?”

Åslaug: “Hva var det du sa? [med henvisning til Espen], i 2022. Så er vi jo litt forsinka nå da pga. COVID og alt det der. Det må vi jo bare innrømme. Ja, så det kan hende vi må vente til ut i 2022.”

Her mener jeg det er ganske klart at hun mente å si “ut i 2023”. Dersom mitt spørsmål blir tatt etter presentasjonen, så får vi jo et klart svar.

3 Likes

“Might be according to plan, might be delayed. Potential higher cost, but too early to conclude.” Svarer vel så langt det er mulig på mitt spørsmål.

de Sousa: “The company is secured by a very strong group of investors, and a very strong team” Og han gleder seg til å begynne i jobben :wink:

Da misforsto jeg tydeligvis det med “larger package”. Det er helt separate løp i de forskjellige indikasjonene.

COVID-19: “We will not comment on what we are not doing, only what we are currently doing […] We are not doing that at the moment.”

Is all your cash held in NOK, or have you hedged your funds in EUR or other international currencies?: “We have our funds in NOK”
Her er det vel et poeng at en større del av utgiftene faktisk er i NOK enn tilfellet er i andre sammenlignbare selskaper.

Det var et spørsmål investeringskostnader som jeg ikke fikk helt med meg (@investor ?).: “We have good grip on the total cost, but not so sure exactly when.”

Både CFO og CEO sier ettertrykkelig at de er trygge på at de er tilstrekkelig finansiert på tross av siste tids hendelser.

3 Likes

En presentasjon helt på det jevne. Ingen negative overraskelser og inntrykk av at guiding holder despite Covid-19.

Ny CEO virker å være en mer selgende type enn vår kjære Kongstun Arnesen så gleder meg til fortsettelsen. Tror han kan være rett mann.

De jobber ikke med Covid-19-vaksine i dag, men jeg tipper det kommer et eller annet på vaksinefronten de neste årene. TET-teknologien virker litt for lovende til å la være.

1 Like

Det tenkte jeg også da han sa noe sånt som at “this is a very competitive field”, og at det derfor er veldig viktig å markedsføre og synliggjøre selskapet.

Småprat: Litt vanskelig å ikke ta følge med børsen nedover, når TDN sin take fra presentasjonen er at: “NUPI-STUDIE KAN BLI UTSATT GRUNNET COVID-19” :neutral_face:

synes presentasjonen var rett og slett dårlig…

går ikke gjennom TET teknologien og hvordan den virker, går heller ikke gjennom data som disse fase 2 studiene bygger på. snakker ikke om pasientpopulasjoner i de forskjellige indikasjonene, +++

å bare ramse opp fase2 studiene og finansen på denne måten kunne en 10 åring gjort.

Da burde de i det minste presentert selskapet på en bedre måte oxo på en Q presentasjon

1 Like

Dette var en kortere presentasjon av selskap og teknologi enn de to tidligere jeg har vært på ja. Men det er ganske tidkrevende å skulle gå i gjennom det teknologiske fundamentet og data fra tidligere studier. Jeg synes det er helt greit at dette ikke blir gjort hver gang fremover. Kvartalspresentasjoner er for eksisterende og potensielle aksjonærer - det de Sousa tenker på er nok industrien, sykehus og de akademiske miljøene.

Det er apropos en fin “Company presentation” oppdatert nylig i februar på https://ultimovacs.com/about-ultimovacs

2 plusser ved Ultimo sin presentasjon i forhold til det som har vært vanlige ved presentasjoner i norske biotekselskaper:

1. Man bruker ikke tiden til å gjennta teknologien i hver presentasjon til det kjedsommelige for eksisterende aksjonærer.
  2. Man får inn en “selgertype” som CEO. Selv om det har bedret seg noe i det siste er det et betydelig minus ved norske biotekselskaper at de har dratt med seg forskere fra akademia som toppledere.
    Meget positivt for fremdriften mot kommersialisering at man får inn de Sousa allerede nå!

(Min personlige meningsukk som investor i 12 norske og utenlandske biotekselskaper som følges på heltid:
Det skiftet som nå har skjedd og skjer med lederskapet i en del biotekselskaper som i Ultimo håper jeg PCIB endelig tar lærdom av. De har hatt PW som CEO på overtid i snart 2 år nå! Hvor hadde man vært i PCIB med en mer foroverlent CEO?)

TDN sin gjengivelse av svaret på @Fornybar sitt spørsmål om mulighetene for ytterligere studier:

-Vi har den siste tiden diskutert prosjekter med akademiske institusjoner og farmasiselskaper og disse diskusjonene pågår nå. Det jeg kan si er at vi vil konkludere disse diskusjonene i løpet av 2020, og jeg blir veldig overrasket om vi ikke konkluderer på disse samtalene i 2020, sier avtroppende administrerende direktør Øyvind Kongstun Arnesen i Ultimovacs under kvartalsfremleggelsen torsdag.

3 Likes

Arnesen har nok vært perfekt i den rollen han har hatt i Ultimovacs. Men i skiftet mot kommersialisering trengs en annen type og det har de sett tidlig og skal bare ha ros for.

Det finnes egne tråder fornå diskutere PCIB på, satser på at de som vil svare legger svaret dit. :blush:

3 Likes

Oslo (TDN Direkt): DNB Markets nedjusterer kursmålet på Ultimovacs-aksjen til 60 kroner fra tidligere 66 kroner. Kjøpsanbefalingen opprettholdes.

Det fremgår av en oppdatering fra DNB Markets torsdag.

Meglerhuset tror pasientrekrutteringen til Ultimovacs’ sine to fase 2-studier (INITIUM og NUPI) kan bli forsinket grunnet covid-19. De tror videre at dataavlesing i fase 1-melanoma-studien i USA trolig vil skje sent i 2020.

DNB Markets peker på at driftskostnadene fremover forventes å øke, og henviser til at selskapet selv under kvartalspresentasjonen torsdag guidet om økte driftskostnader fremover (om lag 155 millioner for 2020, ifølge DNB Markets).

Bakgrunnen for reduksjonen i kursmålet er økte estimater for driftskostnader i 2020-2022.

ABG Sundal Collier mener det er for tidlig å medregne utsettelser av kliniske studier og økte kostnader.

“Vi er fornøyde med fremgangen i de kliniske studiene, til tross for at det er utfordrende tider knyttet til pasientrekruttering med økt risiko for utsettelser og økte kostnader. Vi vil overvåke progresjonen i de kliniske studiene i andre kvartal 2020 nøye, og vi vurderer at det er for tidlig å endre vår forventning om avlesing av data sent i 2022”, skriver meglerhuset i en oppdatering, der de opprettholder kursmålet på 60 kroner med kjøpsanbefaling.

Hvor har DNB det fra at de guidet økte driftskostnader nå i forhold til tidligere? Det er jo opplagt at det blir høyere driftskostnader i de neste kvartalene når de kjører i gang de to studiene?! Det CFO sa var at for året som helhet, så vil det være ca. 25% høyere enn dette kvartalet, men at dette er veldig “rough figures” fordi de har veldig kontroll på total kost, men ikke akkurat hvilket kvartal det havner i. Så vidt jeg har fått med meg er det eneste de har guidet tidligere spesifikt på når kostnader kommer, var setningen fra forrige Q: “Operating cash outflows expected to increase significantly during FY20 with the commencement of planned projects/ activities”.

Det eneste viktige er at man er sikker på at selskapet er tilstrekkelig finansiert til potensiell søknad etter avlesning av PFS i de to studiene, og det bekreftet både CFO og CEO ettertrykkelig i går!

Og hvorfor er det negativt at man kanskje må vente et par måneder ekstra på data fra den amerikanske fase I studien? Grunnen til en evt. forsinkelse er at det ikke er åpne konferanser. Om de siste ti i denne studien sa CEO på forrige Q at de hadde kommunisert til sitene at det ikke hastet med, fordi denne først og fremst er for “filing purposes”.

Nei, her har Sundal Collier en mer fornuftig oppsummering synes jeg…

2 Likes

As expected, the Q1 results were something of a non-event. Operating costs were lower than we expected, and as a result the cash balance slightly higher; however, the deviations were minor in our opinion. We believe recruitment for the two phase II trials Ultimovacs initiated this year could be delayed as a result of Covid-19, while the first cohort of the phase I melanoma trial will most likely read-out before the end of the year. We have lowered our forecasts to reflect a slightly higher cash burn-rate in the coming quarters. We reiterate our BUY but have lowered our target price to NOK60 (66).

Smaller operating loss in Q1 than we forecast, but spending set to increase . Operating expenses of cNOK31m in Q1 were below our cNOK35m forecast. However, as clinical trial activity ramps up, so too should operating expenses. Management guided for operating expenses of cNOK155m in 2020.

Covid-19 could affect timelines. We believe recruitment for the two phase II trials Ultimovacs has initiated this year could be delayed following the Covid-19 pandemic. However, the company currently believes it should still have a data read-out in H2 2022, although there is clearly a risk this could be delayed if restrictions on movement of people and goods continue. The first hospitals in the INITIUM and NIPU trials are open for patient inclusion now.

Expecting data from the phase I melanoma trial in late-2020. The ongoing phase I trial in malignant melanoma (UV1+pembrolizumab) has now recruited 28 of 30 patients. Cohort 1 (20 patients) will have reached the 1-year follow-up in September 2020, and we expect safety and efficacy data from this cohort in late-2020.

New CEO to join soon. Earlier in the year it was announced that a new CEO had been appointed. Dr Carlos de Sousa will take over from �˜yvind K. Arnesen on 1 June.

BUY recommendation reiterated but target price lowered to NOK60 after raising our 2020�€“2022 spending estimates.

1 Like

Ultimovacs ASA - Share Option Program

Ultimovacs ASA Announces Collaboration with Big Pharma Company and Leading European Oncology Clinical Trial Group to Evaluate UV1 in a Third Phase II Clinical Trial

Ultimovacs ASA Announces Collaboration with Big Pharma Company and Leading European Oncology Clinical Trial Group to Evaluate UV1 in a Third Phase II Clinical Trial

4 Likes

Emi?

1 Like

Ultimovacs ASA - Contemplated private placement

1 Like

Ultimovacs leverer virkelig, de største eierne garanterer for 50% av emisjonen og vi er på lag med nok et big pharma selskap, gleder meg til fortsettelsen!

1 Like

Ultimovacs ASA - Private placement of new shares successfully placed

4 Likes

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

1. @polygon (134 likes)
  1. @Neladner (88 likes)
  1. @Fornybar (60 likes)

Resten av topp 10:

1. @Investor (22 likes)

2. @Otard (13 likes)

3. @Funcomi10kr (11 likes)

4. @Boykie (10 likes)

5. @Senior (9 likes)

6. @Bra_Britt (6 likes)

7. @Dormancy (5 likes)

Gratulerer!