Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) Fundamentale forhold

Ad det samme, så bet jeg meg merke i flere kliniske forsøk som har et godt samspill med hverandre, godt antall pasienter, ok finansiering, randomisering og sikte på registrering.

Det er et fint sett med avkrysningsbokser som smekker på plass der.

5 Likes

Ultimovacs ASA – New share capital registered

Ultimovacs ASA Announces First Patient Enrolled in the NIPU Phase II Clinical Trial Testing UV1 Against Mesothelioma

7 Likes

Pent!

For investorene er dette veldig relevant.

1 Like

Og Radforsk har tilfeldigvis fylt opp kontoen med 103000 aksjer på nyeste lista også.
NRK nyheter har også en sak om at immunterapi for lungekreft har gitt mange pasienter et lengre liv og at de får det bedre, men fremdeles er det litt bingo hvem som har nytte av immunterapi. Drammen vil nå igangsette et studie for å prøve å finne ut hvem som kan ha nytte av immunterapi. Litt fritt etter hukommelsen. Det pleier å komme i loop flere ganger nå på morran.

Det er altså bare aksjene de fikk tildelt i emisjonen for to uker siden. Og av en eller annen grunn ble overført lenge etter alle de andre.

Vi satser på UV1 som standard behandling sammen med sjekkpunkthemmere i samtlige indikasjoner, ja :smiley:

2 Likes

@Neladner @forsk Hvorfor blir aktører som Folketrygdfondet invitert med på emisjonene deres når det første de gjør er å kaste ut aksjene til shortaktører. De fungerer jo som en fyrlykt for tørste shortfond som vil manipulere lille Oslo Børs.

Det gjør at selskapet må levere 100% for å ikke få kursen gruset, og aksjonærverdiene ødelagt. Kanskje tilogmed evnen til å hente penger i fremtiden.

Kan vanskelig tro at å legge opp til storstilt shorting av utviklingsselskaper med laaaange, kapitalkrevende løp er en god idé.

Det må da finnes andre penger å få tak i, om emisjonene er så overtegnet som det fremstilles.

14 Likes

Ja, det lukter jo veldig utlån av de 50K de har gått ned med siden emisjonen.

Har man prøvd noe så enkelt som å snakke med dem?

Ja, de låner som prinsipp ut aksjer for å få meravkastning. At kursen går ad undas er ikke så nøye, for de får jo renteinntekter. :sweat_smile:

Ja, og hvor mange tuselapper tjener de pa. på å låne ut 50K aksjer i ultimo? Forsvinnende få!

Men når det er sagt, så tror jeg disse aksjene uansett bare blir stående på en meglerkonto, og ikke faktisk blir lånt videre og solgt. …slik som ting ser ut nå i hvert fall…

1 Like

Det skal sies at dette kun er negativt dersom selskapet ikke leverer på guiding og det blir kurspress nedover. Leverer de som forespeilet - og det virker de jo å gjøre :wink: - vil de jo sannsynligvis måtte dekke inn til langt høyere kurser enn de solgte på.

“meravkastning” er faen meg relativt ass…

Ultimovacs ASA Announces First Patient Dosed in the Phase II INITIUM Trial in Metastatic Malignant Melanoma

6 Likes

Enormt som det leveres ihht guiding. Gleder meg til fortsettelsen.

3 Likes

Er det en kobling til dagens NRK-program der N=18?

Sikkert ikke superkomfortabelt for mindre aktører som radforsk å begynne med noen voldsom polemikk mot den største fisken i andedammen

1 Like

Helt sikkert ikke, men det er uansett noe de burde være observante på. Folketrygdfondet har ikke vist seg å være spesielt aksjonærvennlig innstilt, og er sannsynligvis en for stor aktør til å bry seg om enkeltinvesteringer.

Når man i tillegg får vite at store aktører faktisk har gått inn og spurt andre selskaper om å ikke inkludere de i emisjoner, da skjønner man jo også at man ikke er alene om tankene.

Forventer ikke svar på dette, men jeg forventer at det blir undersøkt og kanskje det bidrar til en endring…

1 Like

Tipper dette er det samme som denne artikkelen?:

Og da er det nok i så fall denne studien:

med drogen som etterhvert fikk dette navnet:

Den pågående som det snakkes om er nok denne:

Og altså ikke den som hjalp: @Funcomi10kr/Ultimovax sin slektning, som er denne:

2 Likes