Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) Fundamentale forhold

I går kom det oppdatering hos EPO (European Patent Register) om «Communication of intention to grant a patent» på WO2017207814/EP3463436. Den har stått som «Pending» i forrige årsrapport fra selskapet.

Det Redeye har tidligere skrevet:

UV1’s original patent application (WO2011101173; granted in EPO, US, and Japan) was filed in 2011, and Ultimovacs filed an additional patent application for CPI combinations in 2017 (WO2017207814; pending). As the company’s current clinical pipeline only tests CPI combinations, we believe this should likely extend patent protection for relevant indications until at least 2037.

Bakgrunn:

A vaccine in combination with an immune checkpoint inhibitor for use in treating cancer

Abstract

A polypeptide for use in medicine is provided. The polypeptide is administered simultaneously, separately or sequentially with an immune checkpoint inhibitor. The polypeptide comprises at least one polypeptide comprising a region of at least 12 amino acids of a self-antigen or a sequence having at least 80% identity to the region. The polypeptide is less than 100 amino acids in length.

38 Likes

Igjen er TI foran selskapet i å melde innvilgede patenter :nerd_face:

Denne meldte de for øvrig som innvilget i US i fjor vår: NewsWeb

10 Likes

Data + patenter = verdien av et biotek-selskap

12 Likes

Selskapet hadde denne fine oversikten over patentbiblioteket sitt i den nye årsrapporten. Satt ring rundt hva som skjedde her nå, pluss skrevet enkelt hva de går på:

22 Likes

Ultimovacs Receives Intention to Grant Notice on European Patent on UV1 Cancer Vaccine-Checkpoint Inhibitor Combinations

42 Likes

Ultimovacs ASA - Disclosure of voting rights of Annual General Meeting

TENDU-101 studien er oppdater på Clinical Trials databasen. Den er nå fullrekrutert, men antallet er redusert fra planlagte 18 pasienter til 12 pasienter.
https://www.clinicaltrials.gov/ct2/history/NCT04701021?A=5&B=6&C=Side-by-Side#StudyPageTop

https://newsweb.oslobors.no/message/578117

Skal da ha vært 12 hele veien, var ferdigrekruttert før nyttår.

På hjemmesiden står det for øvrig 9 :man_shrugging:

Tja, vet ikke hvorfor de da har hatt 18 pasienter registrert på studiesiten :man_shrugging:

Ingen aning, mener de har sagt/guidet 12 et par år.

Edit:

Det er feil, ser de guidet 9 pasienter så nylig som Q4 21.

De hadde en åpning for å innrullere ekstra mange i siste kohort, men har vel fått så gode safety-svar at de ikke ser seg nødt til det.

1 Like

https://newsweb.oslobors.no/message/578117

Fra 14.12.22

1 Like

Da har Nykode vist en sannsynlig effekt i cervix cancer med deres vaksine. Sammen med moderna sin studie i melanom adjuvant setting viser at vaksine sammen med immunterapi virker.
Jeg mener at disse studiene helt klart derisker UV1, selvom det nok også gir en høyere kommersiell risiko på sikt.

1 Like

Jeg har ingen tro på at Nykode sine data skaper bølger utenfor Oslo Børs. Og grunnen til at de (kanskje) skaper bølger her er ikke fordi resultatene “viser sannsynlig effekt”, men fordi de har en kommunikasjonsstrategi som er så fjernt som mulig fra den übernøkterne linjen Ultimovacs har valgt. Selv hadde jeg foretrukket noe midt i mellom fra dem begge.

10 Likes

Helt enig med deg i at det er store ord fra Nykode til å være en liten ikke randomisert studie. Jeg vil imidlertid hevde at skepsisen i det onkologiske miljøet mot kreft vaksiner begynte å minke etter moderna sine data. Nå supplert med Nykode vil det etter min mening redusere skepsis ytterligere

2 Likes

Ultimovacs ASA - Annual General Meeting held on 20 April 2023

@ketilaaj: Hvis det ikke er for mye jobb, hadde du kunnet laget en oppdatert fremstilling av diagrammene for INITIUM og NIPU gitt dagens dato?

Hvis jeg forstår det riktig vil nå de lysgrønne feltene nå starte omtrentlig der de sluttet i de forrige diagrammene (ved de vertikale grønne linjene), gitt fortsatt 6 ukers datavask. Ergo vil sannsynligheten for de ulike utfallene i din forrige framstilling gjelde dersom det i dag kom en børsmelding med resultater fra en av studiene.

Ut ifra øyemål vil sannsynligheten med disse forutsetningene nå være omtrentlig for antall events i kontrollgruppene for de 2 studiene, dersom totalt antall events fra studiedesignet oppnås idag (men skal vaskes i 6 uker fra nå):

INITIUM:
39 events: ca 87% (endpoint met)
41 events: ca 75%

NIPU:
39 events: ca 82% (endpoint met)
40 events: ca 72%

Søndag er det 6 uker siden 12.mars, så prosentene ketilaaj satte opp da er vel gyldige nå forutsatt 6 ukers vask.

1 Like

@sjog: Det var det jeg forsøkte å formulere her: [quote=“Morderud, post:1544, topic:5553”]
Ergo vil sannsynligheten for de ulike utfallene i din forrige framstilling gjelde dersom det i dag kom en børsmelding med resultater fra en av studiene.
[/quote]

1 Like

Ultimovacs ASA - Share Option Program

1 Like