Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) Fundamentale forhold

Det later til at du misforstår. Statistikk er en metode. Den sier ikke annet enn at ting skal se slik ut om ikke Ultimovacs sine studier avviker dels voldsomt fra tidligere studier i samme indikasjon, med samme inklusjonskriterer og med samme standardbehandling. Ingenting er garantert, men noe er (trolig) mer sannsynlig enn noe annet.

3 Likes

Litt nysgjerrig på hvorfor du sier du har så troa når statistikken (i følge deg selv) viser at dette går rett i dass (Da antar jeg du mener at de fleste studier feiler) samt at aksjen ser dårlig ut teknisk

2 Likes

Hva slags statistikk over 100 år “i verden” mener du kan si noe bedre om Ultimovacs sine studier enn konkret statistikk som bygger på sammenlignbare studier?

Klarer helt ærlig ikke å se at det tekniske ser så voldsomt dårlig ut heller…

Nå er jeg over 70 år og har til stadighet blitt overasket over forklaringer jeg ikke kunne ha tenkt meg på forehånd!

2 Likes

Det er fair. At hverken markedet eller andre har troen på at dette blir suksess er godt reflektert i kursen. Hverken analytikere eller selskapet selv er tydelige på at det mest plausible er at UV1 gir effekt i eksperimentell arm når man havner langt på “overtid”.

Det tekniske ser veldig dårlig ut om man nå beveger seg under 120. Da blir det meget raskt kr 100 og folk begynner å bli litt ristet!

2 Likes

Tror egentlig at dette går inn, men ikke så bra som statistikken skulle tilsi,

1 Like

Det gir jo ingen mening å forholde seg kortsiktig til kurs før avlesningen. Resultatet av avlesningen bestemmes ikke av kursen. Og hvis kursen skulle bli 100 kr før avlesning er jo RR desto mye bedre.

1 Like

Ja, det er jo en tolkning om du ønsker å se det sånn.
Jeg ser litt nedgang på lavt volum, alt styres uansett av det fundamentale når det kommer

Hvorfor?:joy: Du kjøper ikke statistikken/jo lengre tid jo bedre argumentet

1 Like

Nå bedriver vi småprat, men “din statistikk” (teknisk analyse) og “vår statistikk” kan utmerket vel slå til begge to. Kursen kan falle pga tekniske signaler og du selger. Dagen etter eller uken etter kan “vår statistikk” slå til i form av knall resultater. Da er du “wiped out” og vi kan smile. I den fasen U er i nå koker det ned til om man tror på gode resultater eller ikke.

5 Likes

Ja enig med deg!
Men kursen nå viser hva markedet tror vil skje. Og markedet har på ingen måte tro på gode resultater fra Nipu. Da hadde kursen vært en helt annen,

Det er en kunst å ikke la sin fundamentale tro bli påvirket av traderpotten, Truls :clinking_glasses:

4 Likes

Jeg skal være sjeldent ærlig nå; men har 19.000 aksjer i Ulti og dobler om Nipu går inn. Har intet i traderporten men forsøker å forholde meg så nøytral som mulig i den tekniske vurderingen av kursutviklingen. :champagne: :sweat_smile:!

1 Like

Riktig - og da kan vel også føyes til at om man skulle tro på det - eller tom. finne noen grunner som måtte tale for det - så er det også et par grunner til den motsatte tro:

  1. i NIPU har pasientene allerede vært gjennom en første linje-behandling, noe de ikke har i CM743, de må av den grunn antas å være kommet lenger ut i sykdomsforløpet, og dermed svakere
  2. i både NIPU og INITIUM har pasientene blitt rekruttert i en korona tid, noe ikke pasientene i ref.studiene var. Dette bør også helle til en mulig mer syk pasientgruppe.
1 Like

Helt logisk det du skriver, men i mitt lange liv har det helt uforutsiktbare stadig skjedd. Derfor dobler jeg når jeg først får data fra Nipu.

2 Likes

Ikke oftere enn det mest sannsynlige.

…men nå er vi over på småprat…som nevnt

Ja i høyeste grad på “småprat”

30+ uleste i fundamentaltråden. «Shit nå er det noe svært på gang» tenker jeg. «Er det melding?, matching halt?»

Neida. Bare Truls m/traderpotten.

6 Likes

Nei da, meldinga kommer først 19. juni!