Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) Fundamentale forhold

Ja, det er jo en tolkning om du ønsker å se det sånn.
Jeg ser litt nedgang på lavt volum, alt styres uansett av det fundamentale når det kommer

Hvorfor?:joy: Du kjøper ikke statistikken/jo lengre tid jo bedre argumentet

1 Like

Nå bedriver vi småprat, men “din statistikk” (teknisk analyse) og “vår statistikk” kan utmerket vel slå til begge to. Kursen kan falle pga tekniske signaler og du selger. Dagen etter eller uken etter kan “vår statistikk” slå til i form av knall resultater. Da er du “wiped out” og vi kan smile. I den fasen U er i nå koker det ned til om man tror på gode resultater eller ikke.

5 Likes

Ja enig med deg!
Men kursen nå viser hva markedet tror vil skje. Og markedet har på ingen måte tro på gode resultater fra Nipu. Da hadde kursen vært en helt annen,

Det er en kunst å ikke la sin fundamentale tro bli påvirket av traderpotten, Truls :clinking_glasses:

4 Likes

Jeg skal være sjeldent ærlig nå; men har 19.000 aksjer i Ulti og dobler om Nipu går inn. Har intet i traderporten men forsøker å forholde meg så nøytral som mulig i den tekniske vurderingen av kursutviklingen. :champagne: :sweat_smile:!

1 Like

Riktig - og da kan vel også føyes til at om man skulle tro på det - eller tom. finne noen grunner som måtte tale for det - så er det også et par grunner til den motsatte tro:

1. i NIPU har pasientene allerede vært gjennom en første linje-behandling, noe de ikke har i CM743, de må av den grunn antas å være kommet lenger ut i sykdomsforløpet, og dermed svakere
  2. i både NIPU og INITIUM har pasientene blitt rekruttert i en korona tid, noe ikke pasientene i ref.studiene var. Dette bør også helle til en mulig mer syk pasientgruppe.
1 Like

Helt logisk det du skriver, men i mitt lange liv har det helt uforutsiktbare stadig skjedd. Derfor dobler jeg når jeg først får data fra Nipu.

2 Likes

Ikke oftere enn det mest sannsynlige.

…men nå er vi over på småprat…som nevnt

Ja i høyeste grad på “småprat”

30+ uleste i fundamentaltråden. «Shit nå er det noe svært på gang» tenker jeg. «Er det melding?, matching halt?»

Neida. Bare Truls m/traderpotten.

6 Likes

Nei da, meldinga kommer først 19. juni!

Folk lever lenger enn før. Også med sykdom, alvorlige også. Så at standard behandling har blitt bedre er det vel liten tvil om. Er det noe som taler for at det kan være motsatt på ditt punkt 1? At noe effekt av 1ste linje kan gjløre 2de linje bedre?

Pkt 2 og kan vel være motsatt? De aller sykeste har ikke kunnet delta pga covid, så “friskere/sterkere” populasjon er rekrutert?

1 Like

Pasientene får kjemoterapi i 1L og det høres veldig usannsynlig ut at de skal gjøre det like bra som førstelinjepasiemter som får immunterapi uten kjemoterapi først synes jeg.

4 Likes

Den generelle og godt dokumenterte tendensen gjennom pandemien er (dessverre) at mange millioner kreftpasienter har blitt diagnostisert på et senere tidspunkt med mer fremskreden sykdom. Om man skal spekulere ut fra dette til å gjelde Ultimovacs sine studier er en annen sak. Men det mest plausible er at tendensen også er gjeldende her da studiene er internasjonale.

1 Like

Bare en tanke, de som er med i NIPU studien må nesten være de som responderte best på cellegift, det går jo forholdsvis bratt nedover mhp overall survival OR i checkmate 743. Det blir jo en form for seleksjon som ikke første linje pasientene i cm 743 har vært igjennom. Dog tror ikke at dette vil øke pfs i NIPU, både for 1) Respons på cellegift og imunterapi korelerer antagelig ikke (bare egen antagelse), har noen dokumentasjon? 2) Personer som har gjennomgått cellegift er vel generelt fysisk svekket.

1 Like

CM743:

1 Like

Hvis dette er et svar på korrelasjon mellom cellegift og imunterapi slik jeg framla det, er vel det litt på siden. Nemlig hvordan vil gjennomført cellegiftbehandling påvirke påfølgende imunterapi. Er cellegift+ imunterapi standard behandling i noen krefttyper?

Jeg finner ingen plass at pasientene i NIPU skal ha hatt god respons av kjemoterapi i førstelinje og ser ikke at det har vært noe filter der?

Dersom en pasient får kjemoterapi i førstelinje, men ingen respons av den (eller f.eks SD) er de i den berømte trakten for videre screening inn mot NIPU.

Det man derimot kan forvente er at sykdommen er hissigere jo lenger kreften har levd og immunforsvaret nok funker litt dårligere i pasienter etter kjemoterapi og med langtkommen kreft.

I de tilfellene gis de samtidig i førstelinje, og ikke kjemo → relapse → ny behandling. Men enig, det er noe vi får mer svar på nå. I følge de tidlige studiene med få pasienter så gir det ikke noe bedre effekt å gi sjekkpunkthemmere etter kjemoterapi enn om man gir sjekkpunkthemmere up front som førstelinjebehandling.
MAPS-2
image

INITIATE
image

Edit: Ser du har endret innlegget ditt, så da blir jo dette et litt unødvendig svar :stuck_out_tongue:

9 Likes

Absolutt ikke, mye nyttig info her

1 Like