Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Hvilken børsmelding?

Den 6.4.2021

Dette kan være litt forvirrende, men det er en «samlemelding» med ulike tickere, så ser ikke ut som Tycoon er på topp 50 i Ulti

1 Like

Vent litt, sier dere at Tycoon har kjøpt Gjelsten sin eierpost?

Hvordan drar du den konklusjonen?

1 Like

Hvis Tycoon har kjøpt 1 mill aksjer i Ultimo så er de jo inne blant top 10… Skeptisk.

Det står jo i teksten at det er i DLTX Tycoon har kjøpt. I Ulti har Kristian Falsnes økt med 708 aksjer

6 Likes

Ser det nå. Meldingen var publisert under ULTI hos Nordnet, så i farten trodde jeg alle gjaldt ULTI.
Beklager.

GM-CSF

The “Great Debate” at Immunotherapy Bridge 2020 hvor vår venn Paolo har medvirket

“In particular, a paradigm shift from therapeutic vaccination to preventative vaccination in earlier-stage patients may be needed”

1 Like

At dette medikamentet, som Ultimovacs og andre bruker som en adjuvant i vaksiner, også har en effekt i seg selv mot Alzheimer er jo spennende. Men ikke relevant for Ultimo - så ingen misforstår dette.

Målet med TET er å finne en adjuvant som erstatter sargramostim/GM-CSF fordi den har ganske heftige bivirkninger.

For apropos disse bivirkningene, så fikk jeg nå sett intervjuet med den første pasienten i Ultimovacs sitt fase I i melanoma som du lenket til for noen uker siden. Som altså er en av de seks av tolv som i dag lever, og en av de tre som hadde “partial response”. Og hun var tydeligvis pasienten som fikk et anafylaktisk sjokk som satte denne studien på pause en liten stund! Noe man altså konkluderte med at var nettopp GM-CSF og ikke UV1 som trigget. Og som man heldigvis heller ikke har sett siden så vidt jeg vet.

6 Likes

Da er teksten på abstraket sluppet. Posteren kommer i morgen kl 14:30

5 Likes

Den posteren skal jeg printe ut og ramme inn så jeg har noe å vise til folk som lurer på hvordan jeg ble så himla rik.

2 Likes

Ny deltaker på aksjonærlisten?
På 24 plass.
Og ftf øker med 40000 ihht listen.

Smått utrolig at folk ikke har bedre å drive med, eller at det er tillat i det tatt, enn å shorte en så lite likvid aksje.

Du kan flytte hele trading-rangen uten problemer.

Takk til FTF for idiotpraksisen.

2 Likes

Ikke nytt dette. Bare å se hvordan FTF har bedrevet i NANO i alle år, de kjører samme praksis over hele fjøla. Smått utrolig hvordan de aktivt bidrar med å stikke kjepper i hjulene på innovasjonsselskaper som prøver å bedre verden. Etikk eier de ikke snev av.

3 Likes

Kristian Falnes, en av grunderne av skagenfondene, som senere har begynt for seg selv som investor, øker jevnlig i Ultimovacs. I følge melding på TDN eier han nå 83.000 aksjer. Liker å se at slike investorer øker sin beholdning jevnt og trutt👍🏽

8 Likes

Han eier enda mer gjennom Stavanger Forvaltning AS. De har over en halv million aksjer.

2 Likes

Hvor finner man at shorting av ULTI er foretatt ? Jeg fant ingen shorting.

Under rapporteringsgrensen.

Nei, det selskapet er eid av Kristoffer Stensrud med familie, men han er forsåvidt også en av Skagen-grunderne, så det er også veldig gledelig å se at han også er stor eier i Ultimovacs.