Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Er så dårlig på medisinsk “engelsk” hva betyr dette?

Man “finner” det når Folketrygdfondet plutselig endrer beholdning med pluss-minus på X aksjer, for et tidspunkt hvor dette ikke stemmer overens med omsetning i aksjen. Da vet man at det er snakk om utlån / tilbakelevering av shortaksjer.

4 Likes

Ja, der blanda jeg siddiser.

Hva lurer du på? Dette er bare en plakat med en beskrivelse av studien INITIUM på.

Er bare en forklaring på studieoppsett og rasjonalet for å starte stuiden

Her finner du forøvring noe av samme info på medisinsk norsk

http://hsorhf.prod.fpl.nhn.no/digitalfornying_/MKBSttteinformasjon/Melanom%20023-024-025%20UV1-202.pdf

1 Like

Ok. Var det jeg trodde, men usikker på om det stod noe spesielt. Så bare plakat av hvem som deltar på konferansen, men med Ultimovacs?

Ultimovacs skal presentere INITIUM på AACR, Annual Meeting of the American Association for Cancer Research:

Takker theroger

info på medisinsk norsk er mye enklere :slight_smile:

Norske selskaper kunne godt legge ut skriftlig informasjon på både engelsk og norsk. Og så kunne de holde sine muntlige presentasjoner på språket til majoriteten av aksjonærene. Synes nå jeg. (Men det er det ingen som bryr seg om)

1 Like

Er det en ting norsk biotek trenger, så er det mer utenlandske penger. Så det er jeg fryktelig uenig i.

4 Likes

Veldig enig i skriftlig info. på både norsk og engelsk (gjerne også på tysk, spansk, og kinesisk).

Men muntlige presentasjoner må nødvendigvis holdes på engelsk, om man da ikke avholder presentasjonen på både norsk og engelsk som Photocure gjorde i mange år.

Oppdatert idag. Setter pris på om noen kan fortelle om eventuelle forandringer :smiley: er visst for kunnskapsløs til å finne ut sånt selv…:sweat_smile:

4 Likes

Startet rekruttering i Nebraska og Texas. Lagt til sentre i New Hampshire, Trondheim, Tromsø, Oxford og London.

13 Likes

Takk for at du holder oversikten. Var inne og sjekket senest i morges, og da var det ikke oppdatert.

Er @Hallakis du skal takke :wink:

Her er forresten paneldiskusjonen fra Sachs fra tidligere i år

4 Likes

Ultimovacs Presents the INITIUM Study Design as a Trial-in-Progress Poster at AACR Annual Meeting 2021

10 Likes

Hentet fra posteren: « Accrual is expected to be completed 4Q2021»

Tolker jeg rett om dette betyr det samme som enrolment completed?

Edit; her er forøvrig posteren

3 Likes

Se hvordan Richard nikker når Carlos de Sousa nevner muligheten for 5-6 - 10 fase 3-studier i samarbeid med big pharma.

BEM og UV1. Universalt potensiale.

Ja, @Hallakis, du tolker det rett.

Ja, de har store ambisjoner. På Q1 burde de ha økt rekrutteringstakten veldig, som de sier de forventer.

6 Likes

Er jo superbull å få dette bekreftet, selvom det var «forventet» at de skulle være ferdig rundt den tiden.

4 Likes

Synes denne var fin til å forklare hvordan man kan ha forhåpninger om synergier med ipililumab OG nivolumab. Man kombinerer altså ikke med disse to fordi de ofte brukes i lag, men fordi man forventer at begge to isolert sett vil ha en synergistisk effekt med UV1.

Enkelt fortalt så hjelper CTLA4-hemming immunforsvaret med å produsere mange flere (clonally expand) t-celler som kjenner igjen hTERT (telomerase), mens PD1-hemming gjør at PD-1-sjekkpunktet ikke hindrer T-cellene som ble ekspandert fra å angripe tumor.

De har sagt de skal presentere komplette data fra de 20 første pasientene i melanomastudien med Keytruda på en konferanse i første halvdel av året, og der får vi antakelig presentert overall response rate. Det kan være et interessant signal å ta med seg videre mens man venter på resultatene fra INITIUM og NIPU og FOCUS og DOVACC og … ?

15 Likes

Spennende å se at det franske pensjonsfondet “FONDS DE RESERVE POUR LES RETRAITE” er dukket opp på topp 50.

1 Like

Har vel vært inne i 1 år snart? Bare en navneendring?