Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Aksjen på sitt laveste siden ~10 desember, til tross for nye (partner-)studier, teknologiplattform i klinikk og oppdaterte / nye analyser. Begynner å nærme seg høstens overvekt i portisen for min del.

6 Likes

Er i samme båt. Eller; jeg er allerede i god overvekt. Plukker sakte, men sikkert.

I’m hoping to get a nice covid lift in bgbio (in the next week or so) and will move more funds into Ultimo after that…best laid plans and all that… :grimacing:

1 Like

Dersom de skal på ASCO med STAUKE (STudie Av Uv1 og KEytruda) i juni så får vi straks melding om det, og det kan være lurt å være overvektet :sunglasses:

Ja, jeg laget nettopp et navn på studien.

1 Like

@Fornybar foreslår å legge til Y også så det blir en nøkkelstudie :slight_smile:

2 Likes

Primært så er dette en safetystudie, men de måler også effekt, og det er da en gang sånn at N=20 er den største kohorten til nå.

I tillegg leverte UV1 og Keytruda allerede på 12mnd PFSavlesning “over 12mnd PFS” mens kun Keytruda i førstelinje føflekkreft med spredning har 11.5mnd PFS i historisk kontroll.

At det begynner å bli lang oppfølgingstid i en studie med UV1 + CPI i 20 pasienter kommer jeg ikke unna at er en stor verdidriver for aksjen.

Som Einarsson sier: Man må bruke disse tidlige dataene for å gjøre seg en mening om UV1 vil vise effekt i RP2ene, og da følger det at et hvert godt klinisk signal øker LOA mer eller mindre over hele linjen.

2 Likes

Og da kan man lure på hva ULTI og rødfarget kurs gjør sammen… Det er ikke akkurat like barn leker best det!

La selskapet melde at de skal på konferanse først :slightly_smiling_face:

Dagens fun fact om Ultimovacs:
INITIUM, NIPU, FOCUS og DOVACC skal innrullere totalt 531 pasienter.

Det tror jeg nesten ikke selskapet selv har giddet å summere.

Vær så god.

Og mens jeg har oppmerksomheten. Edison mener også at det burde finnes en viss “read-across effect” mellom disse RP2’ene. Det vil si at gode resultater i en studie burde øke LOA i de andre.

Selv om ikke melanomastudien med Keytruda er randomisert, så burde det være lov å bli enda litt mer overbevist om effekten til UV1 dersom OS og PFS fortsetter å utvikle seg positivt.

Høyere overbevisningsgrad burde translatere til høyere kurs.

5 Likes

Norge er i ferd med å bygge opp en betydelig helsenæring som når ut til globale markeder. De siste årene har vi sett flere kommersielle suksesshistorier innenfor helsenæringen. Dette er lovende for både pasienter og verdiskaping i landet.

(…)

VEKSTPOTENSIAL. Det norske kreftforskningsselskapet Ultimovacs, som ble etablert for ti år siden, er i gang med å utvikle kreftvaksiner. Selskapet ble grunnlagt av norske forskere, fikk med seg sterke investorer og ble børsnotert i 2019

9 Likes
18 Likes

“Conclusion: Treatment was well tolerated. The rapid expansion of UV1-specific Th1 cells in the majority of patients indicates synergy between UV1 vaccine and CTLA-4 blockade. This may have translated into clinical benefit, encouraging the combination of UV1 vaccination with standard of care treatment regimes containing ipilimumab/CTLA-4 blocking antibodies”

Og så vil jeg minne om noe jeg skrev da de overordnede data ble presentert før jul:

2 Likes

Remind me - hvordan vet vi at de lever dersom de ikke har blitt fulgt opp?

Fordi dette er det eneste selskapet med fikk gjennomslag for at de måtte få vite.

“The fact that you are alive is not considered clinical data” uttalte forrige CEO om dette.

3 Likes

Ja ja, pasientens veier er uransakelige, og det er en del av risikoen med å gjøre studier.

50% ORR hadde sett mycke godt ut ifht historiske kontroller av ipililumab alene (12% ORR) - men OS’en er et så sterkt signal som noe fra en så liten studie.

Mon tro om vi får se oppdatering på ORR fra Keytruda-UV1-melanom-studien når de skal presentere den senere i 1H.

Som jeg skrev tidligere en gang, så er det vanskelig å sette seg inn i deres situasjon, men samtidig tenker jeg at det egentlig er ganske kjipt gjort. Det er jo tross alt veldig viktig for forskningen at de ikke melder seg ut på denne måten. Og det de utsetter seg for, er kun radiologiske undersøkelser, så langt jeg kan forstå. Og disse to lever altså etter fem år - kanskje nettopp (og tror jo vi) som følge av studien de har vært med på.

Og det hadde virkelig vært interessant å ha data fra disse to!:

2 Likes

Ja, det er irrierende at datapakken blir litt forstyrret, men så vidt jeg vet så er det ikke så uvanlig at pasienter skipper oppfølginger så hvis vi skal skylde på noen så er det strengt tatt Ultimovacs som skulle gjort en litt større studie :smiley:

Anyways, signalene fra denne studien er ganske pene, så det er ikke rart vi får forventninger til INITIUM hvor de også legger til en PD1-hemmer.

4 Likes

Hvordan har Tycoon (Spetalen) og Tigerstaden kommet seg inn med såpass store beholdninger uten å engang bremse fallet som har pågått i ukesvis?

Hvor mange aksjer har de? De er ikke synlige på topp 50 i alle fall.

1 Like

Om du tenker på den børsmeldingen så er det vel bare Falnes som har tilknytning til Ulti?