Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Må man være svensk statsborger for å se den vidoyen @theroger ?

Dessverre, hvis ikke du bruker VPN

Haha, got that right.

Det minner meg på, må kjøpe nye dansesko til september i år :wink:

1 Like

Hehe, hvis kursen står i 200 i September i år så skal jeg lage en slik video av meg selv og legge ut her :laughing:

3 Likes

Startet rekruttering i Østfold, Illinois og Florida

21 Likes

Supert! Jeg er sikker på at selskapet setter alle kluter til for å øke takten fremover, så Q1 blir spennende i så måte. Einarsson sa vel på sist Radium at de fortsatt var ihht plan, og at de forventer størsteparten av pasientene mot slutten av innrulleringen, fordi da har flest sites vært åpne lengst.

Makes sense.

En liten kommentar: Formelt kan du bare analysere sekundærendepunkter hvis primærendepunktet er oppnådd. p-verdien er til vanlig satt til 0,05 - eller sagt på en annen måte det må være mindre enn 5% sannsynlighet for at det du ser skyldes tilfeldigheter (p = probability). Det er selvfølgelig feil å definere en haug med endepunkter med p lik eller mindre enn 0,05 og analysere fritt på alle - jo flere du har jo større sannsynlighet er det for at du får et falskt, positivt resultat. Jeg har vært med på å designe studier hvor vi har hatt 4 likestilte primærendepunkter, men da blir p-verdien (vi kaller den “alfa” når vi designer) 0.0125 for hvert av de 4 (o,o5/4)

35 Likes

Takk for svar. Design og gjennomføring av kliniske studier er ikke et fagfelt det er veldig lett å lese seg opp på synes jeg. Komplekst felt.

Designer man registreringsstudier ved å først lage en hypotese for primærendepunktet, så bestemme hvor god power og alfa man håper å oppnå, før man regner ut hvor mange pasienter man trenger for å oppnå den statistiske signifikansen man valgte?

3 Likes

Riktig! De som gjør en god jobb bestemmer på forhånd ikke bare hva som vil være statistisk signifikant, men også hva som er klinisk signifikant (som betyr noe for pasientene). Dette er viktige tall som må sammenholdes med bivirkningene. Det er lite poeng i å dokumentere en statistisk signifikant bedring som betyr lite for pasientene og har mye bivirkninger.

21 Likes

Veldig flott å få så presis input på disse detaljene!

1 Like

Ultimovacs ASA: Annual Report 2020

Litt utfyllende om TET:

The innovative TETplatform is at the forefront of new vaccine technologies and holds the promise of creating a strengthened and increased T cell response against cancer-specific peptides by harnessing the preexisting antibody response against tetanus antigens. The platform is modular, capable of generating vaccine candidates that are designed for antigens related to a specific cancer or common to many tumor types. By combining antigens and the vaccine adjuvant in the same molecule, TET-platform vaccines are designed to have a beneficial safety profile and simplified administration, which may support treatment
at earlier stages of disease.

Hva man har i vente dette året :

Throughout the year, we will provide updates on patient enrolment in our UV1 Phase II program
during our quarterly financial updates. In addition, we will communicate the follow-up results from the first and second cohorts of our last ongoing Phase 1 study, which is testing UV1 in combination with pembrolizumab in metastatic and malignant melanoma. For the TET-technology, we will focus on the optimization of the platform and management of the TENDU trial, which we expect to provide topline safety and immune response data in the fourth quarter this year. In addition, we look forward to opportunities to publish and present clinical data from our UV1 Phase I program in peer-reviewed journals and medical conferences.

Dette var også nytt for meg:

5 Likes

Jeg har ganske stor tro på at dette er en del av løsningen på å bekjempe kreft

Ultimovacs also seeks to broaden its pipeline of drug/technology candidates. The R&D activities are
currently focused on the development of new first-in-class cancer vaccine solutions building on
Ultimovacs’ base technology, the acquired TET-platform and on the development of new molecules
and technologies based on biobank material from the ongoing and planned clinical studies conducted
with UV1. Pending confirmation of the safety of the TET technology through the Phase I TENDU trial and
further preclinical development, the ambition is to apply the TET technology and identify new cancer
vaccine candidates to move into clinical development.

Ultimovacs ASA: Notice of Annual General Meeting on 15 April 2021

image

Det er ikke sånn at @h3nk1 automatisk har tapt det veddemålet med @polygon om når en avtale blir spikret. At de har innpass hos disse farmaselskapene er obvious, at de kliniske teamene hos BP følger med er obvious. I tillegg mener jeg melanomstudien med Keytruda er såpass interessant at med gode modne data der, så kan det trigge enda dypere samtaler. Anyways - data talks, så vi får se litt nærmere sommeren. Gjelder veddemålet deres på utlisensieringer av TET-plattformen og?

Videre så finner jeg det veldig spennende hvordan de begynner å gi litt mer info om TET-programmet. Det er tydelig at de ser for seg å utvikle både universelle vaksiner, men også indikasjonsspesifikke. Her kan man se for seg en 3.gen universell vaksine, hvor antigenene er selektert ut i fra langtidsoverleverne i fase 1-studiene f.eks, men også at de analyserer overleverne på indikasjonsbasis (f.eks en vaksine basert kun på respondere fra f.eks mesoteliom - som blir utviklet kun som vaksine mot mesoteliom) - kanskje noen antigener gir bedre respons kombinert med CTLA4-hemmer enn en PD1-hemmer, etc etc. Her er det jo uendelig med muligheter, og det eneste jeg vet er at det jeg tenker på nå, det tenkte de sikkert på i 2012 :slight_smile:

Uansett hva som skjer og hvordan selskapet utvikles, så er det viktigste dette:
image

Jeg tror fremdeles sterkt på 100% year on year i 2021 og, det samme som 2020, på bakgrunn av god utvikling av det kliniske programmet samt lovende kliniske readouts av melanomstudien. Er bare å gjøre seg klar til å hive inn tradeposten, for det kommer ikke til å gå saktere oppover i år når det først tar av.

8 Likes

Uten navn

2 Likes

10 ULTI-aksjer med pålydende per 31 september 2021 på at Hubro Therapeutics lisensierer inn TET som adjuvansteknologi innen 1H22 er over. Any takers?

pålydende = 0,1 eller kurs = XXX?
Tar den ikke selv, men kjekt å vite din stake

Hehe :wink: Mulig jeg trekker veddemålet hvis det er sånn at de har sendt ut epost idag om neste trinn. Om jeg ikke husker feil så skulle det hentes inn til fase 1,og da har de jo bestemt seg for en annen adjuvansteknologi.

@Savepig kan kanskje bare slette eller flytte de siste postene, for min del.

Edisons analyse av Ultimovacs blir tatt for seg i starten av dagens Radium podcast:

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-169

3 Likes