Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Spørs hvor stort du tror det er, da.

Fundamentalt koker jo alt ned til om man tror UV1 virker eller ikke. På dette stadiet vil selv litt mer data, og litt mindre gjetting ha stor betydning for LOA og dermed verdsettelsen (nåverdi forventningsverdi av fremtidige inntekter).

4 Likes

Dislaimer: jeg eier en coreposisjon med Ultimovacs - >25% - men jeg øker ofte posisjonen min dersom kursen begynner å gå raskt. Jeg kan ende opp med en veldig stor del av porteføljen i aksjen samtidig, noe som per definisjon innebærer stor risiko siden dette tross alt er legemiddelutvikling . Slike bevegelser oppover har ofte en kortsiktig topp i en volumpeak, og da kan det hende jeg reduserer eksponering mens jeg beholder en del av de ekstra aksjene i coreposisjonen.

Jeg lyver aldri, og alle mine utsagn om aksjen er sterkt forankret i fakta. Hvis noe virker haussende om Ultimovacs, så er det fordi selskapet er ekstremt solid og veldig lovende på kort og lang sikt.

Jeg er dessverre ingen trollmann, og vet ikke når disse nevnte kortsiktige toppene kommer, eller om det kommer nyheter dagen etter som gjør salget til en dum avgjørelse, derfor pleier jeg ikke å opplyse om at jeg nå har tatt litt gevinst.

Alle må være klar over at når jeg sier at jeg ikke selger, så betyr det at ingen av mine salgskriterier er tilstede når jeg sier det. Dette kan forandre seg i fremtiden, og det kan være kortsiktig rett eller kortsiktig galt. Langsiktig galt er jeg overbevist om at det er, men ikke alle har tålmodighet til å være KUN passiv investor.

Lykke til, snart ASCO og kanskje andre overraskelser, :grin:

12 Likes

Beklager @Fornybar , men passiv investor kommer nok de fleste av oss alltid til å være, hvor mye vi enn flipper og trader aksjer.

Min disclaimer får være at jeg var med på IPO, og har kun økt etter det. Får kanskje kalle meg “passiv-passiv” investor da.

Setter forøvrig stor pris på skriveriene dine her inne, haus eller ikke-haus. Får bare ta på solbrillene om det blir for mye av det gode. Med det sagt, ikke alle som har fått utdelt solbriller ennå.

5 Likes

9 Likes

“What to look for at ASCO?”

“Spotlight Showcase: Ultimovacs”

Er vel ingen tvil om at fortsatt lovende resultater fra denne studien har potensiale til at enda flere får øynene opp for Ultimovacs.

Nå først gleder jeg meg til å få se ORR på abstraktet. Antar det enten kommer på 20 eller 30 pasienter, men har ikke helt bestemt meg. Vil nesten tippe 20+10 siden dataene antakelig var tilgjengelig da de skrev abstraktet.

Disclaimer

Dislaimer: jeg eier en coreposisjon med Ultimovacs - >25% - men jeg øker ofte posisjonen min dersom kursen begynner å gå raskt. Jeg kan ende opp med en veldig stor del av porteføljen i aksjen samtidig, noe som per definisjon innebærer stor risiko siden dette tross alt er legemiddelutvikling . Slike bevegelser oppover har ofte en kortsiktig topp i en volumpeak, og da kan det hende jeg reduserer eksponering mens jeg beholder en del av de ekstra aksjene i coreposisjonen.

Jeg lyver aldri, og alle mine utsagn om aksjen er sterkt forankret i fakta. Hvis noe virker haussende om Ultimovacs, så er det fordi selskapet er ekstremt solid og veldig lovende på kort og lang sikt.

Jeg er dessverre ingen trollmann, og vet ikke når disse nevnte kortsiktige toppene kommer, eller om det kommer nyheter dagen etter som gjør salget til en dum avgjørelse, derfor pleier jeg ikke å opplyse om at jeg nå har tatt litt gevinst.

Alle må være klar over at når jeg sier at jeg ikke selger, så betyr det at ingen av mine salgskriterier er tilstede når jeg sier det. Dette kan forandre seg i fremtiden, og det kan være kortsiktig rett eller kortsiktig galt. Langsiktig galt er jeg overbevist om at det er, men ikke alle har tålmodighet til å være KUN passiv investor.

2 Likes

Spennende tider i Ultimovacs nå, og husk at dette er et selskap hvor de store eierne sitter på en utrolig stor del av aksjene. (top50 eier 83 %). Skal nye store eiere inn kan de måtte kjempe litt.

→ Disclaimer - Jeg er en lettlurt halvgammel mann og har slukt rått alt Fornybar har skrevet. Hvis dette skulle gå åt skogen kommer jeg derfor til å legge all skyld på de som plantet den forbaskede skogen.

4 Likes

Ultimotråden er i en egen liga allerede, men med innføringen av obligatoriske disclaimere når man et hittil ukjent nivå av troverdighet :wink:

Disclaimer: har endt opp like overeksponert som høsten 2020, noe som ikke var planen (for å si det forsiktig).

I ren ønsketenkning / spekulasjon, så minner dette meg om at selskapet har uttalt at de ønsker flere langsiktige, store utenlandske eiere. Den «eneste» måten de kan ta eierandeler er gjennom emisjoner (rettede eller som følge av nye studier). Har et lite håp om at det blir flere randomiserte fase-2 studier med UV1 i kombinasjon med X.

Å kjøpe prosenter over børs tror jeg ingen med vettet i behold gidder. Men gjerne for meg det også, altså. KLP klarte jo det motsatte i fjor høst.

2 Likes

Ser ut som jeg trenger en lengre disclaimer :sweat_smile:

Hvis det var sånn at du ønsket den:
robert2019.pdf (467,6 KB)

Ultimovacs ASA: Invitation to first quarter 2021 results webcast presentation

Late to the party som alltid, men:

2 Likes

Ble langt å scrolle opp 6-7 innlegg? :older_man: :smile:

Koblingen ASCO → Ultimovacs på den posteren gikk meg hus forbi (selv etter jeg så @Fornybar sin post hvor denne nevnes). Tenkte jeg ikke var alene om det. Alle skal med! :turtle: :older_man:

2 Likes

Jeg vet jeg rekker opp hånda ofte, men at folk har sluttet å lese innleggene mine var nytt :smiley:

1 Like

Skjønner man hva som skal skje kl 12,40 ? Hvem blir TBA ?
Skjønner man hva som skal skje kl 01,25 ?

Nope

Utover at man ikke vet navnet på en av deltakerne i panelet, så er dette noe mer mystisk enn en sesjon hvor de vil diskutere hva de anser som høydepunktene på årets konferanse.

Her vil Carlos gi en overordnet presentasjon av selskapet, og (i den grad han kan) snakke rundt abstractet som slippes samme dag, 19/5.

Man kan jo tenke sitt om at Ultimovacs har skaffet seg en slik dedikert seanse i kjølvannet av “ASCO-highlights”.

2 Likes

Spotlight Showcase: Ultimovacs ASA fåregår vel ikke den 19 mai i følge programmet som man finner på Internett ?

Det er vel litt feil i " klipp og lim " ?

Stemmer faktisk, spotlight showcase er torsdag 20. mai. Dagen etter abstract er sluppet. Det er fortsatt programposten som følger opp “What to look for at ASCO”.

Hmmm.

Vi burde kanskje sende inn spørsmål til Q1:

“does mr de Sousa know that his speech date at the Sachs Forum has been changed?”

Jeg kan ordne det