Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Hehe, vår venn @Elg1 tok seg friheten til å klippe sammen 2 biter av programmet til ett enkelt bilde. Panelet Carlos deltar i er på onsdag, og ASCO-hype er torsdagen.

Mulig, men tidligere har selskapet oppgitt at det er data fra de 20 første pasientene som skal slippes.

fra årsrapporten

Dette er nok noe Ultimovacs kjøper for å nå ut til flere investorer. Timingen er meget bra hvis Carlos da kan dele info fra ASCO abstraktet.

Ref:

5 Likes

Oppklarende, kunne du delt linken til der du klippet ut “presenting opportunities”?

På samme vis som de kjøper exposure i BioStock og hos Edison, så betaler de også for å få spotlight på konferanser der de kan. I tillegg til fortsatt gode data må det til om de skal nå ut til flere investorer, i mine øyne. God timing at det er dagen etter abstraktdata.

Tar selvkritikk på denne, ser jeg burde vært mer presis. Poenget mitt var at de skulle presentere og sitte i panelet. Så de er limt inn ja. Var ikke meningen og hype inn mot ASCO, beklager.

Det var aldeles ikke ment som kritikk eller at det var med overlegg :sweat_smile: Bare en forklaring gitt at noen spurte om datoene.

1 Like

Oppdatert i dag. Lagt til senter i Illinois og startet rekruttering i Tromsø.

7 Likes

Så siden midten av februar har vi 6 nye siter som rekrutterer, og 5 nye med «not yet recruiting»

4 Likes

Vent da, er det sånn at fase 2-studiene går med 75 microgram GM-CSF mens denne første kohorten i pembrolizumab-studien er med 37,5microgram GM-CSF??

INITIUM

Pembrolizumab-studien

Top line-resultatene vi fikk var med “bare” halvparten så stor mengde adjuvans som de randomiserte studiene går med. Interessant, og ikke noe jeg har tenkt over før nå. Det blir spennende å se hva de etter avlesningen i oktober i år finner av forskjeller i immunrespons på de to kohortene.

Jeg har ikke sett noe forskning som viser et etablert forhold mellom dose GM-CSF og immunrespons, men hypotesen gir i hvertfall logisk mening. Også spennende at de har valgt den høyere doseringen i INITIUM og (jeg antar) NIPU.

Den ufaglærte i meg tenker automatisk at det burde gi bedre effekt av UV1 + ipi og nivo i en studie i et stort antall pasienter.

(Min teori er da at høyere dose GM-CSF gir større initiell produksjon av hTERT-spesifikke immunceller, hvor så ipililumab og nivolumab har et større grunnlag å jobbe med når de skal ekspandere og slippe til t-cellene.)

2 Likes

Dette stemmer. 75 μg brukes også i NIPU

1 Like

Ultimovacs på Radium neste onsdag

8 Likes

Jøss, før abstract også.

3 Likes

Usikker på om denne er ny faktisk. Sannsynnligvis ikke siden det var jeg som fant den først.

Potensial for fornybarhet der ja. Skills hvis du får til no der.

Nå har jeg akkurat fått høre at en tante jeg har, bosatt i Virginia, har fått lungekreft. Vet ennå ikke type lungekreft men er det studie-sites over there som kan være aktuell for henne å være deltaker i? Noen som har oversikt over Sites?

Ultimovacs har per tid dessverre ikke noen studier gående i lungekreft. Jeg ville bedt henne presisere for legen sin at hun ønsker å få kunnskap om aktuelle kliniske studier.

Unnskyld. Om det er mesoteliom, så er jo det en lungekreft.

@Otard De har en studie i mesoteliom (asbestose) hvor de behandler pasienter som har fått tilbakefall etter den første behandlingen. Den studien går dessverre ikke i USA.

Takker. Jeg har skrevet omtrent det til henne i dag, men det har vel akkurat blitt morgen der borte.
Takker for svar :grinning:

Forresten har de ikke studier på asbestose?

Det vet jeg jo ikke ennå, men takk allikevel så langt :slight_smile:

Ultimovacs to discuss ASCO UV1 Phase I Data in Webcast and Investors Meetings

6 Likes

Mon tro på om dataene er interessante :sweat_smile:

1 Like

Meh…sikkert ikke😋