Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Uhm, har de kalt seg dette før da?

6 Likes

Nytt såvidt jeg kan se når jeg leser meg tilbake.

Men hvorfor går de på radium før denne seansen da? :frowning:

De skal på Radium ifb med Q1 og kjører en ekstra podcast når abstraket har blitt sluppet :partying_face:

6 Likes

Ohh Nice.

1 Like

De som ikke får FOMO av dette, har ikke puls!

11 Likes

Jeg fikk en akutt FOMO og kjøpte 5K. Slik kan det også gå.

Det var nok god timing :smile:

1 Like

5k…så da har du kjøpt nesten 50 % av dagens omsetning som var på 11 k??

Hehe, sånn blir det jo i denne aksjen. Jeg stod for det samme og vel så ved to andre anledninger for litt tid tilbake. Plutselig fikk man fill (overraskende nok), og det utgjorde brorparten av (den veldig lave) omsetningen.

1 Like

Bare vent til “alle” skal inn. Da blir det liv :wink:

1 Like

Ulti er ikke noe man selger, bare samler sammen.

1 Like

Fear Of Missing Out» eller frykten for å gå glipp av noe !

Pussig at de skal ha call i forbindelse med abstractrelease. Vanligvis bruker jo selskaper ha det i forbindelse med selve konferansen. Kan jo tyde på at det er informasjon i abstractet som de ønsker uttale seg om så fort som mulig.

3 Likes

Ja, de skal ha webcast OG ekstraordinær podcast med Radium samme dag, og i tillegg skal de med disse abstraktresultatene på tre konferanser FØR posteren presenteres den 4 juni.

Godt mulig de bare har bestemt seg for at alle dataslipp må ha en investor call for å hindre misforståelser uansett hva dataene er.

Men denne “ekstra” børsmeldingen og presiseringen av hva de skal på konferanser å gjøre er vanskelig å tolke negativt, synes jeg.

4 Likes

Og det du da formodentlig mener er at astractet uten forklaring fra selskapet vil fremstå som negativt? Hadde det i så fall ikke holdt med den ‘Live Corporate Webcast’ de har annonsert da? Skulle de virkelig ha behov for å følge opp på ‘7th Annual Immuno-Oncology Innovation Forum, SACHS associates’, ‘ABG Sundal Collier Life Science Summit 2021’ og ‘Biostock Life Science Spring Summit’ og gjenta bare for å forhindre at noen misforstår?

Jeg har ikke sagt at dette automatisk betyr at det er negative data. Kan like gjerne være at de ønsker å sette søkelys på positive data.

2 Likes

«Very exciting» og/eller en slik rigg tror jeg ikke hadde blitt uttalt/gjennomført hvis fortegnet er minus.

Det til side, så er det greit å være innforstått med at både calls og/eller annet ikke per definisjon = bra.

Dataene det er snakk om over her hadde cutoff-dato den 17 februar og vil derfor ikke være helt oppdatert på median Progression Free Survival (mPFS) og Overall Survival (OS)

Jeg tenker at abstraktet vil inneholde dataene vi fikk servert som top linedata i fjor, men også Overall Response Rate, et veldig viktig måltall som i mange tilfeller korrelerer med både PFS og OS. Siden 1 års OS var på 85% kan man ha rimelig høye forhåpninger gitt at de har hatt litt medvind i studien, slik jeg ser det.

En liten ordbok før abstraktet
mPFS = median progression free survival = hvor lenge “den midterste pasienten” går fra behandling til progresjon i sykdommen påvises.
1 års OS = Hvor mange pasienter som var i livet etter 1 år uansett årsak. 18 mnd OS = Hvor mange pasienter som var i livet etter 18 mnd uansett årsak til død.
mOS = Hvor lenge den “midterste pasienten” var i live i en studie.
ORR = Overall response rate = CR og PR slått sammen.
CR = Complete Response = Komplett respons = alle tumorer som var merket for evaluering er borte.
PR = Partial response = Delvis respons = Antall pasienter som hadde tumorer som krympet med en viss prosent (kriteriene er satt på forhånd).
SD = Stable disease = stabil sykdsom; ingen progresjon i sykdommen siden behandling.
PD = Progressive disease = Tumor vokser og behandlingen har tilsynelatende ikke hatt effekt.

Liten diskusjon
Vi vet fra tidligere studier (Keynote-006) at mPFS og OS øker stort i pasienter med ORR, og i særdeleshet i pasienter med komplett respons. Vi vet i tillegg at i førstelinjepasienter som blir behandlet med kun pembrolizumab (Keytruda) så landet mPFS i en sammenliknbar studie på 11.6mnd, og 12 måneders OS var på ~70%.

I top line-avlesningen til Ultimovacs viste UV1 + Keytruda 85% 1 års OS og de hadde ikke oppnådd mPFS.

I abstraktet vil vi i tillegg få ORR som i Keynote-006 lå på rundt 45%. I scenarioet hvor ORR ser like lovende ut som mPFS og 1 års OS (keep in mind, få pasienter) så er det ikke ulogisk å se for seg en ORR >60% i mine øyne, som vil være enda et lovende signal om at UV1 har effekt som medisin. Andelen av CR og PR vil være ekstra spennende, men husk på at disse tallene endrer seg i behandlingsløpet når pasienten står på immunterapi. En PR kan over ett års avlesning bli til en CR på grunn av langtidseffekten av immunbehandlingen.

Jeg har alltid pengene mine i selskaper hvor jeg har troen på produktet, og Ultimovacs er ikke noe unntak. Det viktige å ta med seg fra denne studien er sikkerhetsdataene, men man kommer ikke utenom at resultatet fra Uv1 + Keytruda vil påvirke “LOA” for de randomiserte fase 2-studiene, og at de dermed er de mest relevante dataene selskapet til nå har produsert. Nedsiden er ditto stor men vi vet fra top line-resultatene at signalene er gode. Det er min antakelse at harde data fra studien burde påvirke kursen direkte fremover mot to-årsdata som er klare i månedsskiftet september-oktober.

Men først - Q1.

12 Likes

Har de ikke oppnådd mPFS?