Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Ultimovacs ASA: First quarter 2021 result presentation

Denne rekrutteringen må da være i overkant bra! Bare å tenke seg hastigheten på innrullering av pasienter til de 4 studiene utover høsten når koronapandemien for alvor slipper taket!

1 Like
6 Likes

Fint, faktisk litt bedre rekruttering enn jeg forventet. De leverer til tross for tilnærmet peak-covid. Med flere sites som åpner og mindre pandemi, så ligger man veldig godt an til å komme i mål som planlagt.

Edit:

Når pandemi ned og antall sites opp fremover kan man tillate seg å anta at man vil havne foran skjema.

6 Likes

I mine øyne så er innrulleringstallene en bekreftelse på at studiene innrullerer i takt med økende antall aktiverte sites på toppen av pandemien. Jeg ser på denne bekreftelsen noe som burde gjøre at øynene rettes mot ASCO og hva de kan levere der. Alt som kan bevege LOA burde ha stor verdi for selskapet.

4 Likes

Synes jeg gjorde et varp tidlig idag, og fikk aksjer for 65 og 66kr…:wink:
Men salget fortsetter :upside_down_face:

1 Like

Samme, tok 1500stk rundt 68 og syns jeg gjorde noe smart :joy:

6 Likes

Ultimovacs Publishes Positive Long-term UV1 Data from Phase I Malignant Melanoma Combination Study in Frontiers in Immunology

22 Likes

Median PFS is markedly longer in this trial and the proportion of patients alive at five years substantially higher, than reported previously on ipilimumab monotherapy (2, 19, 20, 31, 32). Although not directly comparable, in an ipilimumab monotherapy phase IV trial at our hospital [NCT02068196], with similar inclusion criteria, 5-year OS was 28% (unpublished). We are aware of the small numbers of patients in the current trial; however, baseline data suggests a representative population.

Figure 2 summarizes subsequent treatment after progression on study drugs. Notably, seven patients received PD-1 inhibitors after progression. PD-1 checkpoint blockade and BRAF- inhibition have shown OS benefits in metastatic melanoma, and thus, subsequent treatment has influenced patient OS in this trial. However, in a phase II trial reporting on the sequential use of nivolumab after ipilimumab in a similar population, 1-year OS was 54% and the median OS was 16.9 months (33). In comparison, in the current trial, 1-year OS was 75% and the median OS was not reached after 61.0 months follow-up. Moreover, no significant difference in OS was observed in patients with BRAF mutated metastatic melanoma that were randomized between nivolumab and investigator’s choice chemotherapy and had progressed after ipilimumab and BRAF-targeted treatment (34). These reports suggest that sequential checkpoint blockade alone cannot explain OS benefits in this trial. However, the UV1-induced immune responses may persist long after end of treatment, long-term survival may be the result of a secondary effect of UV1-specific T cells being released from the PD-1/PD-L1 checkpoint by PD-1 inhibitors.

In conclusion, safety was established, and thus, the primary endpoint was met. Clinical benefit and immune responses observed in this trial are compatible with the known mechanisms of action of the two drugs, suggesting that UV1 and ipilimumab combine favorably by both enabling the clinical potential of the vaccine and providing a broader anti-tumor immune response for an improved effect of ipilimumab. This provides a rationale for combining UV1 with ipilimumab and nivolumab, a current first-line treatment of advanced melanoma. A phase I multi-center trial investigating UV1 in combination with pembrolizumab [NCT03538314] is now fully recruited, and an international randomized trial [NCT04382664] investigating UV1 and ipilimumab combined with nivolumab, versus ipilimumab combined with nivolumab is ongoing.

Eliteserieartikkel. Disse signalene vil bli supplementert om kort tid på ASCO, hvor man får data fra UV1 i kombinasjon med pembro. Da med en N som er 2-3 ganger større.

9 Likes

Blir spennende å se hvor mye prisen går ned om resultatene er så god som de ser ut !:upside_down_face:

2 Likes
2 Likes

Den saken leser jeg gjerne (på PM).

Fra husken har vi:

  • ABG 115
  • Edison 99
  • DNB 86 (100+ med bedre Lingeling-dollar)
1 Like

Patrik Ling i DNB Markets har en kjøpsanbefaling på Ultimovacs-aksjen med kursmål 87 kroner, og mener aksjen skal videre opp 27 prosent.

Det er en beskjeden oppside sammenlignet med Viktor Sundbergs syn på Ultimovacs-aksjens potensial.

ABG Sundal Collier-analytikeren gjentok kjøpsanbefalingen på Ultimovacs-aksjen og kursmålet om en opptur til 115 kroner etter kvartalsfremleggelsen. Sundberg mener oppsiden i Gjelsten-aksjen er hele 72 prosent.

[…]

Dersom Ultimovacs oppnår veldig gode resultater i fase 2-studiene, kan vi søke om midlertidig godkjenning i 2023, og forvente å få den innvilget og kreftvaksinen i markedet allerede i 2024, mens fase 3-studiene gjennomføres, opplyser finansdirektør Hans Eid i Ultimovacs til Finansavisen.

11 Likes

Dette illustrerer hva jeg mener signifikansen av fortsatt lovende resultater er. Beveger man LOA på bakgrunn av et sterkere positiv datagrunnlag, så øker man rett og slett sjansen for at det blir medisin. Og så gode resultater at man øker sannsynligheten for tidlig markedsgodkjennelse vil igjen øke sannsynligheten for en lisensavtale Oslo Børs ikke har sett maken til.

(Det utsagnet støtter jeg på at det vil være en bevist medisin med et universalt potendiale som lisensieres ut, og ikke en veldig tidligfase teknologi uten særlig data)

Jeg synes jeg ser konturene av at Ultimovacs trekker i alle snorer de kan for å få øynene til Oslo Børs på resultatene de leverte på Q1, og dataene de skal presentere på ASCO. Jeg har begrenset erfaring fra tidligere, men selskapet har siden starten av vært opptatt av å ikke love mer enn de kan levere. Enhver får gjøre seg opp sin mening, men både kortsiktig og langsiktig ser dette ganske spennende ut.

7 Likes

ABG: “Trial update – more sites activated, enrolment to pick up. A lot to look forward to”

Polygon: Her presenterer U seg selv som et bunnsolid selskap som holder alt de lover og mer til. Og det renner på med signaler om økt sannsynlighet for at dette blir medisin i 2023 - en medisin med et helt VANVITTIG potensiale om den først blir godkjent. Og så presterer markedet å selge verdien av selskapet ned til 2,1 milliarder igjen bare fordi noen tek- og fornybarbobler sprekker!?

15 Likes

12 Likes

64-70 har nå blitt en interessant sone i chartet, og alt over 70 er kongas

Fryktelig lite volum da.

Gjenta etter meg: 2.2mrd market cap er latterlig billig for:

  • velfinansiert biotek med strålende track record
  • 4 randomiserte fase2-studier med 2 big pharma-samarbeid
  • studiene i kombinasjon med blockbuster drugs hvor eierne AKTIVT leter etter medikamenter som kan forbedre effekt og forlenge levetid til medikamentet
  • plattformtech i fase 1

Over 80 så kan vi begynne å snakke, og over 100 begynner det å likne på at flere ser hva jeg ser.

Edit 1
Value proposition for å putte penger i Ultimovacs er så hinsides all fornuft om dagen. De leverer og leverer og leverer, og før eller siden vil det gå opp for flere investorer. Aksjen tok ett steg i fjor ( 30 - > 60) og i mine øyne burde årets utvikling ta den steg videre.

4 Likes

Gjenta etter meg, Fornybar: 2.5mrd market cap er latterlig billig

3 Likes