Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Vaccibody la listen med sin 10 mrd mcap før de landet avtalen med Genentech som tok de til >20mrd.

Jeg ser ingen grunn til at Ultimovacs egentlig skal ligge vesentlig under hva Vaccibody fikk til før de fikk dealen.

Markedet burde kunne ta det innover seg, men spørsmålet er når. Alt vi kan gjøre er å forsøke å opplyse om selskapet og å holde informasjonen og teoriene solid forankret i fakta.

Tillegg:
Nå irriterer jeg kanskje på meg en del folk som ikke har aksjer, men fortsatt gode overlevelsestall og mPFS på ASCO kan være det lille ekstra selskapet trenger for å overbevise enda mer med storyen de selger.

1 Like

Det har vært litt jojo i kursen i det siste. Er kanskje lett å bli fristet til å ta en kortsiktig gevinst nå på 70 ish. Fikk selv et par tusen aksjer på <65 etter børsmeldingen om ASCO abstract. Da kan det være lurt å sjekke kalenderen først. Ikke mange dager å kjøpe tilbake på før nye resultater blir kjent i markedet 19. mai. Så starter investor event turneen rett etterpå… E24 og Finansavisen virker å være på tråden! Fint å se meget aksjonærvennlige planer og kommunikasjon fra ledelsen i det siste, vi er definitivt i samme båt nå etter at de siste opsjonene er på plass.

Ikke usannsynlig at vi får en ny investorgruppe som “oppdager” ULTI over neste uker/måneder, og i så fall vet vi at det blir trangt i døra :wink:

5 Likes

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-176

3 Likes

Vi får 18 mnd topline data allerede den 19. mai, og må ikke vente til 4. juni!

JE: «This company is in a very good place […] in fact I have never seen anything like it»

19 Likes

Er det denne du refererte til i dag, @Forsk?

2 Likes

Der var den ja

3 Likes

Tror det ble bare nesten rett sitert. Tror dette er det han sa.

3 Likes

Faan ass, jeg la inn bud på 6500 aksjer av og på i går fikk ikke noe, og var usikker

Du skulle kjøpt på 60

jeg veit, var rundt der
vi chatta

jeg sitter inne, men skull def økt ja… snitt på 50.

Hører på Radiumen igjen (fikk bare hørt med et halvt øre i formiddag).

Vi får altså 12 mnd. data på abstract, og 18 mnd. data i pressemeldingen samme dag og på poster 4. juni. Om dette sier CEO: “The abstract and the press release will look slightly different”. Underforstått: Not fundamentally different. DET er bull det!

Og i tilfellet noen nye her ikke har fått med seg dette veldig vesentlige poenget: “I think the important point to highlight [vedr. finansene] is; at the end of this quarter we have 409 million NOK in cash, and this is important because it finances us for a good runaway, and finances us towards 2023 when we start getting that data - that top line results from the studies. So it’s a very good place to be in terms of the current cash position”

20 Likes

Jeg mistenker at det kom helt uforvarende på dette forumet at all data kommer den 19 og 20. mai.

Jeg tror heller ikke de som ikke er på forum eller som hører på Radium er klar over det enda. De fleste har nok den 4 juni markert i kalenderen og vil bli veldig overrasket den 19 mai. :fire:

8 Likes

Det kan søren ikke være mange ihvertfall

12 Likes

Hvis det er tilfelle. Så synd for de og det blir gledelig når det rommet fylles!

Synes å huske at det var overaskende mange hundre småsparere som tegnet seg ved emisjonen i forbindelse med børsnotering. Men usikkert hvor mange som er igjen nå.

Hvis du blar tilbake i fundamentaltråden (som da var den eneste tråden), så skjønner du at antallet som ble med på IPO var meg og omtrent to til her på TI :wink:

Iht Proff.no var det 2075 … ukjent dato

Ja, jeg tror det var ganske ganske mange småsparere som ble med på emisjonen med forskjellig mindre beløp. Her inne så kan vel enda ikke interessen sies og ha tatt av.

Forhåpentligvis kan litt mer modne data hjelpe på det :slightly_smiling_face:

1 Like

Seriøst:

Jeg tror det var for litt over et år siden at forrige CEO sa at antallet aksjonærer siden IPO var fordoblet. Og da tror jeg tallene var et sted rundt 2500 og 5000. Antallet lesere av U-trådene har i alle fall tredoblet seg siden starten. Fingeren i været, så tipper jeg halvparten til en hver tid har vært aksjonærer. Det er i så fall et ikke ubetydelig antall, engasjement og interesse henger gjerne sammen med (i alle falll relativt) størrelsen på postene, og det som blir skrevet her på TI finner ofte veien ut til andre forum. Derfor tror jeg ikke du skal undervurdere betydningen av den jobben du og vi andre gjør med å skrive om Ultimovacs på TekInvestor.

10 Likes

Tekinvestor har skribenter med hjernemasse, på innsiden av skallen. På andre forum er det skribenter med en hjernemasse som har en del virus.
Tror nok at det her er flere langsiktige investorer, det er vel disse som har den beste avkastningen over et lengre tidsaspekter, en disse som kjøper og selger ann mazzz