Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Min strategi hittil i år, oppsummert.

7 Likes

Jeg ser dette som et positivt tegn. Smånervøse kortsigtige tradere skriver mye. Langsigtige som kjøper på det fundamentale skriver lite.

Bare se til PHO, der tror jeg nesten det er perfekt omvendt korellasjon mellom antall innlegg og aksjekurs.

6 Likes

Her kan du være inne på noe. :+1:

1 Like

Kjedelig svar:
Er ikke alltid korrelasjon imellom nyhetenes signifikans og markedets reaksjon.
I dag kan være en god inngang, men jeg tror ikke nødvendigvis vi vil se den reaksjonen i markedet nyheten fortjener skulle det være positivt.
Men jeg liker å bli positivt overrasket!
Viser nyhetene å være seg mindre positive ser vi nok fort en liten reaksjon.

Snittet litt opp i dag selv med noe gevinst fra annen biotek.
Skulle det bli positiv reaksjon kan det hende jeg flytter dette tilbake dit det kom ifra, men blir det nøytral eller negativ så blir de værende her.

Jeg har uansett trua på at god science kombinert med trygg og stabil eierstruktur og ledelse kommer godt ut i det lange løp :slight_smile:

Jeg sliter med å se hvorfor du har kjøpt aksjer basert på det resonnementet ditt altså.

Du ser lite oppsidepotensiale, men stort nedsidepotensial. Du har også planlagt å holde hvis du havnet i minus på posisjonen og selge dersom du kommer i pluss?

Hvorfor tror du det er lite oppsidepotensial? Er 2.4 mrd mye for en medisin som viser god effekt sammen med Keytruda? Er det lite for et selskap med 4 finansierte randomiserte fase 2-studier?

Personlig hadde jeg ikke vært investert om jeg ikke så signifikant teoretisk oppside fra dagens nivåer.

For meg handler det om å finne de triggerne som kan realisere mer av den teoretiske verdien, for ellers på OSE så er det mangelvare. Jeg tror personlig at god effekt i kombinasjon med den ledende sjekkpunkthemmeren har mulighet til å bidra til det.

Range i kursmål er nå 87-115. Ny range ved gode data burde være mye høyere dersom dataene er gode.

@Tekk


pembro/pembrolizumab/Keytruda

7 Likes

Hvorfor er ikke Keytruda nevnt her?
Er det på en av fase 1 studiene?

EDIT: takk for medisinsk hjelp @fornybar :slight_smile: Flott oppsidepotensial ifm dataene ikveld/morge da, Keytruda er vel mest omsatte legemiddelet i verden? Eller i hvert fall Norges mestselgende legemiddel i 2020, såg jeg et sted.

1 Like

Altså, jeg tror ikke du er alene om å ikke ha fått med deg disse små detaljene, for vi er stort sett 3 stykker i hele Norge som har satt oss inn i selskapet ;p

Det er en av grunnen til at jeg tror gode data kan bidra til mer interesse og kjøpslyst i aksjen. Slik jeg ser det er det bare et spørsmål om tid gitt spennende data, og jeg anser 18mnd-data med N=20 (30 med kohort 2) som noe som burde kunne gjøre det.

1 Like

Beklager, da formulerte jeg meg dårlig!
Jeg ser helt klart en stor langsiktig oppsidepotensiale, det jeg mente var det kortsikte direkte reaksjonen i markedet på nyheter.
Jeg er på ingen måte noen fagmann innenfor medisin, men basert på erfaringer føler jeg dataslipp ofte belønnes dårlig for gode, og straffes hardt for dårlige nyheter.

Det langsiktige oppsidepotensiale i Ultimovacs mener jeg er stort, uavhengig av kortsiktige reaksjoner på data.

Ser svært gjerne at jeg tar feil rundt markedets reaksjon på gode data :slight_smile:

2 Likes

Det er to dimensjoner ved caset Ultimovacs som bidrar til at det er et selskap man kan/bør være eksponert i over tid:

(i) Selskapsdimensjonen: Robuste eiere / fullfinansiert (ingen utvanning til rabatt) / kompetent ledelse som leverer på guiding og transparens
(ii) Forskningsdimensjonen: N=500 + i fire randomiserte fase 2 studier med god rekruttering i samarbeid med 3 BP

Den første dimensjonen er :white_check_mark:
Den andre dimensjonen er :white_check_mark: med et nytt, og det hittil viktigste datapunktet i selskapets historie klokken 23.00 i kveld.

Er data gode, så skal LOA og mcap opp.

Edit:

En annen faktor er hvorvidt markedet vil prise inn en premium for selskaper som har finansene i orden, leverer på guiding og presenterer gode data.

5 Likes

Shit, hadde helt fortrengt at det kommer data kl 23 i kveld og oppdaterte data i morgen tidlig. Må nesten ta et par timer hjemmekontor på morgenen, for det er ikke sikkert det blir så mye soving.

5 Likes

Jeg kan anbefale

4 Likes

Hjemmekontor idag, men kaller meg selv inn til lenger møte i morgen :joy:

Ikke akkurat voldsomt med forventninger til i kveld/imorgen… Får håpe flere blir tatt litt på senga da :blush:

3 Likes

Lever i håpet

Steinar Aamdal skal være med CEO på Radium podcast i morgen.

Aamdal er rådgiver for Ultimovacs (og EMA), grunnlegger og tidligere leder av Radiumhospitalets Utprøvingsenhet, samt har årevis med erfaring fra ASCO.

Steinar Amdaal har [per 2017] deltatt på kreftkongressen ASCO over tjue ganger de siste årene.

Since 2002, Prof Aamdal has been Professor of Oncology at the Department of Oncology and, since 2004 Head of the Section for Clinical Cancer Research and Resource Development at Oslo University Hospital. He is been an active member of several international societies, such as, ESMO, ASCO, AACR, focusing on anticancer treatment and cancer research. He is also member of EMA Scientific Advisory Group for Oncology (SAG-O). Over the last 20 years, Professor Aamdal has been the Principal Investigator for a number of international and national clinical trials. […] His work to date has generated more than 100 peer-reviewed publications.

11 Likes

Ultimovacs’ UV1 in combination with pembrolizumab shows 60% Objective Response Rate in advanced melanoma Phase I data

30 Likes

Til lykke, godtfolk.

9 Likes

Fantastisk data!

Kan noen forklare hvor mye dette (30% CR + 30% PR) er enn SOC?

Fantastiske data, 30% CR er svært uvanlig. Bare å spenne fast sikkerhtesbeltene i morgen.

The 60% ORR (6 complete responses (CR); 6 partial responses (PR) from a 20-patient cohort) with 30% CR, clearly exceeds the response rate for pembrolizumab alone in advanced melanoma (33-37% ORR and 5-12% CR)*

6 Likes