Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Det er jo gull. tenkte jeg skulle kjøpe mer, og det beste jeg vet er lavere pris til mindre risko. Supert tiltak å få kjørt prisen litt ned igjen.

1 Like

Lavere risiko? For hva? Du får en finansiell risiko på kjøpet her.

Er det ikke helt greit at reprising utsettes litt? Samtidig unngår vi høy volatilitet som gjerne tiltrekker seg kortsiktige tradere. Kursbildet i ULTI er tross alt ganske behagelig å forholde seg til ift. noen andre biotek her på berget. Attraktiv prising hindrer ikke inntreden av nye langsiktige aksjonærer!

2 Likes

Hva er det du mener med folketrygdfondet? De er jo helt stabile nå de?! Her er det to store aktører som selger masse, og ikke noe mer skummelt som skjer.

2 Likes

Du ser ikke på oppdaterte lister, i så fall :slightly_smiling_face:

1 Like

Stemmer. My bad. Der låner ut eller selger FTF ja. Men om det er utlån, så betyr ikke det at det er satt eller nødvendigvis vil bli solgt short. De kan bli stående å støve ned på en meglerkonto også.

Det KAN være greit. Men dersom det skal kastes ut shortaksjer i venteperiodene så vil det dessverre ikke fungere slik. Det har man ikke belegg for å si i norsk bioteksektor.

3 Likes

Er bare på trading og belåning at du har en finansiell risiko.
Det som går i skuffen har jeg ingen finans risiko på. Kanskje litt risiko for dårlig humør. Men det er jeg godt kjent med. Det er en teknologisk og regulatorisk risiko, som jeg ser at blir lavere og lavere.

Gode data, bekrefter at vi dette er noe nytt og unikt. (mulig jeg er biased, siden jeg og er svak for targo)

1 Like

Økt finansiell risiko: Ved at kursen blir manipulert lavere av shortaktører i venteperiodene må sannsynligvis fremtidige emisjoner gjøres til lavere pris som igjen gir større utvanning. Investeringen man har lagt i skuffen blir med tiden mye mindre verdt. Det blir derfor en økt finansiell risiko for at investeringens langsiktige avkastning blir dårligere og man må følge mer med og ta valg basert på dette.

Det er ikke gitt at mitt scenario inntreffer, men risikoen er økt. For at dette IKKE SKAL SKJE så må Ultimovacs levere fremover. Hvis ikke havner de i samme søpla som resten av Oslo Børs.

Husk at jeg snakker fra mitt ståsted som småinvestor med begrenset kapital, og jeg har ikke samme synspunkt som Radforsk eller Inven2 eller Fidelity. At selskapet er sikret kapital er vel og bra, men det gjør ikke meg superrik.

6 Likes

Når man ser disse listene er min hoved-takeaway at aksjen har stått vanvittig godt imot. Her har man nye aktører på vei inn. Feks. ser vi allerede DNB på vei opp. I tillegg kommer svenskene.

1 Like

Det er utlånskontoen vil jeg tro

412 hos Avanza

2 Likes

Står at den DNB-kontoen har hatt 4 millioner+ aksjer i mai 2020, kan det stemme?

Det var vel ifb med emisjonen?

FTF sine utlånte aksjer kan allerede være solgt i og med at listene er tre dager gamle?

2 Likes

Kan dette bli Sveriges svar på @Fornybar? Mannen ser 1 presentasjon med Sousa og oppsummerer caset med 1/2-dels tweet :sweden:

5 Likes

It’s a new pig in town :pig:

2 Likes

Carlos går på kl.13 i dag.

2 Likes

Sikker på at det ikke også er fornybar med google translate fra norsk til svensk :smile:

WEB TV: Ultimovacs med CEO Carlos de Sousa

Ultimovacs offentliggjorde nylig hovedkonklusjonene fra sin fase 1 studie knyttet til behandling av ondartet melanom (ofte omtalt som føflekkreft). Kombinasjonen av selskapets UV1 vaksine med Pembrolizumab viste etter vårt syn gode resultater for pasientgruppen. Spesielt sammenlignet med en behandling kun basert på Pembrolizumab. Rundt 60% av pasientene responderte på den kombinerte behandlingen mot en responsgrad på rundt 33% i tidligere studier kun basert på Pembrolizumab. På grunnlag av det vi mener er økt sannsynlighet for at selskapet nå utvikler produktet frem til godkjenning justerte vi etter oppdateringen kursmålet opp fra NOK 87 til NOK 125 pr aksje.

Før den fulle studien skal presenteres på ASCO-konferansen den 4. juni har vi tatt en prat med ledelsen om hvordan de ser det videre utviklingsløpet for selskapet fremover, inkludert planene for en utlisensiering av vaksinene.

Link: DNB Markets Equity Online - Web-TV Alert: Ultimovacs med CEO Carlos de Sousa

5 Likes

Den nye presentasjonen er giftig, altså. Non-stop roadshow om dagen for Carlos.

Edit:

På ASCO får vi:

More data on the patients, how they progressed, a lot of graphs and the perspective of the lead investigator of the study.

4 Likes