Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Med nye potente data og fult roadshow skjønner jeg ikke hvorfor kursen er så svak.
Skulle ikke ULTI opp på gode data??

Jo. Kursen hadde vært pluss-minus tresifret den, om ikke to institusjonelle aktører solgte mange hundre tusen aksjer over børs :slight_smile:

Carlos sier rett ut til DNB at det er stor interesse for å starte nye kombinasjonsstudier med UV1. Han sier videre at de vil være svært selektive i valget av ny indikasjon og BP-partner. Man får nesten inntrykk av at interessen er så stor at de “sliter” med å velge.

Her tror jeg man kan glede seg til et eller flere nye studier i tidsrommet juni - august (les: emisjoner til null rabatt eller premium, og nye gulv for kursen).

2 Likes

14 Likes

Altså.

Depressive folk på denne tråden har klart å mane frem et narrativ om at ultimovacs har en svak kursutvikling, pga at et meget moderat pullback.

KURSEN ER IKKE SVAK

I forhold til hvor illikvid aksjen er er kursutviklingen derimot veldig sterk.

9 Likes

Skjønner hva du mener. Men jeg hadde forventet litt større interesse på så gode data som nettopp fremlagt. Men ok, det kommer nok.

Vil si det faktisk er ganske stor interesse. Det er tydeligvis noen som tar imot alt som dumpes ut i disse dager. Omsetningen er helt i taket, for Ultimovacs å være.

6 Likes

Likte selvtilliten til Carlos i dag mht evt finansiering av ny studie:

“The investment is multiplied exponentially in terms of the return”
:+1:

3 Likes

Den presentasjonen der kunne like greit hatt tittelen “DNB og Ultimovacs bekrefter hasussingen til Fornybar”. Det infamøse nedsalget kan i ettertid seg å ha vært en gavepakke til oss som følger selskapet veldig tett. Kombinert med oppmerksomhet i et helt nytt marked (det svenske) så er det åpenbart muskler til å ta i mot.

Dersom denne kjøpsviljen fortsetter kan man virkelig håpe på en positiv utvikling fremover, kronet av flere spennende verdifulle hendeler (for eksempel en siste randomisert studie i kombinasjon med en ny immunmedisin. Roche? Sanofi? )

image

En siste studie passer så bra på alle måter:

  • Ytterligere økning av solid cash posisjon muliggjør høyere prising av aksjen og sikrer drift inntil langt ut i 2024.
  • Et tillegg av en ny indikasjon og en ny big pharmapartner og kombinasjon gir beviselig mulighet for pengeinnhenting uten rabatt på markedskurs
  • Enda flere big pharma med øyne på avlesningene er strategisk smart for å få en god deal på gode data og gir grunnlag for høyere aksjekurser.

Selskapet er ekstremt strategisk solid, og man kunne nesten ikke skrevet en bedre historie om man hadde forsøkt.

28 Likes

Det er med glede vi kan slå fast at svenskene fortsetter å oppdage Ultimovacs.

  • På dagens lister ser vi for første gang Nordnet AB og Avanza, med til sammen ~125.000 aksjer. I tillegg øker kontoer fra Swebank og Svenska Handelsbanken
  • På 3 dager har antall svenske Avanza-aksjonærer økt fra 93 til 433 (93 - 359 - 412 - 433), en økning på 465 prosent. Antallet isolert sett er allerede størst for de norske biotekene, med unntak av PHO (som har brukt ~4 måneder på å øke med et tilsvarende antall)

Ser videre for meg at noen av disse svenskene er større fisk, som når de har kjøpt det de skal ha, begynner å spre det glade budskap videre.

La oss se litt nærmere på PHO, for å understreke betydningen:

15 Likes

Ultimovacs ASA: Mandatory notification of trade by primary insider

24 Likes

bilde

Sverige handler litt også etter stengetid (R = utenfor børs).

10 Likes

Blir nok viktig for BP å beskytte CPI-melkekuene sine fremover ved å tilby kombinasjonsterapier

“EQRx was created to address this challenge head-on by bringing high-quality medicines to patients at much lower prices,” EQRx CEO Alexis Borisy said in a statement. “PD(L)1 therapies are the backbone of cancer treatment, and we see tremendous opportunity for sugemalimab as a monotherapy or in combination regimens, lowering the overall costs of immunotherapy options.”

6 Likes

Svenskene finner veien :sweden::partying_face: Forsiden på Expressen.se just nu :ok_hand::star_struck::star_struck:

Her er link til videoen (begynner etter 1 min):

Og ja, klippet fant jeg via en svenske på Twitter :heart_eyes::sweden::heart_eyes::sweat_smile: Kan også opplyse om at antall eiere på Avanza idag har økt til 453. :clap::clap:

20 Likes

Vil tro det smerter ledelsen litt å lese disse click bait-overskriftene som lover en kur for kreft, samtidig som det gleder veldig at selskapet når ut til så enormt mange potensielle investorer.

Kursmessig finner jeg det faktisk ganske lovende at mediene fortsetter å finne det interessant. Det kommer kanskje et nytt artikkelrush rundt ASCO, kan jeg tenke meg, hvor Ultimovacs når frem til enda flere.

4 Likes


Expressen TV som har dette innslaget. Vanskelig å få delt det her tror jeg.

7 Likes

Hvis du klikker på linken jeg postet over, så kommer du vel rett inn. :wink:

Ja det stemmer, trodde det var bare for (oss) abonnenter :wink:

1 Like

Fra 2018, men fortsatt relevant

https://www.google.no/amp/s/amp.ft.com/content/d39afa5e-6066-11e8-9334-2218e7146b04

This year’s meeting was supposed to be another one for the ages, when pharma companies would finally start to prove a popular theory which holds that combining two immunotherapy drugs into one treatment can dramatically boost survival rates.

2 Likes

Jeg tror ikke vi er i nærheten av å forstå hvor stort det blir dersom UV1 viser like god effekt i flere av de randomiserte studiene som den til nå har gjort i de innledende studiene.

Det er greit nok at topp 10 big pharma har mye penger, men det er mange big pharma rett bak på listen som OGSÅ har enormt med penger og som kan realisere verdien av UV1 for oss aksjonærer.

Det vil si:
Kandidatene til å kjøpe UV1 er enten selskaper med etablerte sjekkpunkthemmere som ønsker å beholde eller utvide sin posisjon og å tilby lengre overlevelse til pasientene eller selskaper med nye sjekkpunkthemmere som ønsker å TA en stor del av markedet ved å tilby en til nå overlegen kombinasjon og å tilby god overlevelse.

Uansett hva det ender opp med så er det snakk om så mange potensielle aktører her at hva som helst kan skje. For pasientene synes jeg det er best om det er en allerede etablert aktør som kjøper UV1, for da er det nok størst sjanse for en stor markedspenetrasjon.

De neste stegene på veien til å bli sikrere på effekten av UV1 er å få se pasientdemografien på ASCO, og å få data på 30 pasienter (UV1 + pembrolizumab) i Q4. Sånn som det ligger an nå så er i hvert fall jeg overbevist om at aPD1 + aCTLA4 + UV1 i INITIUM kommer til å levere knallgode resultater når de kommer.

Som både Kongstun Arnesen og De Sousa har sagt: “dersom vi kan vise en god effekt i de randomiserte studiene vil det være en sensasjon.”
(resten av posten er min spekulasjon)

Og den sensasjonen vil med stor sikkerhet translatere over til aksjonærverdier.

18 Likes