Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Jeg skriver om uavhengige sikkerhetsvurderinger, ikke interimanalyser.

5 Likes

La oss nå ikke overføre overordnede betraktninger rundt studiedesign på andre case. CMO i Ultimovacs har ved flere anledninger forklart valget om å ikke benytte interim-alternativet i selskapets rf2-trials. Det er fordi det er ansett som (sagt klønete er) «gullstandard» å ikke gjøre det.

Dét betyr ikke at det er mer eller mindre rasjonelt å gjøre det i andre scenarioer / studieløp. Men den typen diskusjon er på siden av en selskapsspesifikk tråd (tror jeg).

2 Likes

CEO med på DnB podcasten «Utbytte». Episoden ble lagt ut på mandag.

2 Likes

I dagens morgenbrev kan vi lese blant annet:

  • Svenskene fortsetter inntoget i Ultimovacs, og @Forsk kan trygt bestille kake til De Sousa for å ha knekt svenskekoden.
    image

  • Været er godt, og havet ser stille og rolig ut:

image

  • Og til slutt: GODE NYHETER. På kort sikt ser vi en økning i USD/NOK, og vi vet alle hva det betyr, ikke sant?

  • HØYERE KURSMÅL FRA DNB

7 Likes

Har du fått med deg at ABG har oppjustert til 130kr aksjen? Jeg hadde glemt det/ ikke fått det med meg :slight_smile:

Det tok noen dager fra den kom på nett, til blekk på oppmalt gran, men det ble jaggu forsiden her også gitt!

Og så er det tydeligvis så mange svensker som har kjøpt aksjer de siste dagene at Ultimovacs allerede er blitt svensk :wink:

image

image

(dette er “thumbnails” som er offentlig tilgjengelige, så de bryter ikke opphavsrett moderatorer)

24 Likes

Om denne utviklingen fortsetter så blir Ultimovacs svensk.

9 Likes

Det blir spennende å følge denne grafen de neste ukene :sunglasses:

Spent på hvor den ligger etter neste uken.

5 Likes

Næringsminister Iselin Nybø har skrevet et innlegg i Vesterålen Online, og nevner Ultimovacs og Targovax.

ASCO
The poster presentation will be available on the Ultimovacs website on 4 June 2021 at 15:00 CEST.

Klokken 15 på fredag slippes ASCO-posteren med de komplette dataene fra kohort 1. Her får vi sannsynligvis et innblikk i følgende datapunkter som er veldig relevante ifht generell sammenlikning av populasjoner:

  • PD-L1-status. Høyt uttrykk av PD-L1 er korrelert med forventet god respons av PD1-hemmere.
  • Tumorbyrde: Større tumorbyrde = dårligere prognoser
  • ECOG: 0 eller 1. Høyere score = sykere pasient

I tillegg så har jeg et ørlite håp om at de har tatt med 6 mnd ORR fra kohort 2 og bare unnlatt å nevne det… :innocent:

Dagens morgenbrev - torsdag
Neste milepæl å fortelle om angående svenskene blir når Avanza når 1000 eiere. Det er tydelig at Ultimovacs er oppdaget over der nå. Synd for oss og Ultimovacs at Inven2 og Fidelityfondet har dumpet 600 000 aksjer rett i fangene på de mens kjøpsviljen var som størst.

~30% av alt salg i perioden utført med relativt store dumper må sies å ha hatt en stor impact en så lite likvid aksje :laughing:
image

Anyways - Svenskene stopper nok ikke å kjøpe med det første, men Inven2 har stoppet å selge og FIL blir fri til slutt eller stopper de og. Jeg vil tro kurseffekten og ekstra omsetning vil fortsette i tiden fremover og at nye øyne på selskapet vil gjøre veldig godt ved fremtidige positive meldinger. Vi vet de sier de ikke har gjort jobben sin om de ikke snakker med regulatoriske myndigheter om Fast Track og Breakthrough Therapy Designation på bakgrunn av de gode dataene.

Om ORR på 30 pasienter og 21mnd median oppfølging er nok eller om de venter til etter 2års-readouten vet jeg ikke, men det gir i hvert fall mening at de har startet dialogen nå.

Som investor vil det være verdifullt på flere måter, både langsiktig og kortsiktig. For det første så vil det gi stor blest om selskapet enda en gang, og de vil nå ut til enda flere kjøpere. For det andre så vil Fast Track og BTD korte ned utviklingstiden av UV1 ved at de får raskere saksbehandling og tilgang på mer erfarent personell hos myndighetene. I tillegg vil det fungere som et kvalitetsstempel for nye investorer når de vurderer caset.

12 Likes

Mon tro om det er denne karen som skal ta over for Gjelsten, han har har en børsverdi på ~5000 milliarder SEK og 1300 livvakter:

5 Likes

Jepp, og det får de gjort til marginalt økende priser. Sousa &co har vært ute å fortalt at besøkelses tiden er nå, men oladunk drar nisselua nedover ørene og sender aksjene over grensen i mangel av normal harryhandel.

Haha. Det er nedsalgene på topp 10 som har skylden for det, ikke Ola Dunk :smiley: Dessuten er det ikke over enda, OG vi er opp 10% siden nyheten!

2 Likes

Jeg har gjort en uformell matematisk undersøkelse av din påstand, og jeg må si meg enig:

4 Likes

Fint diagram :rofl: Svensken ska ikke miste oljan denne gången! Biotec är den nya oljan :wink:

5 Likes

DNB Markets: Tre nordiske biotekselskap skal i dag og de neste dagene presentere sine siste studier på den årlige amerikanske ASCO-konferansen for onkologi. Etter det vi forstår er dette et av årets viktigste arrangementer for bransjen og gir både større etablerte selskap og investorer innen sektoren god anledning til å vurdere fremdriften for mindre aktører. Alligator Bioscience, Oncopeptides og Ultimovacs skal i løpet av konferansen legge frem sine studier. Vi har kjøpsanbefalinger på alle disse tre med kursmål på henholdsvis SEK 14, SEK 290 og NOK 125 pr aksje. Vi minner samtidig om at risikoen innen denne sektoren kan være høy.

DNB får ta morgenbrevet i dag, jeg vil ha posteren.

2 Likes

«Etter det vi forstår er dette et av årets viktigste arrangementer for bransjen…»

Høres ikke dette i overkant amatørmessig ut? Burde ikke noen som påstår å faktisk kunne sette «riktig» verdi på kreftforsknings-selskapene vite om ASCO er et viktig arrangement eller ikke?? :grimacing::laughing::sweat_smile:

7 Likes

Ikke et dumt poeng. Og i tillegg er det (minst) FIRE nordiske, for BerGenBio, som DNB har dekning på… skal også presentere på ASCO.

Det må være sommerferievikaren som står bak denne meldingen, tenker jeg.

6 Likes

Haha, det gjorde det ikke bedre, nei… :joy::joy:

Lik og retweet :wink:

2 Likes

2 Likes