Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Litt #hauss fra graveren vår!

20 Likes
2 Likes
12 Likes

De bryr seg så lite om Norge at de ikke gidder å melde det her engang…
En spøk, om man ikke tok den :laughing:

Ultimovacs ASCO Phase I data shows 60% ORR in advanced melanoma with UV1/pembrolizumab, supporting broad Phase II combination program

10 Likes
11 Likes

Interessant å se hvor (relativt) nære CR og PR ligger i flere instanser. Det blir veldig interessant å følge videre. Og ikke minst for kohort to som får dobbel mengde booster / adjuvans.

Ellers verdt å merke seg at medianalder er så høy som 70 år. Man kan stille seg spørsmålet om det er plausibelt at yngre pasienter (pluss økt adjuvans) responderer enda bedre.

8 Likes
8 Likes

7 Likes

image

image

At det var?

1 Like

Buy on news?

85 - 81 ser da vitterlig ut som som en solid dump?

image

2 Likes

Det er et 5 minuttersbilde. Prøv å ta på deg litt lengre briller :sunglasses::popcorn::gem::raised_hands::arrow_upper_right::arrow_upper_right::arrow_upper_right::arrow_upper_right::arrow_upper_right:

Saksbehandleren hos FIL-Limited klokken 15.00, når de ikke passet på å ha nok skjult salg på 84 og noen tømte ordreboken for salgsordre til og med 85+:

bilde

7 Likes

Posterdataene

Vi kjente effekt og sikkerhetsdataene fra før, så posteren ble mest for å se etter røde flagg ifht fortolkningen av resultatene. I så måte er jeg litt skuffet over at de ikke har analysert PD-L1-uttrykk hos pasientene, da vi vet at høyt PD-L1-uttrykk er korrelert med bedre effekt av Keytruda i flere indikasjoner. Jeg synes det er på tide at Ultimovacs leverer på det punktet, og jeg håper ikke det er sånn at de ikke måler det i INITIUM heller for jeg er rimelig sikker på at interessenter vil ønske å se det. (Jeg er inneforstått med at dette primært er en studie for å måle sikkerhet, og at det kan være grunnen)

  • Medianalder var 70 år, som er en eldre populasjon ut i fra hva jeg finner i Keynote-006 (61 år).
  • ECOG status 0/1 var 15/5. (Normal ifht Keynote-006) ECOG status er en betegnelse på hvor syke pasientene er. 0 er pasienter som oppleves som friske, mens 1 er pasienter som vil slite med tyngre aktiviteter men fungerer i dagliglivet. Jeg anser distribusjonen for å være normal. (70-30 i Keynote-006)
  • Forhøyet LDH kan være et tegn på metastaser og en pasientgruppe som det ofte går dårligere med. I studien var det 5stk med >LDH. Det er en normal distribusjon ifht Keynote-006. På waterfallplottet ser vi at 4 av disse fikk PD mens èn fikk complete response. Det lar seg vanskelig tolke annet enn at det er et moment å følge med på i fremtiden.
    image
  • Stage 3b, 3c, 4 = 2/8/10. Stage 3c er spredning til omkringliggende vev og lymfenoder, mens stage 4 er spredning til fjerntliggende organer. Virker å være in line med Keynote, men der har de brukt M1a,b,c,d som er et litt annet system. Mulig noe færre med kraftig spredning av sykdom i pembrolizumabstudien til Ultimovacs.
  • Vi bør også huske på at dette er en populasjon med halv dose adjuvans i forhold til de randomiserte studiene. Om det har noe å si vet vi ikke, men det er også verdt å følge med på.
  • Jeg synes dette ser veldig pent ut. Det er flere pasienter som er i oppfølging med “synkende tumorstørrelse”. Vi bør likevel ikke håpe på for mye, siden Jens Bjørheim sier at de fleste responsene er oppnådd etter 18mo oppfølging. Det kan likevel komme overraskelser, men av positiv art.
    image
  • Det er også viktig å få med seg det lovende signalet om av UV1 ikke tillegger behandlingen noe særlig ekstra toksisitet. Det betyr at hvis rasjonalet stemmer og UV1 er effektiv sammen med sjekkpunkthemmere, så vil det være større sannsynlighet for at det vil bli tatt i bruk/kjøpt opp/lisensiert ut for en gigasum.

Alt i alt er det ikke noen røde flagg, men man følger med videre og gleder seg ekstremt til 2-årsdataene.

Kunne også tenkt meg en forklaring på signifikansen av denne pasienten som nektet å la seg følge opp, som noen fortalte om. Det har jeg misset. Har det hatt noen innvirkning på mPFS-avlesningen? Blir pasienten automatisk avlest som et dødsfall eller sensurert? Regner man mPFS ut fra 19 pasienter eller fra 20? I begge tilfellene så virker det for meg som at denne pasienten er grunnen til at mPFS er nådd siden det kun er èn pasient som vipper streken under median? @Forsk Vi kan spekulere i dette i en 5 dager, og så kan du rette opp i podcasten… Ok? :smiley:

28 Likes

Hvor har du det fra at en av disse 20 pasientene valgte å ikke ble fulgt opp?

Jeg fant det nå, det er fra videopresentasjonen.

2 Likes

Sikker på at det ikke var fra abstractet til BergenBio (fase I/II Bemcentinib og erlotinib). Der var det nemlig en pasient som ikke ønsket videre behandling.

1 Like

Jaggu. Og det er jo veldig synd, når det åpenbart er denne pasienten som hadde sterkt redusert tumorbyrde, og med god sannsynlighet faktisk endte opp med CR. Det får vi nå aldri vite.

6 Likes

Jeg synes også det er veldig synd, men det må nesten sies å være ganske bra oppfølgingsrate Covid-19 tatt i betraktning.

Som investorer har vi ikke noe annet valg enn å se på den pasienten som en complete responder.

InvestorORR blir da 35% CR og 60% ORR. Det følger da med investorøyne at mPFS på 18.9mo bare er en formalitet, for sannsynligvis - durabiliteten av responsene tatt i betraktning - så har denne pasienten enda respons. InvestorPFS er altså not reached.

I Q4 får vi en ny avlesning som vil fortelle enda mer om durabiliteten til responsene, som er det viktigste nå, i mine øyne.

1 Like