Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Jeg skriver at det er kuriosa :sweat_smile:

Og du skriver som det var ditt poeng :sweat_smile:

2 Likes

Hva er mekanismen til UV1 i Alzheimers?

1 Like

Jeg aner ikke.

GV1001 is a peptide consisting of 16 amino acids that correspond to a fragment from the catalytic site of human telomerase reverse transcriptase [14]. We have previously confirmed that GV1001 protects neural cells against neurotoxicity, apoptosis, and reactive oxygen species (ROS) induced by Aβ and oxidative stress [1416]. These neuroprotective effects are mediated through anti-apoptotic, mitochondrial stabilizing, anti-inflammatory, anti-aging, and anti-oxidant effects [1416]. These findings suggest that GV1001 has diverse modes of action against AD; thus, we hypothesized that these protective effects would make GV1001 a promising therapeutic option for AD. Therefore, this study aimed to assess the effect of GV1001 on the cognition and activities of daily living in patients with moderate-to-severe AD.

Det er så ville spekulasjoner at jeg håper @Neladner har tatt tidlig sommerferie og har lagt telefonen igjen hjemme :smiley:

3 Likes

Fremdeles i minus for året, og nå snur det ned igjen?

Det er lite man får gjort med at et fåtall aktører på topplisten selger fortsetter å selge store volum over børs. Spørsmålet er når de er tomme og salgspresset forsvinner. Det er 700 nye svensker som har tatt unna disse aksjene hittil, men det finnes ikke ubegrenset med svensker som står parat daglig.

Men, som du var inne på her for et par uker siden, kan hende markedet rett og slett ikke ser behovet for Ultimovacs :see_no_evil:

Nå får man se hva konsekvensen av Inven2 og Brown Brothers’ nedsalg blir. Håper de er stolte av seg selv :smiley: det er bare å starte opp memegeneratoren.

Too much?

Jeg vet, jeg bare har det morsomt.

Sammenlignet med Bermuda Bros (FIL), så blir det peanuts. Inven2 solgte ~250k over børs og var ferdige 28. mai. FIL har passert 500k og har vel pluss-minus 50k igjen. Lavere kurs enn ved starten på året + trasig at dataene selges ned. Ville sett tresifret foruten.

Om man skal se positivt på det, så har kursen holdt seg påfallende godt, ene og alene takket være svenskene. Nytt gulv på mid-høy 70, og jeg tror reprisingen vil skje gradvis når ovennevnte aktør er tomme for aksjer (etter alle solemerker denne uken).

3 Likes

Du skaper bare støy i monitor her tbh

2 Likes

Det er din oppfatning.

Dette er småprat og det må være rom for iltre småaksjonærer etter massiv dumping av aksjer (30% av volumet) fra 2 av de største aksjonærene i selskapet på ryggen av reprisingsverdige data som ble forsidemateriale i de største avisene i Skandinavia.

3 Likes

Er målet ditt å gi inntrykk av at aksjen sliter, bare fordi seedinvestorer utøver det som er hele forretningsmodellen til tidligfaseinvestering? Det blir bare fryktelig usaklig kritikk av invent2 i mitt syn, aksjen går jo så det griner og det kommer inn nye folk på høye kurser.

image

3 Likes

Målet mitt er å illustrere at min mening er at aksjen lett hadde stått i 120kr etter ASCO dersom salgsvolumet ikke hadde vært så ekstraordinært stort med dumpingblokker på 5-10-20K aksjer i en smell.

Vi snakker om at selskapet knuste seg inn på det svenske markedet, men takket være disse to så fikk aksjonærene lite gjen for det.

Jeg baserer meg på mine regnestykker og hvordan jeg observerer markedet, og da sliter aksjen helt klart.

Dette er min mening, og kun en fasit i den grad jeg bare er profet og ikke allmektig. :slightly_smiling_face:

2 Likes

Teknisk, rent objektivt ut fra chart, så har du helt rett @Savepig. Det sagt, som engasjert aksjonær, så er det frustrerende at et så viktig datapunkt selges på stort volum. Da må man vente enda lenger på reprisingen man mener burde skjedd i går. Og som ville skjedd uten nevnte salgsvolum siste 2 uker. Det er ikke uendelig med kjøpere her hjemme, selv ikke i Sverige.

Utover dét, så mener jeg begge perspektiver på aksjen og aksjekursen hører hjemme i en diskusjonstråd. Teknisk er aksjen flott sett fra fugleperspektiv, og rent fundamentalt leverer selskapet varene så det synger. Så bra blir det uansett til slutt.

Helt ærlig:

Nei. Kjøpsinteressen i Ultimovacs har slett ikke vært høyt nok til å forsvare en reprising av selskapet til type 4 milliarder+, da hadde du bare fått en ny crazypeak som hadde utløst en masse volatilitet.

Nå bygges det istedet en god base som kursen kan springe fra når den føler det er riktig, f.eks i august når folk med sjekkhefte er tilbake fra ferie.

6 Likes

Jeg snakker fra et fundamentalt ståsted hvor jeg ser på økning i LOA og dens påvirkning på rNPV. Det tekniske forholder jeg meg ikke til nå, hvor kursen skal passe inn mellom to streker.

700 nye aksjonærer i Sverige og gud vet hvor mange i Norge vitner om en helt enorm kjøpsinteresse etter de mest lovende dataene til nå atpåtil i kombinasjon med verdens ~2. største legemiddel.

Og stor salgsinteresse fra to gigantiske aktører.

4 Likes

Det skaper jo ofte usikkerhet når store eiere selger seg ned. Noen avventer kjøp og andre selger selv, i tro på at de store vet mer og gjør riktigere valg. Men det skal man være forsiktig med å tro.
Det skjer stadig vekk at fond og store eiere også gjør store tabber. Eksempelvis ble PLT solgt ned fra 50 til under 10 kroner av et fond som “solgte høns i regnvær”. Da de var ferdigsolgt gikk aksjen raskt opp og er nå 185 etter å ha vært helt oppe i 250, fortjent eller ikke.
I PHO solgte også største eier seg ut på verst tenkelige tidspunkt ifjor og kursen stupte til 50, før den begynte klatringen mot 150 som ble nådd for noen dager siden. Sikkert mange andre gode eksempler. Hovedsaken er om potensialet er inntakt eller forbedret. Og det er det vel for ULTIMO?

4 Likes

Stabilisert seg rett under 700. Ellers er FIL straks tomme, noe som bør bidra til mindre salgspress. Også verdt å merke seg at Deutsche Bank øker sakte men sikkert.

2 Likes

Må vel si oss rimelig fornøyd med det. Et antall som bare burde øke de neste årene med alt som vil komme.

Dette som jeg skrev for noen uker siden da ASCO-resultatene ble kjent er vel der landet ligger akkurat nå. Noen ting skal komme, andre kan komme.

I løpet av året skal selskapet utvikle seg videre, og dersom alt går etter planen har de i løpet av året

  • innrullert første pasient i DOVACC
  • innrullert første pasient i FOCUS
  • lest av sikkerhet og gått til neste dosenivå i TENDU (TET)
  • publisert 2-årsdata fra 20 pasienter i kohort 1 av pembrolizumabstudien
  • publisert 1-årsdata fra 10 pasienter med 75microgram GM-CSF i kohort 2 av pembrolizumabstudien
  • lest av innledende sikkerhet av flere TENDU-dosenivåer
  • innrullert godt videre i INITIUM, NIPU, FOCUS og DOVACC

I tillegg så har de uttalt flere ganger at de

  • kontinuerlig søker etter flere gode muligheter for å utvide fase 2-programmet (noe som er en så god mulighet for å oppkapitalisere selskapet at jeg er 99% sikker på at det kommer)
  • jobber med regulatoriske fordelsprogrammer (Fast Track, Breakthrough Therapy Designation) hos FDA og EMA. Nå har vi enda ikke fått inngående kjennskap til pembrolizumabstudiedataene, men rent overfladisk virker dataene såpass overbevisende at FDA burde kaste seg etter denne vaksinen.
  • jobber med patenter. Patenttildelinger er nesten det mest verdifulle et biotekselskap kan ha. Uten IP eksisterer ikke selskapet, og følgelig så vil tildelinger av utvidelser (UV1) og nytildelinger (UV1, TET) være av særdeles positiv karakter, og det burde øke verdien av selskapet. Særlig patenter på plattformen TET (dersom sikkerhet bekreftes) og utlisenskandidaten UV1 burde virkelig monne.

Min teori er at jo flere som følger med selskapet, jo flere kjøpere vil ønske å øke på deriskinger de neste årene før readout av hovedstudien INITIUM.

I tillegg vil det komme bull runs på kjente triggere, og nedturer fordi oljen faller eller dollaren taper seg i verdi.

Og, for å være helt ærlig: det er nok tre big pharma som har fått de analyserte dataene fra pembrolizumabstudien i hendene allerede, og ingen her vet hva de vil gjøre.

3 Likes

Uff, håper ikke dette skjer. Da blir det ikke mange økte kursmål hos Patrik Ling hvertfall

Mulig jeg ikke har fulgt med i timen, men det later å være klappet og klart og godkjent i Danmark. Det er i så fall strålende nyheter, for jeg nekter å tro det ikke har vært en viss usikkerhet ifm timeline på denne studien i og med at det er en ny dobbelkombinasjon hvor det ikke har vært gjort fase 1-studier.

4 Likes

Det har vært skrevet mye om Brown Brothers-salgene som kan virke litt misvisende om man ikke kjenner til detaljene:

Ni av Fidelity Investments International sine fond eide pr. 17.05.21 til sammen 1.610.002 aksjer i Ultimovacs, og dermed rett over 5% av selskapet. På dette tidspunktet var disse fordelt på bla. tre konti hos av Brown Brothers på topp 50 med til sammen 817.189 aksjer, noe som betyr at det var 792.813 aksjer fordelt på flere mindre konti utenfor topp 50. Jeg har en komplett aksjonærliste fra starten av året som viser at det ikke er flere enn disse synlige tre hos Brown Brothers.

Dagen etter flagget de salg av 30.453 aksjer som ble gjort av en av tre konti på topp 50-listen som før salget hadde 519.613 aksjer. Siden den tid er det blitt solgt videre fra denne kontoen, og den er i dag nesten tom. De to andre Brown Brothers har ikke solgt noen ting, og vi kan også med ganske stor sikkerhet si at ingen av de kontoene under topp 50 eid av Fidelity har solgt noe heller. Om de selger den kontoen de har solgt fra helt tom, så har de altså fortsatt 1.090.389 aksjer, og med det solide 3,4% av selskapet.

Her er hva jeg tror:
De ni fondenene til Fidelity har hver sin basisbeholdning på hver sine konti, men har i tillegg en andel i en felles beholdning hos Brown Brothers som har hatt en klart definert exit-strategi. …som f.eks. 100% gevinst og stort nok volum.

Men poenget er altså at de veldig kompetente analytikerne hos Fidelity etter all sannsynlighet ikke har mistet troen på Ultimovacs, og de ønsker fortsatt å være en av selskapets ti største eiere.

12 Likes