Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Hvis noen vil fordype seg i Sara Mangsbo sitt arbeid i helgen:

WO2021110989-PAMPH-20210610-1376.pdf (4,1 MB)

(Ble offentlig igår)

7 Likes

What am i looking at? TET?

Noe patentgreier på TET?

Dette er nok mer spesifikt TENDU.

Ledelsen har omtalt upubliserte patenter i forbindelse med TET-plattformen i flertall, så det blir nok flere synlige kommende måneder/år.

4 Likes

Overlege Anna Winge-Main ved Oslo universitetssykehus og Healthtalk diskuterer ASCO høydepunkter i føflekkreft. UV1 blir omtalt ved ca 18:35. Blir også tatt med litt om INITIUM

7 Likes

Jo flere sjekkpunkthemmere som viser effekt, jo mer bruk for immunboostere er det. For et vanvittig tidspunkt det egentlig er å entre scenen på for Ultimovacs.

4 Likes

Startet rekruttering i Churchill Hospital (Oxford, UK), Antwerp University Hospital (Belgia) og Holy Cross Medical Group (Florida, USA)
NorthShore University Research Institute (Illinois, USA) lagt til.

5 Likes

Og imens har NIPU snart ettårsdag for når den sist ble oppdatert av Helland, og vi vet at masse har skjedd. Det er under enhver kritikk!

1 Like

Nano bgbio og PCI har vel fast track. Men ikke ultimo. Det må vel være noe man kan forvente på fase 1 resultatene?

2 Likes

Er vel ikke så nøye når vi har antall innrullerte??

Det er også stille her, i de periodene når aksjekursen går nedover. Lurer på hva skribentene holder på med da.

1 Like

Personlig så nistirrer jeg på kursen og håper på godmeldinger :wink:

Det er ikke tradisjon for å drive masse tørrprat her på tråden siden de mest aktive uansett er TEK-insidere. Jeg kan derimot love deg at det blir skrevet om selskapet dag ut og dag inn på chaten. :slightly_smiling_face:

3 Likes

Skriver utkast til obskøne twittermeldinger om såkornsfond og store aktører som selger flere prosent av selskapet over børs (rett i trynet på våre nye svenske venner) slik at de forhindrer reprising på klinisk progresjon og gode data. Så spør jeg @polygon og @Fornybar om jeg kan publisere dem, men de sier alltid at jeg ikke får lov.

1 Like

Bør vel nærme seg en FPD melding for både FOCUS og DOVACC tenker jeg. Gjør muligens ikke så mye med kursen, men dæven så kult at selskapet da har dosert pasienter i 4 (FIRE) randomiserte fase 2 studier!

6 Likes

Skal vi nedom 60-tallet igjen da ja… Er vel bare å lukke skuffen og åpne om noen år :+1:

I løpet av året skal selskapet utvikle seg videre, og dersom alt går etter planen har de i løpet av året

  • innrullert første pasient i DOVACC
  • innrullert første pasient i FOCUS
  • lest av sikkerhet og gått til neste dosenivå i TENDU (TET)
  • publisert 2-årsdata fra 20 pasienter i kohort 1 av pembrolizumabstudien
  • publisert 1-årsdata fra 10 pasienter med 75microgram GM-CSF i kohort 2 av pembrolizumabstudien
  • lest av innledende sikkerhet av flere TENDU-dosenivåer
  • innrullert godt videre i INITIUM, NIPU, FOCUS og DOVACC

I tillegg så har de uttalt flere ganger at de

  • kontinuerlig søker etter flere gode muligheter for å utvide fase 2-programmet (noe som er en så god mulighet for å oppkapitalisere selskapet at jeg er 99% sikker på at det kommer)
  • jobber med regulatoriske fordelsprogrammer (Fast Track, Breakthrough Therapy Designation) hos FDA og EMA. Nå har vi enda ikke fått inngående kjennskap til pembrolizumabstudiedataene, men rent overfladisk virker dataene såpass overbevisende at FDA burde kaste seg etter denne vaksinen.
  • jobber med patenter. Patenttildelinger er nesten det mest verdifulle et biotekselskap kan ha. Uten IP eksisterer ikke selskapet, og følgelig så vil tildelinger av utvidelser (UV1) og nytildelinger (UV1, TET) være av særdeles positiv karakter, og det burde øke verdien av selskapet. Særlig patenter på plattformen TET (dersom sikkerhet bekreftes) og utlisenskandidaten UV1 burde virkelig monne.

Min teori er at jo flere som følger med selskapet, jo flere kjøpere vil ønske å øke på deriskinger de neste årene før readout av hovedstudien INITIUM.

I tillegg vil det komme bull runs på kjente triggere, og nedturer fordi oljen faller eller dollaren taper seg i verdi.

Og, for å være helt ærlig: det er nok tre big pharma som har fått de analyserte dataene fra pembrolizumabstudien i hendene allerede, og ingen her vet hva de vil gjøre.

12 Likes

Meget god og overskuelig liste Fornybar- selv om gentagelse ikke gør den dobbelt så god.

Har nu taget mit først lille indhop her, så forventer at have fyldt op i løbet af 2021

2 Likes

Med tanke på aksjonærenes gullfiskhukommelse så er det sikkert bare sunt å få det oppfrisket ukentlig =)

6 Likes

Tenkte jeg skulle ta meg friheten til å sette opp effektdata for de ulike immunterapiene, da det kan være hyggelig for oss aksjonærer å se hvor lovende signaler UV1 faktisk har gitt i flaggskip-indikasjonen Melanoma;

Ipilimumab mono
ORR - 12%
mPFS - 3,5mnd
mOS - 16mnd

Ipilimumab + UV1
ORR - 44%
mPFS - 6,7mnd
mOS - «not reached» etter 60mnd follow up

Pembrolizumab mono
ORR - 33-37%
mPFS - 5,5-11,9 mnd
2 års OS - 55%

Pembrolizumab + UV1
ORR - 60%
mPFS - 18,9mnd
18mnd OS - 80%

Ipi + Nivo
ORR - 57%
mPFS - 11,5mnd
mOS - «not reached» etter 60mnd follow up

Ipi + Nivo + UV1
Denne readouten blir uhyre spennende!

24 Likes

Jeg tror faktisk det er 21 måneders OS som er 80%:slightly_smiling_face:

1 Like