Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Sånn apropos profylaktisk potensiale, så står følgende setning med referanse til MM-Ipi studien: “Interestingly, late peaks in immune responses have coincided with clinical events, suggesting a natural boosting of the immune response by recurring tumors”. :blush:

11 Likes

Fin mail fra Nordnet nå:
\ 600xauto

Foto: ULTI

ULTI: Publikasjon i Frontiers in Immunology

Oslo (TDN Direkt): I en publikasjon av en artikkel i Frontiers in Immunology undersøkes den brede relevansen av telomerase som et attraktivt kreftmål, ifølge en melding fra Ultimovacs mandag kveld.

Det undersøkes også muligheter for optimalisering av anti-telomerase-vaksiner sin ytelse både ved å velge passende kreftvaksiner og ved å analysere den underliggende begrensningen av nåværende standardbehandlinger.

Ifølge meldingen eksisterer det et sterkt rasjonale for å kombinere sjekkpunkthemmere med telomerase-vaskiner for å øke aktiviteten i celler som er involvert i antikreft-immunoresponsen.

“Denne siste artikkelen formulerer begrunnelsen for bruk av telomerase-målrettede kreftvaksiner som en nøkkel til å frigjøre sjekkpunkthemmers fulle potensial”, heter det i meldingen.

Publikasjonen er en gjennomgang av telomerase-baserte terapeutiske kreftvaksiner, inklusive selskapets universelle kreftvaksine UV1.

Lars Henrik Bjerke Lars.Henrik.Bjerke@tdndirekt.com, Infront TDN Direkt

2 Likes

@polygon kan du sette U opp mot Pipeline - Cytovation AS?
Jeg syns det ser ut som noe av det samme og likelydende indikasjoner de jobber med.

Nei, jeg ser ikke at en sammenligning av Cytovation og Ultimovacs er særlig relevant. Det er peptidebasert IO som skal kombineres med sjekkpunkthemmere, men der slutter vel i grunnen likhetene som de deler med et hundretalls andre selskaper. I løpet er de der Ultimovacs var for omtrent syv år siden.

1 Like

Hehe, meget betryggende tilbakemelding. Tusen takk :slight_smile:

Er d noen som har noen tanker om hvorfor det er så få (konkurrenter) som jobber med telomerase baserte vaksiner, når rasjonalet for dette er så sterkt?

2 Likes

Er på mange måter det den nye artikkelen handler om, og det enkle svaret er at det ikke har funket - før nå i kombinasjon med sjekkpunkthemmere.

5 Likes

Det er også derfor det vil være en sensasjon dersom INITIUM leser av med signifikant forskjell mellom armene.

Jeg liker oddsen som det ser ut nå.

8 Likes

Startet rekruttering i Arizona og Kentucky. Lagt til 4 sentre i UK

16 Likes

Per i dag er det ingen svenske børsforum for Ultimovacs, noe det bør være når selskapet har nesten 700 svenske aksjonærer fra Avanza alene. Har derfor startet en Discord-server (børsprat i Sverige = Discord) for å tilby svenskene et naturlig inngangspunkt til Ultimovacs (og TekInvestor). Om noen her inne ønsker en invite til denne er det bare å sende meg en PM. Nå er det sommer, men ser for meg å promotere denne litt slik at den blir aktiv ila. høsten.

10 Likes

Litt smått på 69,- når’n først sitt å glor!

Vi :sailboat: av gårde inn i sommeren.

Ikke planlagt å sitte fullt lastet. Men, når dumpen kom i dag, så ble det slik. 70 er det nye 60 :sunny:

dnb

“With some of the longest follow-up with immunotherapies to date, Opdivo and Yervoy have consistently demonstrated durable, long-term survival benefits for patients diagnosed with advanced melanoma.”

2 Likes

Da er tiden kommet for lansering av Tekinvestors årlige Ultimovacsbingo.

Reglene er enkle:

• Det er om å gjøre å få tre på rad, i hvilken som helst retning.
  • Man kan velge 5 events

Jeg er dommer.

Jeg har valgt
FPD I FOCUS
SAFETY TENDU
5.TE RCT
FPD DOVACC
FAST TRACK/BTD

Påmeldelse på PM. Vinneren får bragging rights og blir Tekinvestors nye BJELLESAU.

3 Likes

Dobbeltbingo og fasit innen 1. september :white_check_mark:

2 Likes

BMS om veien videre for I-O

1 Like

Veien videre for kombinasjonen Ipi+nivo i BMS sine egne fase 3 Checkmate-studier i denne oversikten altså. De ser nok en både bredere og lengre vei for denne kombinasjonen med alle de andre studiene som også pågår sammen med disse medikamentene - inkludert Ultimovacs sine.

2 Likes

Man kan jo bare tenke seg anvendeligheten av et medikament som “mangedobler” effekten av annen immunterapi samtidig som det ikke legger til ekstra toksisitet.

Hvis UV1 blir bevist sikkert og effektivt har ikke bare Ultimovacs validert kreftvaksiner som behandling, de har også validert telomerase som target innen kreftbehandling. Potensialet til selskapet er så stort at det blir helt umulig å regne på det slik jeg ser det, for samtidig som UV1 er halvveis til proof of concept jobber de med UV2 basert på TET-plattformen.

Neste steg er å flytte seg tidligere i behandlingsforløpet av kreft, og hvis telomerase valideres som target gjennom INITIUM (+ NIPU, FOCUS og DOVACC) blir det veldig vanskelig å ikke flytte LOA oppover i andre indikasjoner og andre plattfomer.

Det er nesten helt umulig å tenke seg at selskapet skal få bestå som et lite pharmaselskap dersom denne valideringsballen begynner å rulle for alvor (den har allerede startet).

Det første skrittet var melanomadataene i juni. Det andre skrittet kommer i Q4 med 2-årsdataene. Øynene til hele Skandinavia kommer til å være på de dataene, og kursen ligger og vaker på bear case nå i sommermånedene.

Før den tid er det muligheter for MYE annet. Noe vet vi og noe er spekulativt. Det meste ser bra ut for selskapet nå, og pengebingen er full til ut i 2023.

20 Likes

Fristende å fylle på litt :hugs:
Men da må noe selges :thinking::sweat_smile:

1 Like

Det er nok en del selgere som trenger feriepenger. Algoene fikser dette. Da Mr. Algo rappet de siste aksjene på 68,70 i dag, var det etterpå til salgs 270 aksjer til kr 76,8.