Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Dobbeltbingo og fasit innen 1. september :white_check_mark:

2 Likes

BMS om veien videre for I-O

1 Like

Veien videre for kombinasjonen Ipi+nivo i BMS sine egne fase 3 Checkmate-studier i denne oversikten altså. De ser nok en både bredere og lengre vei for denne kombinasjonen med alle de andre studiene som også pågår sammen med disse medikamentene - inkludert Ultimovacs sine.

2 Likes

Man kan jo bare tenke seg anvendeligheten av et medikament som “mangedobler” effekten av annen immunterapi samtidig som det ikke legger til ekstra toksisitet.

Hvis UV1 blir bevist sikkert og effektivt har ikke bare Ultimovacs validert kreftvaksiner som behandling, de har også validert telomerase som target innen kreftbehandling. Potensialet til selskapet er så stort at det blir helt umulig å regne på det slik jeg ser det, for samtidig som UV1 er halvveis til proof of concept jobber de med UV2 basert på TET-plattformen.

Neste steg er å flytte seg tidligere i behandlingsforløpet av kreft, og hvis telomerase valideres som target gjennom INITIUM (+ NIPU, FOCUS og DOVACC) blir det veldig vanskelig å ikke flytte LOA oppover i andre indikasjoner og andre plattfomer.

Det er nesten helt umulig å tenke seg at selskapet skal få bestå som et lite pharmaselskap dersom denne valideringsballen begynner å rulle for alvor (den har allerede startet).

Det første skrittet var melanomadataene i juni. Det andre skrittet kommer i Q4 med 2-årsdataene. Øynene til hele Skandinavia kommer til å være på de dataene, og kursen ligger og vaker på bear case nå i sommermånedene.

Før den tid er det muligheter for MYE annet. Noe vet vi og noe er spekulativt. Det meste ser bra ut for selskapet nå, og pengebingen er full til ut i 2023.

20 Likes

Fristende å fylle på litt :hugs:
Men da må noe selges :thinking::sweat_smile:

1 Like

Det er nok en del selgere som trenger feriepenger. Algoene fikser dette. Da Mr. Algo rappet de siste aksjene på 68,70 i dag, var det etterpå til salgs 270 aksjer til kr 76,8.

from Imgflip Meme Generator

1 Like

Noen kommer til å ønske at de tok opp forbrukslån fremfor å selge aksjer i ulti😉

Noen kommer til å angre på at dem ikke tok opp forbrukslån for å kjøpe Ultimo aksjer mener du vel :wink:

1 Like

(Dette var en spøk altså. Man kjøper aldri aksjer med forbrukslån. Det behøver ikke ha noe med risikoen i aksjen å gjøre, men markedet/sentimentet vil ALLTID ligge som en risiko)

7 Likes

Skal være ærlig og si at jeg er en smule forundret og skuffet (men ikke helt overrasket, gitt noen år på OSE) over at kursen i dag er rett over der jeg kjøpte mine første aksjer i oktober 2020.

Siden den gang har man fått:

  • 2x store nye randomiserte studier, hvorav ett med AZ
  • Mer data, veldig (!) lovende data
  • TET / plattform i klinikk
  • Fortsatt rekruttering on track, som eneste selskap til tross for pandemi
  • Bekreftet stor interesse fra pharma for å starte nye studier med UV1 (utfordringen er i følge CEO å velger rett indikasjon med rett og nytt BP)
  • Ørten innsidekjøp på mye høyere kurser
  • Flere kursmål opp ~60 - 100 %
  • Finanser og eiersituasjon er fortsatt best-in-class

Før ferien er fasit at jeg har ATH aksjer i Ultimovacs. OSE er et krevende dyr, og min økte eksponering på lavt 70-tall kunne tydeligvis vært enda bedre timet. Å kunne handle aksjen på disse nivåene er såvidt jeg kan forstå svært god R/R.

Så slik er det, og til uken blir det minst 2 uker uten mobildekning på fjelltur. Ønsker alle med interesse for caset en riktig god sommer :sunny:

23 Likes

God tur, og husk at du sikkert finner mobildekning på de høyeste toppene :wink:

1 Like
9 Likes

Dette må vel føre til at flere søker seg inn i studien.

«Den amerikanske legemiddelmyndigheten (FDA) godkjente i oktober 2020 kombinasjonsbehandlingen ipilimumab og nivolumab som førstelinjebehandling til pasienter med lungehinnekreft som ikke kan opereres.

– Denne behandlingen er ennå ikke godkjent i Europa for denne pasientgruppen, men for pasienter med lungehinnekreft, som kommer med i NIPU studien, betyr det at de kan få tilgang til immunterapi før den er godkjent i Norge, forklarer Farooqi.»

4 Likes

RÅTT :smiley: :smiley: :smiley:

De skulle hatt en vaksine eller noe sånt i tillegg…

PRINCETON, N.J.–(BUSINESS WIRE)–Bristol Myers Squibb (NYSE: BMY) today announced an update on the Phase 3 CheckMate -651 trial comparing Opdivo (nivolumab) plus Yervoy (ipilimumab) to the EXTREME regimen (cetuximab, cisplatin/carboplatin and fluorouracil) as a first-line treatment in platinum-eligible patients with recurrent or metastatic squamous cell carcinoma of the head and neck (SCCHN). Although Opdivo plus Yervoy showed a clear, positive trend towards overall survival (OS) in patients whose tumors express PD-L1 with a combined positive score (CPS) ≥ 20, the study did not meet its primary endpoints. The safety profile of Opdivo and Yervoy in this trial was consistent with previously reported studies in solid tumors.

4 Likes

Mange selskaper skulle hatt UV 1 med i sine studier. Det lar seg bare ikke gjøre å fikse nye studier over helgen. Først må det noen “små fortester” foretas. Det kommer nok !

Har ikke denne studien allerede vært åpen i Norge i 1 år allerede?

2 Likes

Det er ikke det samme som at alle vet om den.

Absolutt. Og 29 pasienter er rekruttert per Q1.

3 Likes