Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Hva var det dette selskapet jobbet med igjen?

@Fornybar flott om du gir oss en innføring, både kortsiktig og langsiktig :tipping_hand_man:

1 Like

Ferriering tror jeg :stuck_out_tongue_winking_eye:

https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(21)00882-5/fulltext

On the contrary, the interaction test reveals a significant heterogeneity among histology subgroups (p=0·007). The presence of heterogeneity does not mean that the experimental treatment is not effective in epithelioid tumours, but heterogeneity should be further investigated before definitive conclusions. The tumour immune microenvironment of epithelioid and non-epithelioid mesotheliomas is reported to be very different, adding a biological basis to further investigate such results.

Det blir veldig spennende å se om tillegg av UV1 kan gjøre noe ekstra for epithelioid-gruppen som responderer suboptimalt vs non-epithelioid i 1L.

5 Likes

Anbefaler alle å lese denne informative artikkelen som er blitt publisert i VG om Ultimovacs :star_struck:

8 Likes

7 Likes

from Imgflip Meme Generator

5 Likes

1 Like

Antall eiere hos Nordnet for U er kun 1 843. Til sammenligning har Kahoot 41 246. Dette viser hvor uoppdaget Ultimovacs faktisk er! 82% av aksjonærbasen er topp 50 (disse virker å være long) Så det er få «frie» aksjer ved evt. nye gode meldinger.

En universell kreftvaksine. Enkelt for folk å forstå, og et svært så investerings-vennlig case. Håper for alle sin del, at dette blir så stort som jeg tror det kommer til å bli!

Potensialet er enormt, og foreløpige kliniske data viser resultater på 30-60% virkningsgrad. Vi ser potensialet av en dobling av suksessraten på all bruk av immunterapi når UV1 brukes i kombinasjon. Det er sjukt stort! Små eller lite bivirkninger.

5 Likes

Noen som har en triggerliste? Har vært med nå i 2 år og selv om gevinsten er betydelig er det også en kjederlig aksje selv om jeg føler meg så sikker som det er mulig at aksjen vil ti doble seg fra dagens nivå. Så om det tar meg 5 år så venter jeg de 5 åra. Trader ikke men selv om man er long er det gøy med litt triggere som man kan glede seg til.

Hei, du kan jo gå tilbake i denne tråden til følgende innlegg:

5i49wu

6 Likes

7 Likes
7 Likes

Fra artikkelen:

7.1. Immunotherapies

The revelation that cancer cells express TERT epitopes as a surface marker enabled the development of immunotherapies to target telomerase [145]. The devised strategies thus far include vaccines, adoptive cell transfer, and oncolytic viruses.

TERT-based vaccines rely largely on eliciting recognition and adaptive immune responses in T-cells against telomerase epitopes via MHC class I or II molecules [142]. A phase I/IIa clinical trial in patients with metastatic hormone-naïve prostate cancer demonstrated that the UV1 TERT vaccine was able to elicit measurable immune responses in 18/21 or 85.7% of the cohort [146]. Noteworthy, in 45% of patients, MRI indicated no persisting tumor in the prostatic gland.

7 Likes

Hva slags selskap er Ultimemevacs? Har det noe å gjøre med Ultimovacs?

Nja, der hvor Ultimovacs sin vaksine fungerer på 80-85% av all kreft, gir Ultimemevacs en god latter for 80-85% av alle medlemmer hos Tekinvestor.

3 Likes

Men fra spøk til revolver - hva med å bytte den tilbake - noen med rettigheter?

3 Likes

Denne artikkelen handler først og fremst om regulering eller blokkering av telomerase, som er et ganske stort og gammelt felt, men der ingen ting har lykkes foreløpig. UV1 forsøker ikke å påvirke telomerase-aktivitet direkte, men lærer opp immunsystemet til å kjenne igjen celler der dette enzymet er aktivt. Ultimovacs og UV1 blir derfor mer eller mindre fotnoter i denne artikkelen.

2 Likes

bilde


5 Likes