Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

https://www.roche.com/media/releases/med-cor-2021-05-05.htm

Basel, 5 May 2021 – Roche (SIX: RO, ROG; OTCQX: RHHBY) today announced that the European Commission has approved Tecentriq® (atezolizumab) as a first-line (initial) treatment for adults with metastatic non-small cell lung cancer (NSCLC) whose tumours have high PD-L1 expression*, with no epidermal growth factor receptor (EGFR) or anaplastic lymphoma kinase (ALK) genomic tumour aberrations.
[…]
This approval marks Tecentriq’s fourth indication in metastatic non-small cell lung cancer and fifth indication in lung cancer overall in the EU.

Ja, nei, kanskje?

1 Like

Roche, BMS, MSD, AZ - aller er potensielle partnere i NSCLC :blush:

1 Like

SA HAN DET?

Da kan de likesågodt smelle til med en fase 2/3 sammen med en CRO og en big pharma (det bryr meg absolutt ingenting hvem det er) - Ultimovacs kan plutselig være bare noen år fra en gigaindikasjon med en RP2/fase 3-studie om de spiller kortene sine riktig.

Måtte vi være så heldige.

1 Like

Ja, men Sausen sa tydelig at de ville ha “different” BP når han gjestet DNB :sunglasses:

2 Likes

Jeg er veldig nazi med sitater, så han sa det :blush: Men veldig fort og som en innskutt setning (så jeg skal føye til et komma der).

1 Like

Det var en beskjed til oss, med andre ord :wink:

Denne gamle posten ble akkurat aktuell igjen for å se på hva som finnes av verdier i lungekreft.

1 Like

Akkurat det der sier vel alt om hvordan analytikerne opererer: Justerer tallene til å passe med dagens MCAP…

3 Likes

Ja, det gjør de, men hvis man setter indikasjonsstørrelsene opp mot hverandre så blir potensialet i lungekreft ganske digert så det er ikke så dumt å skissere med.

2 Likes

Ser vi idag en reduksjon i Vaccibody kursen pga sousas flørting med Ikke småcellet i går, men ikke tilsvarende oppgang i U for det samme?

Det kan jeg vanskelig tenke meg :sweat_smile:

Det som skjer i Ultimovacs nå er at børsen vet at jeg ønsker flere aksjer på 72, derfor legger kursen seg en krone over.

Rene markedsmekanismer.

2 Likes

Problemet ditt er vel at du leser samme nettaviser som alle andre :grinning_face_with_smiling_eyes:

Takk, takk Tekk

1 Like
2 Likes

Bra. Bare ikke let i samme kurven som Nano finner sine.

Neladner passer veldig godt, men kanskje overkvalifisert?

Han er litt for lite haussete, som også var deler av grunnen til at han overlot roret til De Sousa. Jeg synes strategien de kjører nå er perfekt. Ærlig og redelig kommunikasjon, med økende grad av selvtillitt (positive ordlag) basert på faktiske kliniske resultater. For både eksisterende og nye aksjonærer er det viktig at de finner en person som har pondusen til å bli trodd på at produktet fungerer og at value proposition er så stort som man tror.

TDN FINANS: ULTIMOVACS ANSETTER PROFET
Det norske kreftselskapet Ultimovacs melder i dag at de har ansatt biotekprofeten som ny sjef for IR og kommunikasjon. Profeten har bakgrunn fra børsfoumet Tekinvestor, der han har vært en kontroversiell forkynner av evangeliet etter Kongstun-Arnesen.

-Å velge mellom en som kan se fremtiden, og en som ikke kan det? Det er enkelt. Allerede før han har tiltrådt jobben vet vi at vårt femte randomiserte fase-2 studie blir med Roche og sjekkpunkthemmeren Tecentriq. Altså, vi vet det før det har skjedd! Og det er jo kjekt. Vi gleder oss til flere åpenbaringer fra profeten i tiden fremover, kommenterer CEO Carlos de Sausen til TDN.

Profeten, også kjent som gründeren bak FFE (Fuck-Følelser-&-Emisjonsmaskiner), ønsket ikke å stille til intervju. Til TDN var hans eneste kommentar per SMS følgende: “Ønsker å sende en hilsen til TI-chat og gjenta at jeg ikke leser nettaviser, nettaviser leser meg. Hva gjelder Ultimovacs, LOL, du er passe idiot hvis du ikke kjøper”.

17 Likes

Litt for lite hausete , faktisk :rofl: Jeg syns han forklarer teknologien på en så folkelig måte og entusiastisk at menigmann er i stand ti å forstå det, samtidig er det greit å få det forklart på norsk til tider.

2 Likes

Ultimovacs’ Announces Review Article Highlighting Telomerase-based Therapeutic Cancer Vaccines

27 Likes

For en aksjonær, så koker vel denne artikkelen ned til en beskrivelse av feltet og det som var og er konkurrentene til UV1 og Ultimovacs.

For et år siden skrev jeg “Slik jeg vurderer det, så er de syv konkurrentene som ble listet opp i forbindelse med IPOen redusert til to”. Og dette bekreftes i artikkelen, og de to er altså UCPVax og INO-5401 fra henholdsvis det bittelille franske biotekselskapet Invectys og det (i amerikansk sammenheng) også lille selskapet Inovio Pharmaceuticals.

Selv om det ikke kommer fram i artikkelen, så har UV1 foreløpig både klart sterkest data og har kommet lengst i utviklingsløpet. Men disse to er absolutt reelle konkurrenter, og Inovio er f.eks. nå i gang med en fase I i friske frivillige med BRCA-mutasjoner med INO-5401 som en profylaktisk vaksine, så her er de på sett og vis foran: INO 5401 Vaccination in BRCA1/2 Mutation Carriers - Full Text View - ClinicalTrials.gov. Men ved en safe TET senere i år, så vil nok Ultimovacs ta dem igjen også her.

26 Likes