Vi får se. Alt vi vet er jo at markedet elsker å skjende biotek-aksjer om det oppstår en liten mulighet for det.
I motsatt fall tror jeg det vil være lite motstand før 140-150. 2H 2022 er ikke langt unna
Vi får se. Alt vi vet er jo at markedet elsker å skjende biotek-aksjer om det oppstår en liten mulighet for det.
I motsatt fall tror jeg det vil være lite motstand før 140-150. 2H 2022 er ikke langt unna
Høres ut som en kortsiktig kjøpsmulighet frem mot 2årsdata, spør du meg
Ser man på historien i Ulti har de hatt tre gode bullruns tidligere, som raskt har gått over i nedgang. Tror ikke det er noe galt i å ta profitt i slike perioder, men man risikerer jo alltids at noe annet skjer denne gangen eller at man er for tidlig ute med å selge. Får bli opp til hver enkelt, fra en som sitter utenfor og ikke trader denne aksjen kan jeg bare si at ca. 70% av det jeg er i pluss over de siste årene har kommet fra å selge når det er god stemning og heller komme tilbake når forventninger ikke har blitt innfridd. Man blir ikke rik over natten, men en månedslønn eller to kommer godt med på veien. Ser forøvrig for meg ut som Ultimo fortsatt har en del å gå på teknisk. En av grunnene til at jeg ikke ville solgt selv nå om jeg var inne, heller vente litt til tror jeg.
Er heldigvis ikke så mange uansett
Rart ingen har delt denne i dag:
“Etter vårt syn er Kahoot, Flex LNG og Aker Horizons sannsynligvis nye inkluderinger i OSEBX/OSEFX. Medistim er en sannsynlig ekskluderingskandidat”, skriver DNB Markets.
Meglerhuset trekker også frem Gaming Innovation Group og Ultimovacs som aksjer som potensielt kan bli inkludert dersom man baserer seg på data fra Bloomberg, mens Grieg Seafood potensielt kan bli ekskludert. Idex Biometrics og Bank Norwegian ligger tett på grensen på topp 90 prosent for markedsverdi i deres sektorer, men vil mistet plassene deres basert på sluttkurser tirsdag.
Nevnte noen free float? Ser for meg indeksfond som tvinges inn i Ulti Må vel til for å få prising som henger noenlunde på greip!
EDIT: ser at BGBIO, NANOV, PCIB, AZT og PHO allerede er inkludert i OSEFX. Så neppe game changer.
Og så @theroger sin deling her er veldig relevant, kan godt være noen som er veldig gode til å guesstimate indeks vektinger forskutterer utfallet. Det forklarer isåfall veldig mye
Ser vi kursmål oppnådd imorgen? Hvilke?
Tror vi kan se kurs 120 før helga, men da tror jeg på en konsolideringspause inntil videre.
Du kan godt gnukke linjalen og legge ut den analysen i Ta tråden
Classic VCP breakout. Tror vi fint kan nå kursmålene (Edison 114, DNB ligger vel høyest på 125?) før den tar seg en pause. Men Oslo Børs klarer neppe å prise denne riktig uten en avtale av vaccibody type format.
EDIT: disse analysene regner indikasjon for indikasjon og tar foreløpig ikke inn det universelle rasjonalet til UV1. Mener de allerede nå burde ta delvis henyn til det, men det kommer vel i takt med kursen… De fleste analytikere er mer komfortable med å frontrunne kurs enn å finne riktig verdi. Og i Ulti har de mye å gå på!
Bull scenarioet til DNB er vel nærmere 170 om jeg ikke husker feil. Det er ingenting i veien med at det inntreffer sånn som Ultimovacs leverer.
Og så kommer 2års data.
Også kommer NSCLC
Sant d, 160 for å være nøyaktig.
Om de må endre LOA på NSCLC fra 7.5% til typ en generisk 20% så vil det legge MYE til kursmålet deres…
Ja. Og rett skal være rett: Ling er på riktig vei og begynte forsiktig å regne inn noe av potensialet etter melanoma dataene i mai. Vi kan ikke forvente at analytikerne gir oss Donald Duck tall heller, som styreleder sa på Radium. For det er nettopp Donald Duck tall man får hvis man regner inn hele potensialet over spekteret av mulige indikasjoner, selv med 20% LOA .
Er det noen som har regnet på mcap gitt at man skulle ha fått approval og det viser seg at det universelle potensialet er riktig? Tenker at dette vil tilsvare den reelle verdien for et BP selskap som kjøper opp patentet på UV1, etter ~100% de-risk.
Et veldig back-of-the-envelope forsøk fra meg: Jeg leser at Merck selger Keytruda for ~$14B årlig [kilde: Merck Announces Fourth-Quarter and Full-Year 2020 Financial Results - Merck.com], tilsvarende ~125mrd NOK. Hvis UV1 har en såpass god synergisk effekt med Keytruda så kunne man jo tenke seg å legge på x(%) på prisen ved å selge begge behandlingene som en pakke. Jeg har satt opp noen scenarioer og lagt 10 års salg til grunn for nåverdiberegningen med 10% discount rate:
Så må man jo legge til en rabatt ift hva man faktisk kjøpes ut for, ta hensyn til marginer osv. Dette er kun en nåverdi av cash flowene ved salg av UV1 som en kombinert behandling med Keytruda, og sånn sett ikke indikativt for noe annet enn hvor enormt markedet for Keytruda er (og hvor stort det kan bli for UV1).
Uten at jeg har ettergått noen av tallene dine, så er det åpenbart at potensialet til Ultimovacs er enormt. Og - det geniale med Ultimovacs er at det faktisk finnes en solid sjanse for at aksjonærene får oppleve ett bullscenario dersom ting går som det kan se ut som.
De hittil 4 randomiserte studiene er med TRE forskjellige big pharma = som tilsier tre forskjellige øyne på resultater som måtte komme ut av studiene. En logisk følge av det er at dersom UV1 viser GOD effekt sammen med sjekkpunkthemmere, kan det tenkes at flere enn ett big pharma blir interessert nok til å gå i dialog. I tillegg er det er jo heller ikke sånn at det må være en av de tre som er det selskapet som blir mest interessert.
Dette er veldig strategisk smart av selskapet, og noe de bevisst gjør for å maksimere sine sjanser til å få UV1 ut på markedet og maksimere aksjonærverdiene. De kunne nøyd seg med INITIUM og NIPU, men valgte å gå bredere ut av to grunner
Til sist da, hvis dere har lest så langt: Hva vil det være logisk å gjøre nå, med 2 års cashbeholdning, kraftig interesse for å gjøre en lungekreftstudie fra (for meg) ukjente aktører, og en solid aksjonærstruktur med god interesse fra utenlandske og norske spesialistinvestorer som sikrer nada rabatt i en emisjon?
Svaret er å oppkapitalisere enda en gang, og å gå for en registreringsmulighet i verdens største og mest verdifulle indikasjon: lungekreft.
Hvilken prising kan et Ultimovacs finansiert i >3 år oppnå med readout av hovedstudie i 22/tidlig 23?
Det er ikke sikkert at behandlingen i de enkelte indikasjonene blir så mye dyrere. Det vesentlige er at UV1 har potensiale til å utradere konkurrerende CPIer til det BP som kjøper UV1. Og det er verdt mye mer enn 2-20% i en del indikasjoner. Det er også vesentlig at f.eks. patentet på Keytruda går ut i 2028, mens patentet på UV1 (foreløpig, før evt. nye patenter og regulatoriske privilegier) går ut i 2031. Jeg tror altså betalingsvilligheten til BP langt overstiger din serviett.
Polletten trillar ned, som svenskene sier. Det er på høy tid at Ultimovacs får mer oppmerksomhet og rett fokus på hva som faktisk er i emning. Og det er ekstra hyggelig at vi på TI er tidlig ute. Om de leverer videre det neste halvåret, noe vi har gode grunner til å anta, så blir dette et aldri så lite eventyr.