Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Nettopp

Ville vært en kjempefordel for Merck å få det ut på flest mulig indikasjoner. Og selvsagt få patentert dobbeltbehandlingen.
Keytruda går ut i 2028.

1 Like

Jeg går ut i fra du mener at resultatene i INITIUM (altså dobbel CPI) blir “meh” i forhold til dagens resultater. Risikoen er selvfølgelig til stede, men nivolumab og pembrolizumab fungerer altså på samme måte og det finnes en rekke kliniske studier som bekrefter dette (dette er to så like medikamenter at styreleder i Ultimovacs blander dem i dagens radium :sweat_smile:). Tillegg av ipilimumab gir en liten, men signifikant ytterligere forbedring i forhold til pembrolizumab alene, men de vil bli fullstendig overskygget dersom INITIUM viser noe i nærheten av dagens resultater - noe det altså er tilnærmet all grunn til å tro at de vil gjøre.

…og UV1 har altså i tillegg til selvfølgelig safety, også vist veldig overbevisende resultater med ipilimumab alene allerede i denne indikasjonen.

13 Likes

Anbefaler alle å åpne denne og studere infographen nede til venstre - PROPOSED MECHANISM OF SYNERGY…

Rasjonalet for at et tillegg av en CTLA4hemmer (ipililumab) til UV1 + PD1hemmer (nivolumab) vil gi enda (dobbel synergi) større effekt er veldig sterkt.

8 Likes

Hvor er disse tallene fra? Var ikke kohort 1 30%CR og 30%PR?
Edit: Det er i hvert fall de tallene jeg finner fra pressemeldinger.

@Fornybar : har du et kursmål på Ultimo? La oss innen 2023 :blush:

Vi kan ta det etter studie nr 5 slippes så jeg vet hva jeg forholder meg til :wink:

(Not financial advice)

Dine tall er 18 måneder. Av posteren som ble presentert på ASCO kan man se at to pasienter ble CR i løpet av de seks månedene som gikk etter 12 mnd.

2 Likes

Hvor fant du dine tall fra? Jeg finner de ikke blant pressemeldingene.
Edit: Ok, fremkom av ditt redigerte svar.

1 Like

Og det relevante spørsmålet for verdsettingen av et derisket Ultimovacs blir da: Hva er verdien for BP av å vinne konkurransen om PD-1 hemmere i samtlige indikasjoner der denne brukes og kommer til å bli brukt - og forlenge patentlevetiden på behandlingen med bortimot ti år - i et marked som per i fjor summerte seg til 24 milliarder dollar og fortsetter å øke kraftig?

Og som jeg har argumentert for før, så er veien fra en første godkjenning til et fullstendig derisket Ultimovacs (UV1 som “baseline” i all IO) absolutt ikke forbundet med en veldig lav sannsynlighet.

12 Likes

Det finnes nok få som leste gårdagens melding som ikke fikk enda større tro på at UV1 blir et produkt. Siden rasjonalet er universalt så øker i mine øyne LOA også i de andre indikasjonene deres på bakgrunn av dette. Vi snubler enda rundt bear scenario kursmessig, og jeg tror det vil ta seg stort opp den neste tiden. Det virker i hvert fall som én stor norsk investor har luktet lunten.

DNB og de andre analytikerne burde komme på banen i dag med økning av kursmål, for det er helt umulig at resultatene ikke flytter nåla litt.

4 Likes
9 Likes

Mer sannsynlig i etterkant av Q2 fremleggelse? Jeg tviler litt på at Ling flikker på LOA’en igjen før vi har 18 mnd på alle 30… men dollaren er sterk må huske! :crossed_fingers:

2 Likes

Jobber vel bare crawlere og roboter i finanspressen?

Siste del - er Fjerdingen=Fornybar?

Endelig fikk vi doxet @Fornybar :ok_hand:t2:

I wish.

Det er nok bare caset Ultimovacs som er så klokkeklart at selv jeg kan høres flink ut :slightly_smiling_face:

Well talt :+1:

Hvis man ennå ikke har kommet under huden på hva Ultimovacs driver med vil jeg anbefale å gå tilbake til radiumpodcast med Kongstun Arnesen da han var CEO f.eks https://soundcloud.com/user-972208711/episode-116

Her går han i dybden av funksjonaliteten.

www.souncloud.com kan du søke på ultimovacs så får du opp alle episodene Ultimovacs har blitt omtalt i.

9 Likes

Vi som er så heldige å være insider-plussere (takk til @pdx som lar oss se hvem som handler i aksjene) har sett dette komme: i dag har vi fått en ny bekjent på topp 50 i form av Torstein Tvenge. Velkommen skal han være.

12 Likes

Samtlige som plukket opp dette på kurs 68 får nå forhøyet sin medlemskapspris pga stor fortjeneste. Mail kan sendes til @pdx.

1 Like

Vi har også plass til flere Insidere med Pluss :smiley:

Aksjen tar ut ATH både intradag og i close. Ikke én eneste post her i tråden, ei heller fest i chatten. De løse aksjene er med andre ord langt på vei tatt hånd om. Det lover godt for ferden videre.

15 Likes