Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Om de må endre LOA på NSCLC fra 7.5% til typ en generisk 20% så vil det legge MYE til kursmålet deres…

4 Likes

Ja. Og rett skal være rett: Ling er på riktig vei og begynte forsiktig å regne inn noe av potensialet etter melanoma dataene i mai. Vi kan ikke forvente at analytikerne gir oss Donald Duck tall heller, som styreleder sa på Radium. For det er nettopp Donald Duck tall man får hvis man regner inn hele potensialet over spekteret av mulige indikasjoner, selv med 20% LOA .

8 Likes

Er det noen som har regnet på mcap gitt at man skulle ha fått approval og det viser seg at det universelle potensialet er riktig? Tenker at dette vil tilsvare den reelle verdien for et BP selskap som kjøper opp patentet på UV1, etter ~100% de-risk.

Et veldig back-of-the-envelope forsøk fra meg: Jeg leser at Merck selger Keytruda for ~$14B årlig [kilde: Merck Announces Fourth-Quarter and Full-Year 2020 Financial Results - Merck.com], tilsvarende ~125mrd NOK. Hvis UV1 har en såpass god synergisk effekt med Keytruda så kunne man jo tenke seg å legge på x(%) på prisen ved å selge begge behandlingene som en pakke. Jeg har satt opp noen scenarioer og lagt 10 års salg til grunn for nåverdiberegningen med 10% discount rate:

• x= Påslag i kombinasjon med Keytruda = 1% → y = Nåverdi UV1 (for merck) = 7.91mrd NOK
  • x=2% → y = 15.36mrd NOK
  • x=5% → y = 38.40mrd NOK
  • x=10% → y = 76.81mrd NOK
  • x=20% → y = 153.61mrd NOK

Så må man jo legge til en rabatt ift hva man faktisk kjøpes ut for, ta hensyn til marginer osv. Dette er kun en nåverdi av cash flowene ved salg av UV1 som en kombinert behandling med Keytruda, og sånn sett ikke indikativt for noe annet enn hvor enormt markedet for Keytruda er (og hvor stort det kan bli for UV1).

7 Likes

Uten at jeg har ettergått noen av tallene dine, så er det åpenbart at potensialet til Ultimovacs er enormt. Og - det geniale med Ultimovacs er at det faktisk finnes en solid sjanse for at aksjonærene får oppleve ett bullscenario dersom ting går som det kan se ut som.
De hittil 4 randomiserte studiene er med TRE forskjellige big pharma = som tilsier tre forskjellige øyne på resultater som måtte komme ut av studiene. En logisk følge av det er at dersom UV1 viser GOD effekt sammen med sjekkpunkthemmere, kan det tenkes at flere enn ett big pharma blir interessert nok til å gå i dialog. I tillegg er det er jo heller ikke sånn at det må være en av de tre som er det selskapet som blir mest interessert.
Dette er veldig strategisk smart av selskapet, og noe de bevisst gjør for å maksimere sine sjanser til å få UV1 ut på markedet og maksimere aksjonærverdiene. De kunne nøyd seg med INITIUM og NIPU, men valgte å gå bredere ut av to grunner

• De fikk oppkapitalisert selskapet kraftig
  • De fikk ekstra mange av øynene til AstraZeneca og Merck på resultater som kommer

Til sist da, hvis dere har lest så langt: Hva vil det være logisk å gjøre nå, med 2 års cashbeholdning, kraftig interesse for å gjøre en lungekreftstudie fra (for meg) ukjente aktører, og en solid aksjonærstruktur med god interesse fra utenlandske og norske spesialistinvestorer som sikrer nada rabatt i en emisjon?

Svaret er å oppkapitalisere enda en gang, og å gå for en registreringsmulighet i verdens største og mest verdifulle indikasjon: lungekreft.

Hvilken prising kan et Ultimovacs finansiert i >3 år oppnå med readout av hovedstudie i 22/tidlig 23?

22 Likes

Det er ikke sikkert at behandlingen i de enkelte indikasjonene blir så mye dyrere. Det vesentlige er at UV1 har potensiale til å utradere konkurrerende CPIer til det BP som kjøper UV1. Og det er verdt mye mer enn 2-20% i en del indikasjoner. Det er også vesentlig at f.eks. patentet på Keytruda går ut i 2028, mens patentet på UV1 (foreløpig, før evt. nye patenter og regulatoriske privilegier) går ut i 2031. Jeg tror altså betalingsvilligheten til BP langt overstiger din serviett.

13 Likes

Polletten trillar ned, som svenskene sier. Det er på høy tid at Ultimovacs får mer oppmerksomhet og rett fokus på hva som faktisk er i emning. Og det er ekstra hyggelig at vi på TI er tidlig ute. Om de leverer videre det neste halvåret, noe vi har gode grunner til å anta, så blir dette et aldri så lite eventyr.

9 Likes

Tvenge fortsetter å øke, vi får bare håpe han skal ha mye, mye mer :blush:

2 Likes

Er du stadig sterk i troa?
Tror 80 er mer sannsynlig nå enn 120.

Tror på kurs 420, 69 dager etter kvartalsrapporten.

3 Likes

Har troen på en overbevisende Q2 i morgen. De skal bl.a. gå nærmere inn på den knallgode kohort 2 dataen. Om man ser på den siste tids innside-kjøp, og generelle kommentarer fra Ultimovacs så gleder jeg meg til fremleggelsen, og videre tanker.

Nå blir det spennende å se om folket posisjonerer seg til i morgen, mot slutten av dagen.

I dag tidlig var det noen som bestemte seg for å lempe ut en større post og har lagt litt «listen» for resten av dagen - sånt skjer.

Folk kommer til å ville selge i morgen også, men magefølelsen sier at flertallet vil inn :partying_face:

3 Likes

Nei det generelle markedet i Asia, US, og Europa er ned så det skal en overaskende god presentasjon til for at man ser kr 120 før helga.
Solgte en mindre post i morges på 101 som jeg tenker kjøpe tilbake på lavere kurs i dag eller i morgen.

Da går vi for en overraskende god presentasjon :crossed_fingers:

4 Likes

Ultimovacs ASA: Second quarter 2021 result presentation

11 Likes

Rekruttering over min forventning i INITIUM :blush:

Her er det faktisk helt sannsynlig at de ikke blir forsinket i det hele tatt!

Første dosekohort i TENDU har passert safety.

27 Likes

Her var det mye godsaker!!! Geez. Alt går på skinner jo

1 Like

Noen på chatten som fortsatt ikke tror det er mulig. Her er min tabell. Det var altså 24 sites åpne ved utgangen av Q2. Nå er det 27. Dersom de klarer 1,2 per site per kvartal fremover også, så klarer de akkurat å nå 154 innen utgangen av Q4.

Q2 2020 Q3 2020 Q4 2020 Q1 2021 Q2 2021 Q3 2021 Q4 2021
Åpne sites 3 3 10 17 24 34 38
Rekruttert i Q 3 9 12 16 28 41 46
Rekruttert pr. site 1 3 1 0,95 1,2 1,2 1,2
Rekruttert totalt 3 12 24 40 68 109 154
22 Likes

Har du resten av tabellen og?

Du mener de andre studiene? Nei. Med NIPU blir det umulig fordi Helland fortsatt(!) ikke har giddet å oppdatere clinicaltrials, slik at man ikke vet helt sikkert hvordan det er med sitene.

Klassisk

bilde

4 Likes

Og samlet kontantbeholdning var 37,5 millioner faktisk :roll_eyes:

Det riktige tallet er altså 381 millioner

2 Likes