Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

KLP må kjøpe mye i såfall :steam_locomotive::chart_with_upwards_trend:

3 Likes

Radium Episode 189, 27:40-27:45

Jonas Einarsson: “[…] det er jo morsomt, og jeg ser på TekInvestor at det er noen som stadig legger ut grafer over hvor mange svenske investorer som er i selskapet, så det er jo hyggelig å følge med på”

@h3nk1 er helt1! :grinning:

26 Likes

I det norske markedet er det nå åtte fond som følger en indeks. Seks av dem følger den brede OSEBX-indeksen.

Edit:

Og ny ATH fra Avanza, igjen (854):

Edit 2, bonus meme:

indekschase

23 Likes

Indeksfond kjøpte hhv. 1,88 prosent av aksjene i AZT og 2,03 prosent av aksjene i PHO etter de ble inkludert på OSEBX. En tilsvarende vektig innebærer kjøp av ~640.000 aksjer.

7 Likes

Einarsson visste neppe hva det var, eller at han skulle bli en sentral del av @h3nk1 -Funcom-modus …men jeg tror han liker det :sweat_smile:

1 Like

Lagt til University of Rochester i New York

11 Likes

857 :sweden:

Straks 5 børsdager igjen til 17/9 og indeksfond skal ha bøkene i orden.

7 Likes

865 :sweden:

9 Likes

Ny liten artikkel i Tidsskrifetet den Norske Legeforening av bla. Helland skrevet med bakgrunn i CheckMate 743 og den relativt nye godkjennelsen av ipi+nivo i mesothelioma, hvor det avslutningsvis er et avsnitt om NIPU-studien og rasjonalet bak denne:

11 Likes

Tysk artikkel om FOCUS-studien med sitater fra Dr. Mascha Binder

10 Likes

As part of the FOCUS study, molecular genetic examinations are also to be carried out on blood and tissue samples from the patients included in a translational approach. The scientists want to identify subgroups of patients who will benefit particularly well from such a therapy. “This could significantly simplify the control of cancer therapies in the future, if the suitability for certain forms of therapy can be made with the help of low-risk blood sampling as a ‘liquid biopsy’”, says Binder.

Dette har CMO og CEO så vidt vært inne på: Binder og Co. er verdensledende på dette området, og vil (hvis jeg har forstått det rett) bidra til å gjøre datapakken ekstra robust ved at man får ytterligere innsikt i hvordan UV1 fungerer.

3 Likes

868 ATH :sweden:

ultisweden

4 Likes

Mye om svenskene skrives. Hva med de som bor litt lenger sør ?

Lite oppmerksomhet i Tyskland (hittil). Var et oppslag i Bild etter ASCO-dataene, men det ble med det.

Når det er 15% “løse” aksjer i selskapet så holder det lenge at Norge og Sverige oppdager de. Er vel 460 Sharevillebrukere som eier Ultimovacs, kontra ~1000-2000 i de andre norske biotekene. I tillegg har de færre nordnetaksjonærer enn de fleste andre.

Tror egentlig du kan halvere dette tallet. “Hodling” er mye mer vanlig blant små og store privataksjonærer uten for topp 50 enn dere som er mest aktive ser ut til å tro.
I den grad jeg kan bruke meg selv som målestokk, kjøpte jeg en relativt stor post da annemax solgte seg ned (takk for anbefaling og info dengang:-), og har hatt presis 0 handler i Ulti siden. Det samme gjelder konen. Hun setter inn maksbeløpet, kr. 40.000 på Nordnett IPS hvert år, handler aksjer og logger ikke inn på kontoen igjen før året etter.

2 Likes

Det kan være du har rett i det. 15% var bare et røfft anslag på aksjer utenfor topp 50 men det er jo såklart ikke noen som sier at alle under topp 50 selger og alle på topp 50 sitter i ro =)

Hovedpoenget er uansett at enkle undersøkelser hos NON og Shareville viser en enorm differanse i småaksjonærer hos de respektive biotekselskapene. Min teori er at det er en viss sammenheng mellom tid på børs og antall aksjonærer, og konklusjonen jeg kommer til er at det sannsynligvis vil utjevne seg det neste året. Det passer også godt med når top line-data fra INITIUM kommer, men også hva vi vet og tror vil komme nå i høst.

For å fleshe ut litt

Ultimovacs
image

Photocure
image

BergenBio
image

Nordic Nanovector
image

PCI Biotech
image

Targovax
image

Vaccibody
image

…og så legger jeg med Norwegian - flyselskapet - bare for moro skyld:
image

…og det urferske selskapet Flyr:
image

Det er grunner til å håpe på at Ultimovacs kan sitte i førersetet neste gang sektoren blir populær.

8 Likes

Sara Mangs(bro) :fist_left: får ett lite avsnitt i Aftonbladet på nett under en sak som handler om en annen kreftvaksine i dag

bilde
bilde

9 Likes

(Ultimovacs opp foreløpig ~6% intradag, på ny ATH 117,4)

Tre major value inflection points er mulig på kort sikt, og chartet ser helt enormt ut. Things are looking good.

5 Likes

Danmark er sørover. Antall aksjonærer, aksjeforum osv