Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Takk for svar og oversendelse materiale. Jeg skal studere det nærmere. Det er visse forskjeller i disse populasjonene. Blant annet er andelen med ECOG 1 ca 30% i Pembro og 25% for UVi. Gjennomsnittsalderen er markant høyere for UVI. Antall pasienter er ikke sammenliknbar. Hvordan man skal vektlegge disse tre faktorene, er ikke godt å si.
Det som generelt taler for U er at de har lagt frem meget gode resultater i mange smågrupper. Dette tilsier at det ikke skyldes rene tilfeldigheter at de scorer så godt. Men en kan ikke se bort fra at eventuelle forskjeller i helsetilstand i viss grad kan bidra til resultatet.

Jeg vil føy til at siden ECOG 1 bare teller 25-30%, vil medianen ikke bli særlig påvirket. Dette tilsier at i gruppen ECOG 0 så oppnår U klart bedre resultat. Det er viktig å ta med seg.

1 Like

Jeg har aksjer i U og vurderer å kjøpe mer. Helt sikker kan man ikke være ,men det er fornuftig å prøve å sette seg inn i den risikoen man påtar seg.

2 Likes

N fra fase-1 studiene er nå et sted mellom 70 og 80, så det begynner å bli et ikke ubetydelig antall. Hva gjelder melanomdataene, så er det verdt å bemerke (slik CMO har gjort) at dataene fra kohort 2, som matcher kohort 1, gir ytterligere signaler om at klinisk effekt skyldes UV1.

1 Like

For å bygge conviction burde vel ditt neste trekk være å se på 2-årsoverlevelsen, slik jeg ser det. Det kan gi ytterligere signaler om at responsene er “durable”.

@h3nk1 har laget en discord for å forene norske og svenske Ultimovacsaksjonærer. Vi har jo mye å takke de for, siden de har funnet opp denne “vaccinen som ska bota all cancer”.

Følg med inn, for man vet aldri når den store meldingen kommer og pdx sine servere sporenstreks bryter sammen.

Retweet det gjerne, h3nk1 begynner å bli lei av å være alene der inne.

5 Likes

Ellers er nykommere på Hovedindeksen Fredriksen-kontrollerte Flex LNG, Røkkes fornybarselskap Aker Horizons, biotekselskapet Ultimovacs, spillselskapet Gaming Innovation Group og konsulentselskapet Multiconsult.

12 Likes

Dette kan få en relativt voldsom effekt. Ikke sett snurten av at fond har vektet seg inn i forkant av dette. Med forbehold om at jeg ikke har lest handelen rett i det siste. Men, det ville overrasket meg. Følger den tettere enn snittet. Listingen gjelder fra etter close 17/9, så det blir litt av en setup i september nå.

10 Likes

KLP må kjøpe mye i såfall :steam_locomotive::chart_with_upwards_trend:

3 Likes

Radium Episode 189, 27:40-27:45

Jonas Einarsson: “[…] det er jo morsomt, og jeg ser på TekInvestor at det er noen som stadig legger ut grafer over hvor mange svenske investorer som er i selskapet, så det er jo hyggelig å følge med på”

@h3nk1 er helt1! :grinning:

26 Likes

I det norske markedet er det nå åtte fond som følger en indeks. Seks av dem følger den brede OSEBX-indeksen.

Edit:

Og ny ATH fra Avanza, igjen (854):

Edit 2, bonus meme:

indekschase

23 Likes

Indeksfond kjøpte hhv. 1,88 prosent av aksjene i AZT og 2,03 prosent av aksjene i PHO etter de ble inkludert på OSEBX. En tilsvarende vektig innebærer kjøp av ~640.000 aksjer.

7 Likes

Einarsson visste neppe hva det var, eller at han skulle bli en sentral del av @h3nk1 -Funcom-modus …men jeg tror han liker det :sweat_smile:

1 Like

Lagt til University of Rochester i New York

11 Likes

857 :sweden:

Straks 5 børsdager igjen til 17/9 og indeksfond skal ha bøkene i orden.

7 Likes

865 :sweden:

9 Likes

Ny liten artikkel i Tidsskrifetet den Norske Legeforening av bla. Helland skrevet med bakgrunn i CheckMate 743 og den relativt nye godkjennelsen av ipi+nivo i mesothelioma, hvor det avslutningsvis er et avsnitt om NIPU-studien og rasjonalet bak denne:

11 Likes

Tysk artikkel om FOCUS-studien med sitater fra Dr. Mascha Binder

10 Likes

As part of the FOCUS study, molecular genetic examinations are also to be carried out on blood and tissue samples from the patients included in a translational approach. The scientists want to identify subgroups of patients who will benefit particularly well from such a therapy. “This could significantly simplify the control of cancer therapies in the future, if the suitability for certain forms of therapy can be made with the help of low-risk blood sampling as a ‘liquid biopsy’”, says Binder.

Dette har CMO og CEO så vidt vært inne på: Binder og Co. er verdensledende på dette området, og vil (hvis jeg har forstått det rett) bidra til å gjøre datapakken ekstra robust ved at man får ytterligere innsikt i hvordan UV1 fungerer.

3 Likes

868 ATH :sweden:

ultisweden

4 Likes

Mye om svenskene skrives. Hva med de som bor litt lenger sør ?

Lite oppmerksomhet i Tyskland (hittil). Var et oppslag i Bild etter ASCO-dataene, men det ble med det.