Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Ser vel ut som KLP har kjøpt aksjer av eget aktivt forvaltet fond, for å slippe og gå ut i markedet etter aksjer til Indexfond.

Det høres noe spesielt ut :stuck_out_tongue:

Kjenner jeg er misunnelig. Tenk å ha råd til såpass mye da og doble eller 10 doble innskuddet i løpet av hvor lenge da?
Eller tape de uten å miste nattesøvnen

Tror de fleste uavhengig av midler investerer med en tanke om at disse pengene kan jeg tape…

Det sagt, er jo forskjellen på 10% av 100k og 10% av 100 mill en ganske annen.

Kapital skaper kapital, man må bare finne en måte å gjøre det bedre enn de på. Og der sitter vi i ulti i en helt riktig aksje.

For øvrig; mitt ønske: Ulti sin medisin blir tilgjengelig off-the-shelf og kan gi de med kreft et bedre og lengre liv, kanskje også utradere muligheten for å dø.

Om man skulle skape noe midler på det i tillegg så er det en bonus.

4 Likes

ULTI holder godt stand mot børsuroen.

1 Like

Selg ikke fela før strengen er montert

G-strengen “montert”, men beholder både fela og Ulti.

Du verden for et moment aksjen har,

Vi har så vidt bevegd oss inn mot høsten, og det føles som en evighet. :calendar::alarm_clock:

Hva føles som en evighet? Høsten?

Ja, spent på Q4 rapporten :innocent:

Ja, da forstår jeg at tiden faller lang. For den får du ikke før utpå senvinteren (17.02.2022)
Q3 kommer 11.11. i år
Men nå er vel ikke kvartalspresentasjoner det mest spennende i selskaper som ULTI uten inntekter?
Det kommer kanskje noen gode børsmeldinger etter hvert?

3 Likes

DING DING DING

Det vi vet kommer (når som helst):

  • 2 års data fra melanomstudien med Keytruda

Det vi tror/håper kommer (når som helst):

  • Ny randomisert studie i en stor indikasjon, med nytt BP (+ emisjon/oppkapitalisering til ingen rabatt)
  • Svar på søknader om regulatoriske designasjoner (break-through)
  • Patenter (TET)

Annet?

1 Like

fase 2? hvilke indikasjoner ser du som mest sannsynlig?

Randomisert fase-2, ja.

Vi vet at de har mange interessenter og muligheter. CEO har beskrevet situasjonen som at det mest utfordrende i praksis er å velge “rett” indikasjon med “rett” BP. Hva gjelder sistnevnte kan vi slå fast at de ønsker samarbeid med et pharma de ikke allerede samarbeider med. Førstnevnte blir mer spekulasjon enn noe annet, men lungekreft har blitt eksplisitt nevnt.

Så om man antar at det blir et nytt BP, så kan man gjøre en kvalifisert gjetning derfra. Jeg er ikke best kvalifisert til å prøve. Det faller mer på @polygon eller @Fornybar.

Edit:

Hør feks. hva CEO sa til DNB i mai.

2 Likes

Hadde vært moro med Gastric eller Colon.

Synes oppgangen den siste tiden har vært fortjent (og etterlengtet), men måten det har skjedd på etterlater veldig mye rom for en større korreksjon fra et teknisk perspektiv imo. Stor divergens mellom toppene i chartet og toppene i RSI, fallende volum, motstand fra toppen av trendkanalen.

Samtidig - er det ikke en overhengende sannsynlighet for «buy the rumor, sell the news» i Ultimovacs nå? Jeg opplever det som at de fleste forventer at 2 års data fra melanomstudien vil være av det positive slaget og derfor benytter sjansen til å laste opp allerede nå, noe som etterlater få kjøpere når børsmeldingen kommer. Kall meg gjerne pessimist, men jeg satt i PCI 21.okt 2020😅 Nå tror ikke jeg at nøyaktig det samme vil skje her ettersom selskapene befinner seg i ulike situasjoner, men klok av skade har jeg hvertfall lyst til å lufte sannsynligheten for at en liten korreksjon kan oppstå

3 Likes

Det skjedde på nøyaktig den måten måtte skje. Og det skjedde ikke før nå, fordi institusjonelle nedsalg har forhindret reprising i fjor høst, og senest i vår.

Reprisingen består av 1200+ nye aksjonærer fra Sverige, samt økt interesse blant profesjonelle norske investorer. De som eventuelt skal selge ned det eneste biotekselskapet som leverer varene i Norge, er ditto norske tradere og retailinvestorer med høydeskrekk. Og solgt har de gjort siden aksjen passerte 70 kroner.

Om ingen større aktører skal ta gevinst, så vil ikke kursen til selskapet synke om det fortsetter å levere. Tvert i mot så vil den øke videre i retning fortjent, premium prising.

Edit:

Rent teknisk finnes det vel ikke noe særlig mer bull enn en aksje som tar ut ATH og bare går videre uten volumoverheng.

12 Likes

Du kan ha rett men tinger er vel at Ultimo skal mangedoble seg i tiden som kommer så da får en vel spørre seg selv om det er smart å trade eller ikke. Det er jo ett stort antall nye investorer som hele tiden kommer inn og det stopper vel ikke med det første. Jeg tør i alle fall ikke selge og om aksjen faller 10% er det overhode ingen problem for jeg ser noen år frem i tid og da utgjør det ikke så mye selv om det å treffe på trades smaker ekstra godt.

2 Likes

Du sammenlikner en hype basert på et mulig oppkjøp/gigaavtale med AstraZeneca med en fundamental reprising basert på rimelig overbevisende tidlige data. Her er det kun frykten din som snakker. Fair å være nervøs for korreksjoner og å få høydeskrekk, det er alltid mange som selger på tur opp, men å trekke sammenlikning til PCIB og deres failures synes jeg er å gå litt langt.

10 Likes