Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Neineinei, jeg er klar over at situasjonene er helt ulike så jeg trekker ingen paralleller, den biten var bare for å forsvare min egen høydeskrekk mot pessimist-anklager :sweat_smile:

2 Likes

Høydeskrekk hva er det? Ultimo er fortsatt billig :wink:

Til melodien av Øystein Sunde sin «Hva var det jeg sa» er det nettopp lagt til et nytt siste vers:

Profeten han står der, med mobben i handa, og knatrer ut enda enn Tweet: «KLP bør få HIV, og Inven2 ligget stiv - for det er på tide med reprising nå».

Så han hauser på TI og hater Savepig på chatten, og når omsider Jansrud og Dæhlie tar inngang med Tvenge, så skriver han i capslock nå:

HVA VAR DET JEG SA? HVA VAR’E JEG SA? NÅ KAN DERE SITTE Å SE KURSEN STIKKE SIROMPA NEPER. FOR HER REGJERER JEG.

HVA VAR DET JEG SA? HVA VAR’E JEG SA? JEG VAR ALLTID PROFET, NÅ ER JEG GUD I TILLEGG. KOM TIL MEG, DISIPLER.

HVA VAR DET JEG SA.

2 Likes

Nå gjelder det å ikke bli for kjepphøy. For da pleier det å snu.

4 Likes

Buy the dips (if there will be some;))

Har oppdatert mitt estimat av antall ULTI aksjer som skal kjøpes, eller har blitt kjøpt, av indeksfondene. Ser ut til at KLP har 2 indeksfond knyttet til OSEBX med nesten samme navn, der jeg kun hadde tatt med det minste fondet.
image

Estimatet av antall aksjer kan selvsagt ikke bli bedre enn estimatet av forvaltningskapitalen. Jeg er ikke bevandret i fond, så fremdeles kan noe mangle! Merk også at det finnes flere fond enn de rene OSEBX fondene som kjøper ULTI som konsekvens av indeksreguleringen (f eks kriteriebaserte bærekraftsfond).

Fasiten får vi i aksjonærlistene over de neste dagene, blir artig å følge med på :slightly_smiling_face:

(NB: jeg gjør dette fordi det er lærerikt, ikke noe “indeks-play” fra min side, hvis noen lurte.)

18 Likes
22 Likes

Fin artikkel. Det kan være litt forvirrende dette med hTERT som “target”. Det flere forsøkte først, men som man nå har gitt opp, er å hemme telomerase-aktivitet direkte ved hjelp av telomerase-hemmere. Og det er disse den første delen handler om. Der man er nå er altså vaksiner som lærer opp immunsystemet til å angripe celler som uttrykker telomaerase. Som det står i artikkelen, så er det to stykker i tillegg til UV1 i klinikk, UCPVax fra Invectys og INO-5401 fra Inovio. Begge disse ligger langt bak Ultimovacs og UV1 i utviklingsløpet, og kan langt i fra vise til de samme resultatene. Siden Ultimovacs gikk på børs har tre andre konkurrenter gitt opp.

13 Likes

bilde

bilde

https://www.pfizerplay.se/live/event/webinar-Cancervacciner-fokus-pa-T-cellernas-roll-for-att-bekampa-cancer20211119

5 Likes

Nå som vi har fått svenskene om bord burde vi nå ut til Tyskland slik at clearstream begynner å kjøpe seg opp. Noen som kan tysk og poste på forum der borte? :slight_smile:

2 Likes

Jeg håper Ultimovacs gjør en opportunistisk emisjon nå hvis det finnes interesse for det hos de store investorene.

Skriker hvis enda et norsk biotech gjør en PCIB.

Aksjen går og går på nesten null volum, ikke bra, omsatt FEM millioner første halvtimen.

Market cap 4,487B på kurs 139, 10% emisjon med en liten rabatt så har de hentet inn 350 millioner pluss.

Og ja jeg vet utrolig godt at de er velfinansiert for dagens aktivitet i skrivende stund, nettopp dette drev hysteriske PCIB-aksjonærer og skreik for et par år siden og…

14 Likes

Vet du hva som hadde skjedd om det var volum? Da hadde den gått himmelhøyt. Det finnes nesten ikke aksjer til salgs…

Aksjen har allerede gått himmelhøyt, velfortjent.

De fremstår som et selskap som har nøye studert tidligere Radforsk selskaper sin historikk, og prøver å unngå de fallgruvene de har sett.

5 Likes

Enig i det, men på høyt volum tror jeg nok du minst kunne doblet de talla der

I august og september er det omsatt 3.6 mill ULTI aksjer. Antall aksjer 32 mill, så 11.2 % turnover på bare 7 uker. Hva er snittet på Oslo Børs dere som mener oppgangen skjer på tynt volum?

Uansett, det viktige er at oppgangen har vært på relativt høyt volum ift. egen volumhistorikk. Det betyr at de som skal gevinstsikre har fått jobben gjort hele veien.

10 Likes

Aksjen går og går fordi det ikke er aksjer til salgs. På høyere volum ville den jo bare gått eksponensielt mye høyere, det hadde heller ikke vært «bra»? Og som andre trekker frem, volumet har så absolutt vært realtivt høyt.

Uansett, det ville vært svært hensiktsmessig å oppkapitalisere selskapet på disse nivåene. Noe jeg e ganske sikker på at de vil sørge for på en måte som gagner aksjonærene.

2 Likes

Equinor er omsatt for 123mill hittil i dag, aksjen har bare beveget seg 0,5%.

Der er det også langt flere aksjer til salgs, og med en dagsomsetning som ligger så milevidt over Ultimovacs at det er en sammenligning som ikke gir mening :slight_smile:

Mulig jeg misforstår, men på hvilken måte er dette relevant? Om 123 millioner skulle inn i Ultimovacs ville jo aksjen gått mange hundre prosent.

Du sammenligner da ett selskap som er verdt 670 milliarder mot ett på 4? Hva er poenget ditt?

1 Like