Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Omsetningen i august og september gir annualisert turnover ratio på 3.6*(52/7)/32 = 84%. Middel på Oslo Børs i 2019 var 41.3 %.

image
image

4 Likes

Jeg er egentlig helt enig med deg/dere, jeg bare kverulerer litt.

1 Like

Equinor har free-float på bare 35% og ville sikkert “sky-rocket” på samme relative volum som ULTI :grinning: Småprat :rofl:

1 Like

Er du sikker på at du ikke bare misforstår hvordan float og volum henger sammen? Det er helt lov.

Jeg ville bare kverulere litt, poenget mitt var bare at høyt volum ikke er ensbetydende med høy prisøkning.

Som sagt var det bare for å kverulere litt med frosken. Det finnes aksjer med lav float og høyt volum slik som Tesla.

I de tilfeller noen sitter på så store penger som 123 millioner, så har de nok et ganske klart bilde av “vi kjøre inn X antall millioner HVIS vi kan få det til pris 130ish”, ikke “for enhver pris”

Tror vi har ulike formeninger om hva lav float er :slight_smile:

Selvfølgelig, det var et forsøk på å svare et innlegg som sammenlignet mygg med elefant.

Ble litt stille med haussinga idag. Noen som cashet inn?

1 Like

Vet ikke om du har lagt merke til det, men haussing har vært helt fraværende i Ultimovacs siden den brøt opp fra 90 :wink:

Vi hausser dog selskapet 24/7 på chaten, og der er alle velkommen hvis man blir betalende medlem av forumet.

All den nyeste infoen om Ultimovacs kommer først der, ofte før selskapet rekker å melde markedet :man_shrugging::rocket::dollar:

1 Like

Antar mange tar gevinst! Skulle bare mangle når kursen beveger seg så mye. Har null tro på at vi vil fortsette oppover uten å ta noen gode pustepauser innimellom.

Men der godt fornøyde går ut, kommer godt fornøyde inn.

Så får de av oss som ser mot medisinen og hva den kan gjøre for de med kreft i verden, sitte stille i båten og hilse på folk både inn og ut døra.

De neste kvartalene blir superspennende og det er jo blankt uinteressant om kursen er 80, 120, eller 200. Min følelse er at den er betydelig høyere enn noe av dette når vi runder 2023.

God reise!

4 Likes

Solgte knapt 2% av beholdningen mellom 137,60 og 139,60 for å feire gjensyn med Pho på 104,70.
Edit: Ble feil adresse. Men som kommentar til Quadrulpe.

3 Likes

Og når du er en av de ytterst få som har vært med siden IPO, så er det mer enn greit :sweat_smile:

1 Like

Gratulerer. Kan bli mye salg på deg fremover. :slightly_smiling_face:

Var inne på samme tanken idag etter å ha passert 100% avkastning. Kanskje større sjanse for 50% opp det neste halve året i PHO enn i ULTI?
Men det ble bare med tanken. Så får vi se hvor lurt det var. PHO er forøvrig min hovedsatsning.

Kursen er nå ganske nøyaktig firedoblet siden IPO. ‘Fair value’ er MINST firedoblet siden den gang i mine øyne. Men så er det jo noen av oss for hvem diversifisering ikke bare er et fremmedord :wink:

3 Likes

Nei, først etter IPO. Var fast bestemt på å komme inn under den. Klarte det med ett kjøp, deretter fulgte klage over illikvid aksje og hopp over egen skygge

Ok, like etter da :love_you_gesture:

Er kanskje naturlig at aksjen finner en topp de neste dagene når så mange begynner å snakke om gevinst og at kursen har steget mye på kort tid. Så får vi se om det varer ettersom både svenskene og større aksjonærer har våknet :grin: