Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Det er to grunner til å selge U. Enten er det for å balansere porteføljen, eller så er det i håp om om å kjøpe den billigere senere. Det første er en god grunn. Det andre er det overveiende sannsynlig at man taper på. Å planlegge å ikke eie U er en så dårlig ide at jeg ikke tar den med en gang. (nå ble det litt sånn chat her merker jeg :sweat_smile:)

2 Likes

Du stavet “kjøpe Lytix” feil :grin:

2 Likes
  1. grunn: Etter siste kjøp av XX hadde jeg 95 Euro på konto. Trengte albuerom.
    Obs. tysk ordtak: Redselen for å betale skatt er større enn seksualdriften.

Her er det tyst som i et mausoleum til tross for ATH-kurser. Helt tyst er det ikke på andre siden av grensen, der det glade budskap fortsetter å spre seg:

1261 ATH.

Det vil se mer enn 1150 nye, svenske aksjonærer siden ASCO-dataene i mai.

Det er en økning som minner om når AZT ble oppdaget:

9 Likes

Ja, det er ganske typisk når en populær aksje topper og faller tilbake. Det sier kanskje noe om hva klientellet på aksjefora foretar seg? “Teller på knappene”, biter negler, eller gnir seg i hendene?

wat

wat2

Ikke er den populær, og ikke har den falt tilbake.

5 Likes

Jeg sliter litt med disse postene du kommer med, altså.

Hvorfor skal man sitte og debattere ingenting nytt hele dagen? Vi har chaten til det.

Investeringstesen er så gjennomsolid og åpenbar at ingen her trenger å få påfyll av usakelig hauss hver time.

11 Likes

Ovarian cancer (DOVACC, hva med innrullering av første pasient i nevnte undersøkelse. Mener bestemt at det ble sagt under Q2 at det skulle skje iløpet av Q3, kun kort tid igjen!

Faller nå. Mange som sikrer gevinst, taco og smågodt skal kjøpes til helg.

Alltid underholdende når klientellet på et aksjeforum forsøker å beskrive klientellet på et aksjeforum :crazy_face:

Jeg synes at U er bunnsolid om dagen. Er ikke mer enn to-tre dager siden kursen brøt 125. :+1:

3 Likes

En svak dag i dag må en vel kunne si. Fra 138kr til 129. Svinger godt og det er vel positivt. Stoploss 125kr, ryker muligens mandag. Nyte helgen uansett.

Moderator må gjerne ta en runde og rydde for skrot (denne inkludert) - dette skal ikke være Hegnar Forum (@Savepig)

4 Likes

Hva er meningen med brukeren din? Meningsløss baissing av alle aksjer.

3 Likes

Sammenligningen med AZT er kanskje ikke så dum.

Jeg hadde flaks og fikk være med på 10x i AZT i fjor og det var mye av det samme rasjonalet for investering den gangen - et litt oversett selskap, lavt priset, veldrevet, med proprietær teknologi, på vei inn i et hurtigvoksende marked internasjonalt.

AZT måtte bare opp, det var nærmest en naturlov. Og jeg tror den skal videre opp, om enn i noe lavere takt, så jeg sitter nok et par år til ihvertfall, til den mest åpenbare vekstfasen har avtatt.

Det er selvsagt en mye lengre og mer kronglete vei til markedet for Ulti, men oppsiden er til gjengjeld enda større enn den var for AZT før oppgangen kom.

Det er nesten overveldende å tenke på hva Ulti i ytterste fall kan få til. Per i dag er det vel rett og slett den fremste kamdidaten i verden når det gjelder en potensiell generell vaksine mot kreft.

(Jeg står klar for hugg dersom noen har en mer aktuellnkandidat!)

Det ble kanskje mye babbel her, apropos tidligere klager på ureglementert småprat i småprattråden, men det er fredag, man har åpnet en pils, og lar det stå til!

God helg, medinvestorer :cowboy_hat_face:

19 Likes

Er det noen som har tenkt på en realistisk kurs om ultimo skulle lykkes? Regner med de blir kjøpt opp så man får ikke maks ut av investeringen sin men hvor høyt kan denne gå?
Jeg mener, universal vaksine mot kreft det låter jo litt vikinglotto tall av den kursen

(post deleted by author)

Dette blir “tenk på et tall” hvis det lykkes fullt ut. Et utgangspunkt kan jo være å vurdere i hvilken grad Vaccibody har lykkes så langt. Etter begrenset datamengde og en avtale som kan være verdt 6 milliarder prises de til 20 milliarder pr nå. Ultimovacs prises nå til en femtedel av dette. Men dette er bare et eksempel :wink:

2 Likes

Du påpeker at det blir stille på forumets stilleste tråd og forsøker å vri det til at tradere selger for å skape dårlig stemning. Hvis man teller, så ser man at det har vært skrevet 250 innlegg på denne tråden den siste måneden, mens aksjen har gått 30%. Det er helt vanlig at vi på Ultimovacstråden holder oss saklige og diskuterer rasjonelle tankerekker istedet for å finne på ting kun for å ha noe å si.

Chartet ser sånn ut på uke, men likevel prøver du å vri litt stillhet (SOM ER HELT VANLIG) i tråden til at det er dumping og salg. Historien viser jo det stikk motsatte??

Da kursen var på 100 så mente du at det var mest sannsynlig at den ville nå 80 enn 120, så jeg får kanskje litt følelsen av at du misset dette toget og ikke klarer å dy deg når kursen faller litt (SOM ER HELT VANLIG).

Også har man jo denne godbiten som gjør at jeg rett og slett ikke klarer å ta deg seriøst.

22 Likes

Det var en kreativ tolkning av det jeg skrev. :laughing:
Vel, om det ikke er akseptabelt med uhøytidlige og lett provoserende spørsmål under “småprat”, får jeg ta det til etterretning.
Dette med plutselig taushet når en aksje topper eller snur er noe jeg har lagt merke til mange ganger og for flere aksjer enn ULTI. (var heller ikke jeg som påpekte det først)
Jeg kan forøvrig berolige deg med at jeg sitter med alle mine ULTI aksjer.

1 Like

Ja nå tror jeg @Fornybar ble lettet gitt :joy:

2 Likes