Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Listen to Episode 130: Mesoteliomstudien der Ultimovacs sin UV1 kombineres med sjekkpunkthemmere by Radium on #SoundCloud
https://soundcloud.com/user-972208711/episode-130

Ser ut som om börsen har sett seg blind paa 2022 og at alt annet er uvesentlig. Gruer meg til fremtidig knoting paa engelsk.

Vel, det er få som har endret mening om selskapets fremtidsutsikter etter denne presentasjonen tydeligvis, for etter en halv dag er det omsatt aksjer for skarve en mill. Tror i grunnen aldri jeg har sett så liten omsetning i en aksje etter en kvartalspresentasjon.

1 Like

Er det noen som har fått med seg om De Sousa skal være bosatt i Norge når han nå tar over jobben som CEO i Ultimovacs?

Ja han flytter fra Paris til Oslo!

Det ble sagt på presentasjonen i går at han “relocates” ja.

En annen ting. Nå er det snaaaart omsatt aksjer for hele to mill siden kvartalspresentasjonen :roll_eyes: Det er altså tydelig at ekstremt få endret mening av den.

3 Likes

Denne har sovnet helt eller?

Ja ligger kursmessig i stabilt sideleie.
Nåværende status omtales i de 2 siste Radium podkast.

1 Like

3 Likes

Før jul var så tettpakket med triggere at man trodde det skulle komme en meldig i uka…

På mandag har ny CEO første dag på jobb. Kanskje de har spart nyheten til at han skal få komme med den?

2 Likes

Ja får håpe at nyhetstørken tar slutt snart og at FPD kommer med det første, men akkurat mandag er en helligdag.

1 Like

Det hadde jeg glemt :sweat_smile: Men det er nå en gang 1. juni de har sagt at han begynner da.

2 Likes

No offence gutter, men disse pasientene har vel en median overlevelse på 1. 5 år, så tviler på at behandling holdes tilbake fordi ny CEO ønsker å komme med gode nyheter.

Jeg svartmaler ingen ting, men det hadde vært hyggelig om disse studiene kunne vært bekreftet i gang så fokuset kunne gått over på feks disse nye samarbeidene.

Btw, er det noen andre som synes Einarsson snakker litt vel mye om et Radforskselskap og en mulig covidvaksine?

Jeg er noe spent på om det er hinting om Ultimovacs eller Vaccibody.

1 Like

Disse 2 samt PCIB har Jonas nevn som aktuelle kandidater i en fremtidig vaksinasjons-sammenheng.

1 Like

Nei, behandling tror jeg ikke venter. Men er det skrevet i stein at de må melde samme dagen? Det er nå to uker siden Åslaug Helland sa i Radium at de skulle ta inn den første pasienten uken etter. Det er jo ikke hypersensitiv innsideinformasjon dette, og så lenge behandlende leger ikke skvaldrer høyt i gangene om det, så tenker jeg at selskapet godt kan holde på denne informasjonen noen få dager. De har jo allerede informert om at første site er åpen. Helt uenig?

Ja, alle tre er blitt nevnt av Einarsson i både Radium og refererert i avisartikler. Og alle tre selskaper har også begynt å skrive eksplisitt at teknologien deres kan benyttes innen infeksjonsmedisin.

Ja, jeg må nesten si meg helt uenig i det. Det står litt for sterkt i mot hvordan jeg oppfatter Kongstun Arnesen.

Det kan være mange faktorer som spiller inn. Hvordan oppstarten etter shut downen har gått vet vi jo ikke. Kanskje er det noen prioriteringer som må tas. I tillegg kan det enda være slik at pasientene faktisk ikke tørr dra til legen med symptomer. Nyhetene snakker jo fremdeles ganske mye om covid.

Her er det bare å meme i veg til vi får meldingen.

1 Like

Når ble egentlig FPD den store triggeren i biotek?

I et selskap uten særlig volum eller oppmerksomhet i investormiljøet vil jeg tro at det å gå fra

  • én rekrutterende fase 1/2studie
    til
    *én rekrutterende fase 1/2-studie pluss to randomiserte, kontrollerte studier med over 100 pasienter i samarbeid med big pharma

Vil føre til mer oppmerksomhet i investormiljøet og i norsk media. Om det resulterer i at selskapet vil prises annerledes vil jo bero på om investorer vil kjøpe aksjen eller ikke. Det skal jeg ikke uttale meg for freidig om.

Det som er viktig å tenke på fra vårt ståsted er at

  • selskapet er finansiert til 2H22
  • de har flere samarbeid (med hvilken Big Pharma?) på planen for 2020 - bekreftet på Q1
  • de kommer til å få mye omtale i media når Gjelsten sitt selskap er i gang med potensielle registreringsstuder
  • data fra kombinasjonen med Keytruda kan sette fyr på kursen

Caset er i mine øyne enda uoppdaget og i oppstart fasen, og det kan lønne seg å snike seg inn tidlig.

1 Like