Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Dette gikk raskt og greit unna til en ok. kurs.
Spennende med et nytt BP-sammarbeid.

Enig i det. Men så var det jo penger på gata å være med også. Synd på oss som ikke hadde 1,1 mill liggende å slenge i går kveld :neutral_face:

Det vesentlige for oss er jo at det kun var 4 mill nye aksjer.

Å sette emien på gårsdagens sluttkurs var utrulig sterkt🤩 Med så liten omsetning i aksjen som det har vært i det siste så viser finanseliten nå at verdien av selskapet i hvertfall ikke var overpriset fra før og at den nye avtalen med BP og ny indikasjon har et sannsynlig potensial langt over dagens prising.
Stor takk til selskapet, investorene og tilretteleggerne.
Ikke selg gull for gråstein priser nå dere😁

1 Like

Jeg er veldig imponert.

Å sette emisjon på ~15% til en kurs lik sluttkurs tegner et bilde av eksisterende aksjonærer som nok synes selskapet fremdeles er priset veldig lavt. (Som alle vi som har fungerende kalkulatorer er enige i)

Det eneste som frustrerer meg med dette er at jeg ikke tørr å gjette for sikkert på hva som skal prøves og derfor ikke kan sette noe tall på det.

Er det snakk om 1L NSCLC er det snakk om ett kjempemarked, sjekk bare denne siden fra BergenBio:


Gruppen som antas å få CPI + chemo er på roughly 50-80% og 50 000 - 80 000 årlige pasienter BARE I USA. I tillegg kommer gruppen som får kun CPI på ~20 000 pasienter. Man kan tenke seg et enormt marked hvis UV-1 bedrer overlevelsen sammen med enten kun CPI eller CPI + kjemoterapi.

Ta fram serviettene folkens, her kan det regnes litt.

2 Likes

Det jeg lurer veldig på, er hvor mange av de 4.113.000 nye aksjene som er omfattet av lock up avtalen. Det synes jeg tilretteleggerne/selskapet burde informere markedet om før klokka ni. …som sagt er jeg redd for at opportunisten Sissener har endt opp med mange aksjer.

Sissener ville jo vært helt idiot om han lempet ut før partner og indikasjon blir klargjort :popcorn:

1 Like

Blir vel et lite blaff i omsetningen de første par dagene for så å sige tilbake til vanlig illikvitet. Dvs ukeomsetning tilsvarende egen beholdning. Men jeg har tid. Hovedsaken er at SoC ikke endres underveis. Uansett studiepartner.
Vil samtidig takke @Neladner for at han har ryddet rundt oppkjørselen til huset. Takk for det og for følget!

Man opererer ikke med lock-up på emisjonsaksjer, det er stort sett bare i bruk når insidere / store aksjonær selger betydeliger deler av egen beholdning.

Så i prinspippet kan alle emi-aksjer selges i dag, med forbehold om at eksisterende eiere tilbyr / stiller med utlån fra sin beholdning frem til de nye er utstedt.

Tar nok min første pott i denne i dag jeg også :sunglasses:

2 Likes

“Videre er selskapet enige med tilretteleggerne om en “lock up” på fremtidige aksjeutstedelser for en periode på 180 dager fra oppgjørsdagen for den rettede emisjonen, men unntak. Selskapets styre, medlemmer av konsernledelsen og aksjonærer representerte i styret er enige med tilretteleggerne om en “lock up” av eksisterende aksjer for den samme perioden.”

Hva betyr den siste delen, om ikke en avtale om ikke å selge?

Det er vel en avtale om å ikke selge de aksjene de har fra før heller.

Ser gjelsten solgte mye aksjer i Kid i går kveld. For å frigjøre midler til å bli eier av 19,3% av ULTIMO?

Det betyr:

Ingen ny emisjon før 180 dager tidligst
At eiere som sitter i styre, ledelse og noen større ikke skal selge innen samme periode.

Alle som tegnet i går og som ikke tilhører kategorien som nevnt over står selvsagt fritt til å selge. Prøv å sett en emisjon med bindingstid i det åpne markedet!

Minner om Sharevilleindeksen (utvalg):
Ultimovacs er uoppdaget.




2 Likes

Det var jo nettopp det jeg mente - at innsidere ikke får lov til å selge. Hvor mange aksjer ble tildelt innsidere ut over de 1 mill som blir nevnt i meldingen?

Gjelsten har andre hester han rir også. Regner med han må svi av en del på sportsbutikken sin. Er nok hovedsaklig dit pengene går.

Gjelsten er rimelig tungt inne i nybygg også, går nok litt cash til gips og parkett også.

Hadde egentlig avfunnet meg med stabilt sideleie på 44, men 47 er helt greit for meg. Mangler bare 9 til påtenkt IPO-kurs.

Fin close idag. Selskapet verdsettes nå ca 30% høyere enn det gjorde i går. Fremdeles alt for lite etter mitt skjønn, men jeg har troen på at det løsner utover sommeren med en ny Big Pharmapartner og data fra melanomstudien.

Nå forskutterer jeg veldig:
Er det noen som har noen tanker for når et selskap kan få “generell godkjenning” som kombinasjonslegemiddel? Jeg tenker på en hypotetisk situasjon hvor UV1 viser effekt sammen med CPI i både melanom, mesoteliom og denne tredje indikasjonen.

Når kan Ultimovacs gå til FDA å spørre om de kan bli registrert for bruk sammen med CPI i alle indikasjoner CPIs er godkjent? Så klart gitt at de viser bedret OS og en så mild sikkerhetsprofil som de gjør.

Gir det mening å gjøre en stor fase 3studie hvor man inkluderer mange tusen pasienter i mange forskjellige indikasjoner eller vil de trenge en fase 3 i hver indikasjon? Enda flere RCT fase 2-studier?

@Snoeffelen @Boykie @larsmkn noen tanker rundt det? Det er vel ingen legemidler som er godkjent på så generelt bruk per nå?

3 Likes

Har vansker med å se at de skal kunne få generell godkjenning som kombinasjonslegemiddel med CPI ettersom effekten trolig vil kunne variere mellom ulike tumortyper. Det finnes noen kreftlegemidler i dag med tumoragnostisk label, men disse er linket opp mot spesifikke biomarkører. Eksempelvis pembrolizumab i kreft som er MSI-H/dMMR eller larotrectinib mot kreft med NTRK genfusjoner.

Vil tro at de trenger en fase 3 i melanom ettersom de sikter seg inn mot 1L. Muligens kan de kanskje få godkjenning i 2L mesoteliom basert på RCTen de kjører nå? Siden 2L mesoteliom er en indikajson med high unmet medical need med begrensede behandlingsalternativer. Så fremst de får gode resultater selvfølgelig.

4 Likes

Gratulerer alle aksjonærer. Dette framstår som et bunnsolid forskningsselskap.
Det er 3 flotte studier de har på gang nå!

6 Likes

Får vel ta litt i Ultimovax, men ikke før Juni er omme.

1 Like