Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Det var jo noe i denne retningen jeg spurte om på siste Q. Men da var svaret ganske klart at det er helt separate løp i de forskjellige indikasjonene.

Edit: På den annen side, så skriver de nå i “Company Presentation” / “development program since Q4”: “Major expansion of the UV1 development program […] Will enhance opportunities for successful clinical results and support that UV1 may be broadly applicable across cancer types”

Nei, her har det blitt sagt klart at med gode nok resultater, så kan de søke med pågående studie. Som sikkert du vet (men sikkert ikke alle andre vet) så er nivolumab + ipilimumab allerede en del av førstelinje.

1 Like

Ja, dere må ikke misforstå og tro at jeg ser på dette som nært forestående :smiley:

I januar uttalte styreleder på Radium: “Og det er klart at nå er vi allerede oppe i to randomiserte studier med over hundre pasienter i hver av de, og får vi en eller to til av det, så er vi ikke et lite offside-selskap, da er vi virkelig et selskap som er i ferd med å gjøre … legge kronen på verket, og i løpet av noen år å få data som det kan bli et produkt ut av. Det skal vi nok være enda flinkere til å understreke, at vi nå transformerer det selskapet til en helt nytt type selskap.”

Nå er vi her!

4 Likes

Have officially become a Ultimo shareholder today. A couple of months late, but better late than never. All going well with PCI over the next month, i plan to add more here. Well managed, solid shareholder base, exciting technology. :slight_smile:

5 Likes

Denne uken bød Ultimo på virkelig skjelden kost:
Avgående CEO som rydder bort lik i lasten (emi) før Carlos overtar. Vanlivis er det en oppgave som tilfaller påtroppende CEO.
En krydret emi (studie) som tidvis mottas med en oppgang på 23%. Det har jeg aldri opplevd før!
En dagsomsetning på 375k i Ultimo. Regner med at når traderne har sagt takk for seg vil den vanlige dagsomsetningen komme tilbake til vanlig nivå rundt kr 44 siden de nye aksjene med få unntak (Sissener) har landet i lommene til Gjelsten et co. Ble faktisk så begeistret av den fyldige ordreboken at jeg ikke kunne dy meg ved åpning på fredag.
Kursen mangler fortsatt kr 12 før Mangsbo er i minus.
God Pinse.

1 Like

Arnesen:“Det er viktig at SOC ikke endres underveis i studien”. Så snart vi kjenner indikasjonen, vet vi hvem BP er.

1 Like

Ser ut som om det er flere som tenker det samme siden omsetningen holder seg oppe på stigende kurser.

I morgen i podkasten har vi med oss Benedikte Bakke fra @DNBMarkets som skal snakke om det nye fondet DNB Bioteknologi. Vi skal og snakke om Ultimovacs sin nye studie ++ Send gjerne inn spørsmål :slight_smile:

2 Likes

At ikke Shareville selv gjør mer nytte av sharevilleindeksen som en jippo skjønner jeg nesten ikke :smiley:

1 Like

Sharevilles best kept secret :grin:

50,- Det var jammen meg på tide, med tre studier med to forskjellige BP, med pivotalt potensiale. Samt bunnsolid finansiering!

Gleder meg til å høre en entusiastisk Einarsson senere i dag :grinning:

2 Likes

Helt enig at det er på tide.
Ellers ser dagens aksjonærliste meget grønn og fin ut. folketrygdfondet kom også som ny rett inn på 7 plass på lista: https://beta.tekinvestor.no/aksjonaerlister/ultimo_ol
(regner med at linken funker kun for innsidere) :see_no_evil:

1 Like

Jaggu! Er jo noen her som vil frike ut av trygda, men som jeg skrev for lenge siden, så har jeg vært lykkelig medaksjonær med dem i mange selskaper tidligere.

Jeg har ikke så mye historikk angående dem, men jeg mener å ha lest at de har fått mye av skylda for massakren i NANO pga utlån til shorting.

Tror det er der grudgen har sin opprinnelse ja. Til og med Einarsson ga dem en reprimande på en Radium for det.

1 Like

Ser helst at Ultimo først rører på seg etter å ha realisert gevinst i PCIB.

2 Likes

Øker litt i Ultimovacs på forhåpninger om avgitt bullish catfight signal når Big Pharma nr 2 samt tredje indikasjon navngis.

Når emisjonsdeltakerne ikke bare var med for å dumpe rett etterpå lover det godt. @Neladner - gratulerer med emisjonen og utviklingen av selskapet. Hva er hemmeligheten bak å skaffe så trofaste aksjonærer som dere virker å ha?

1 Like

men disse 2, snart 3 proof of concept studiene. Er det slik at man kan søke markedsgodkjenning basert på disse studiene? Eller må man ut i en større fase 3 først?

Fra CEO: Studiene er satt opp sånn at hvis dataene er gode nok, så kan resultatene benyttes i en søknad om å få registrere produktet.

Det er altså randomiserte studier med en kontrollarm mot dagens CPI-behandling.