Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Her er link til noen av podcastene hvor Ultimovacs har vært hovedtema.

Listen to Episode 102: Ultimovacs by Radium on #SoundCloud
https://soundcloud.com/user-972208711/episode-102

Listen to Episode 108 fra DNB Helsekonferanse: Ultimovacs by Radium on #SoundCloud
https://soundcloud.com/user-972208711/episode-108

Listen to Episode 116: Ultimovacs med Øyvind Kongstun Arnesen by Radium on #SoundCloud
https://soundcloud.com/user-972208711/episode-116

Listen to Episode 130: Mesoteliomstudien der Ultimovacs sin UV1 kombineres med sjekkpunkthemmere by Radium on #SoundCloud
https://soundcloud.com/user-972208711/episode-130

1 Like

Takker. Da har jeg litt å høre meg opp på ser jeg :slight_smile: Har de sagt noe om når de namedropper partner+indikasjon?

Fra pressemeldingen:

Subject to final agreement between Ultimovacs, the sponsor and the Big Pharma partner, which is planned to be signed in Q3 2020, the first patient is expected to be enrolled in the study during Q4 2020 with the read-out of primary endpoints anticipated during the first half of 2023.

Godt mulig man kan finne noe i en eller annen database over kliniske studier eller prosjektsøknader, siden de har kommet så langt med planleggingen at de skal starte opp i 4H20.

@BioMed du er god på å grave, vet jeg😁

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-133

Om Ultimo på starten. Spurte om det egentlig kunne være noe annet enn Merck og Keytruda, men i følge Einarsson er det “mange legemidler der ute”. Litt redd for at han mislikte fiskingen :grimacing:

3 Likes

Hehe. Enten er han redd for at vi skal bli skuffet eller så er han redd for å få rykte på seg om være løsmunnet. :blush:

1 Like

Det er ingen hemmelighet bak aksjonærlisten i Ultimovacs. Utgangspunktet var godt, Gjelsten Holding har vært med fra start. Jeg la stor vekt på at Ultimovacs skulle være svært etterrettlig i den forstand at vi skulle kommunisere hva som faktisk har skjedd, hva vi vet i stedet for hva vi håper. Jeg har i årenes løp fått flere tilbakemeldinger fra de store, langsiktige investorene om at Ultimovacs troverdighet var en viktig faktor for å investere i selskapet. Så hvis jeg skal si det kort, så er “hemmeligheten” at troverdighet trumfer litt tomme adjektiver. I hvertfall hos de store, langsiktige investorene. Eller som en av dem sa: “Low on hype, high on content”.

25 Likes

Nyenburgh sitt biotekfond er en av ytterst få aksjonærer som ikke er trofaste. Men nå er de inne igjen på 23. plass med 303K. Kjøpt seg inn igjen ti-tyve kroner lavere enn de solgte seg ut like etter jul altså. Snikete er de!

4 Likes

Tenkte å komme med en kommentar på siste nyhet fra Ultimovacs, og det passer godt i dag, for styreleder i Ultimovacs hevder i alle fall det jeg har sagt for en stund siden, og det er at selv om ikke tidligere CEO Kongstun har i nærheten av lovet noe, så er det en helt reell mulighet at det fint kan være mulig å få en godkjennelse basert på en, og nå etter hvert kanskje flere av disse RP2Ts (randomised phase 2 trials).

Jonas Einarsson i dagens Radium Podcast:

"Selskapet har som kjent gjort de første fase 1/2 studiene, hvor vi hadde spennende resultater, men selvfølgelig ikke noe vi kan ha noe statistikk på, men med tydelige tegn på klinisk effekt.
Og så var da planen videre å teste dette ut i ordentlige randomiserte studie, til å begynne med, for det var den første studien i malignt melanom, som da selskapet selv er hovedsponsor for, og har full kontroll på hele studien. Det må vi ha, en sånn en randomsert. Det er den såkalte INITIUM-studien, som er i ferd med å starte opp i USA og Europa, og ikke minst her på Radiumhospitalet hvor vi håper at den første pasienten skaø komme inn relativt raskt, det jobbes med det. Studien er jo åpen.
Og så lanserte vi denne NIPU-studien, som er i mesotheliom, som også er en kombinasjonsstudie og også en randomisert studie.
Da har vi 2 forskjellige indikasjoner der, og så kommer nå da den tredje, som også er en randomisert studie, og en relativt stor fase 2 studie i en ny indikasjon, så da har vi altså da gående et program med 3 randomsierte studier med mer enn 400 pasienter.

Og håpet er da at resultatene av disse 3 studiene skal bli så bra at vi kan file eller få en eller annen form for godkjenning på de."

Synes også Ultimovacs får mye “bang for the bucks”, og synes den investoren som sa i følge Kongstun “Low on hype, high on content” treffer spikeren på hodet.
Og det virker jo som BP også tenker i de baner, som faktisk bidrar med betydelige innsatsfaktorer i disse studiene.

Har ennå ikke klart å snuble meg inn i Ultimovacs, tross at det er pt er en av mine 3 favoritter på OSE, etter PCIB og PHO. Men det er vel snart på tide.

Har vel også hevdet at Photocure er et selskap med svært liten risiko, og flott oppside som alle bør ha i porteføljen sin, men synes Ultimovacs begynner å ligne på et selskap flere biotekinvestorer bør ha “i bunn av porteføljen sin”.
Begrunnelsen er at kapitaliseringen virker solid, og disse 3 studiene vil putre og gå i jevn fart fremover, slik at det er liten sannsynlighet for plutselige ubehagelige (kurs)overraskelser, samtidig som det kan komme hyggelige meldinger, og stadig høyere nivåer i årene fremover.

28 Likes

Jeg har vel egentlig holdt på å akkumulere i Ultimovacs ved hjelp av diverse metoder siden tidlig i år da de slapp mesoteliommeldingen.

Jeg synes gjennomføringsevnen til selskapet virker å være helt suveren, med en knallseriøs CEO som har bygd organisasjonen solid samtidig som de har fått med seriøse investorer som har fundamental tro på caset. Det vises lett gjennom den siste emisjonen hvor det ble tegnet 4.1mill nye aksjer til samme kurs som sluttkursen.

Nå ankommer det en ny CEO, med god erfaring fra drug development og kommersialisering, men kanskje viktigst akkurat nå, erfaring fra nettopp den type development deals Ultimovacs har sett seg fore å gjøre.
Også Carlos de Sousa er lege, noe som nok vil gjøre at han kan overta pondusen til Kongstun Arnesen i møte med investorer.

Next up i Ultimovacs

  • Første pasient dosert i NIPU
  • Første pasient dosert I INITIUM
  • Avsløring av partnere i den nyeste RF2-studien
  • 12mnd overlevelse i melanom med pembrolizumab (N=20) (sept)

At det hintes om mulighet for enda flere studier gjør dette til en meget spennende aksje å ha i porteføljen de neste årene. Teknologien er i tillegg validert av Bristol Myers Squibb, en ukjent forskningsorganisasjon og et ukjent Big Pharma.

Nye samarbeid kan dukke opp når som helst.

Det eneste jeg savner i Norges bredest satsende biotekselskap er analytikerdekning som kan validere kursmålene jeg kommer fram til på kalkulatoren min, for de er milevis over dagens kurs.

Hvordan fungerer det i Norge, @Neladner? Må selskapet selv oppsøke analytikere for å få dekning eller kommer de til dere? Kan du kommentere noe rundt den situasjonen i Ultimovacs? Bare ignorer spørsmålet hvis det er umulig å svare på.

5 Likes

I dagens oppdatering, så kommer det fram at Nyenburgh, som de absolutt eneste på topp 50, solgte 23K aksjer allerede første dagen. De er ikke sanne! Jeg håper virkelig at Radforskselskapene nå har lært at man må holde seg langt unna dette selskapet om man kan velge!

De har 280K igjen på siste oversikt. Forventer at de har fortsatt og selge de siste to dagene også, og at disse er hovedårsaken til at vi ikke er langt over 50 nå. Men vi vet alle hva som skjedde i PCIB da de endelig var ferdigsolgt der…

4 Likes

Begynte å følge Ultimo i begynnelsen av november da @Neladner, @Snoeffelen og @polygon diskuterte aksjen. Er ikke lite forbauset over at Snoeffelen enda ikke er inne. At han regner med å snuble inn setter jeg et stort ? til. Men treskofolket har til nå vært å stole på. Med negativt fortegn.
Å komme inn i topp 50 (tror jeg) var ingen tur i parken, men tidkrevende arbeid. Pga skatten har jeg i ettertid solgt noen av de dyre posisjonene og erstattet de med billigere for å vinne tid for betaling.
Salget av Pho blir dyrt nok, men jeg kommer tilbake på 120.
Heretter følges Ultimo-kursen bare med interesse.
Skylder de tre nevnte herrene stor takk!

2 Likes

Ja, de er fryktelig forutsigbare disse nederlenderne. Nye 49k solgt, og 231K igjen i forigårs. De tømmer seg altså raskt på tross av lav likviditet, så når de er ferdige vil det merkes.

Og så er resten av aksjene som sto på ABGSC sin meglerkonto overført til Kristoffer Stensrud sin families private investeringsselskap Stavanger Forvaltning AS. Det er jo interessant.

1 Like

Det betyr vel at hollenderne sto for halvparten av de omsatte aksjene i forigårs. Resten tar nok tid med så liten omsetning. Håper du fortsetter å orientere om den videre utviklingen.
Merkelig at jeg til stadighet kjøper der hollenderne selger. Men for min del ser jeg ingen grunn til ettertanke.

La oss ta prat om lister osv i en Insidertråd :wink:

2 Likes

Hvem var det som hadde det fantastiske regnearket om sharevilleindeksen?

Kan ikke huske at noen har konkretisert det på den måten. Tror du kan mekke noen grafer med god samvittighet hvis du ønsker.

image

6 Likes

Ny Radium, med CEO Carlos de Sousa i Ultimovacs:
https://soundcloud.com/user-972208711/episode-134

Synes Carlos virker veldig kompetent, veldig selvsikker og allerede godt inne i rollen som CEO i Ultimovacs!

“We will make UV1 and the Ultimovacs story more known to a broader group of investors […] We have initiatives to get closer to our investors here in Norway”

Hva betyr dette mon tro? Skal vi begynne å skrive på engelsk i denne tråden? :wink:

Spurte en utgave av spørsmålet jeg har stilt et par ganger til CMO og styreleder, men ikke helt fått svar på: “In the optimistic event that you get PFS-readouts in both the two current phase II studies and the upcoming, that warrant applications for approval in those three indications, will you be able to seek approval in other indications where PD-1 inhibitors are already approved without further studies? And if not, what would the road ahead from there look like?”

de Sousa svarte (og han kommenterte ikke at jeg tok det for gitt at det var en PD-1 hemmer i det nye studiet også :stuck_out_tongue:): “The road ahead is changing. It’s changing a lot. I think in a way in a more positive sense because the authorities are becoming more flexible if you have the data to show that you have an impact. So far you have to show that you have efficacy in certain indications, and I don’t think that will go away - I think at some point in time there will be some more flexibility, but what is also a reality is that physicians have the freedom to use a product if they think it is going to be of benefit to the patient even if it is not regulatory approved […] you get off-label use”

7 Likes

Har hørt med et halvt øre, men førsteinntrykket er en bunnsolid type som også vil være veldig aksjonærvennlig.

Jeg liker veldig godt at de er fokuserte på å vise at UV1 fungerer sammen med forskjellige andre compounds i forskjellige indikasjoner.

Det virker som om de ser for seg at dette skal kulminere i en stor utviklingsavtale med Big Pharma og at de jobber aktivt og målrettet med å bygge selskapet for å vise verdiene som ligger i teknologien.

Her kommer det flere randomiserte studier, folkens, og kanskje ikke bare med sjekkpunkthemmere.

4 Likes

Bet meg også merke i at han snakket om “different classes of drugs”. Men det er jo virkelig bare CPIer som er aktuelt sammen med UV1, hva? Kanskje mente han bare bare andre enn PD-1 hemmerne Nivolumab og Pembrolizumab?

Noen andre sitater:

“The first news is the enrolment of patients”

“Everything that needs to happen, is happening”

Jo, og så omtaler han sponsor for det nye studiet som “Network of cancer centers”. -snevrer jo ting inn om man vil være Mikke Mus.

3 Likes