Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

@Fornybar på hvilken kurs ble shorten satt på?
Selvom dette var veldig elegant av selskapet å kjøre en rettet emisjon som de tydelig klarte å lukke på en god kurs med gode investorer så synes jeg det er dårlig stil at et styremedlem i et norsk biotek presser kursen til en annet norsk biotek. Man kan vel i det minste late som at man investerer i biotek for å utvikle medikamenter for pasienter og ikke for å maksimere egen gevinst på bekostning av et selskap kjøres ned.

4 Likes

Hvis Norda fikk tildelt aksjer i emisjonen og leverte de tilbake samme dag som de mottok de så vil vel ikke vi kunne se det på listene. Vi får jo ikke alle trader opp, kun netto forandring for dagen.
Kanskje @pdx sitter på alle handler over 100000.-/ >0.1% i listene sine, men bare lager lister over de som ender opp med +/- tilsvarende for dagen?

4 Likes

Strengt tatt så var det jo det de gjorde. De bare visste ikke om listene til TekInvestor, og gjorde den feilen at aksjene de lånte ble over natten på deres konto.

Ellers så har @polygon bedre oversikt over snittprisene, så han kan ta nok ta den ballen videre.

@vegar_beider spørs om vi finner ut hvor mange Folketrygdfondet fikk, antar jeg.

1 Like

Takker! Godt dette forumet finnes :kissing_heart:

Jeg har ingen formening om når profesjonelle investorer får vite om en kommende emisjon og invitasjon for å være med, men hvis enkelte visste at det skulle komme en rettet emisjon og deretter la in shorten er vel dette gråsone, eller hva?

2 Likes

Det ville i så fall være helt svart. Jeg tror, og håper i alle fall, at det bare var flaks.

3 Likes

Blir spennende å se. Hvis enkelte har deltatt i emisjonen og satt nylig short burde noen som har det som sin jobb ta seg bryet og sjekke tidslinjer for informasjonsflyt og handler.

4 Likes

Sitter ikke og knuger på noe nei, har bare netto dagstall :slightly_smiling_face:

2 Likes

Dersom NORDA ASA får dekket seg inn på dagens kurs, så tjener de altså ca. 1,5 millioner. Det er ikke en sum jeg tror den gjengen vil gjøre seg til kriminelle for. Men det er altså prinsippet i shorting i prekommersiell biotek generelt og denne saken spesielt, hvor altså interesser i Radforsk jobber mot hverandre, som jazzer opp meg sånn.

Men det shorten sannsynligvis har fått til, er at dagens aksjonærer ble vannet ut på 125,- i stedet for 145,-. Det er ganske mange millioner i forskjell!

Men, igjen, så har alle altså per close i dag muligheten til å kjøpe et bedre selskap, relativt billigere enn noen gang - så muligheter for alle har det også skapt.

14 Likes

Hvordan ligger dette an i forhold til forventningene deres?

Det var såpass mange som 13 færre enn jeg trodde pr. i går. Betyr nok at man er ferdig innrullert først mot slutten av 1Q22. Men det endrer egentlig ingen ting ved caset annet enn at vi må vente to måneder lenger. Det vesentlige er at man er finansiert med god margin forbi avlesning, og det er man ettertrykkelig nå.

7 Likes

…det er sånn det starter… så baller det på seg…
(nei, vent dette var jo U!!!) :wink:

3 Likes

Ja, for nå tenker nok du på selskaper som rekrutterer tre pasienter i kvartalet og sånn. U har altså 30 med denne takten. Jeg trodde bare det hadde akselerert enda mer. Med 88 inkluderte per i forgårs, og da 66 igjen, så tenker jeg dette går fint.

2 Likes

I agree, even a better price than what Nano got when it reached the Milestone of crossing 100 NOKs. We all know how that stock has performed since then… :blush: Joking aside, 125-115 range is what I am looking at technically for this ongoing correction. Good luck!

1 Like

Hvis de fortsetter med samme takt som nå, så blir det altså 66/10 = 6,6 måneder til de er ferdige?

Forrige kvartal rekrutterte de 1,17 pasienter per site per kvartal (fra 24 sites i midten av perioden). Før der igjen 0,95 (fra 17 sites i midten av perioden). Dersom 30 blir fasit fra 38 sites, så er det 0,8. Jeg tror det bare er tilfeldigheter, og tror fremover at man vil se ytterligere akselerering i antall. Og tror derfor 6,6 måneder fra nå er for pessimistisk. Men igjen - et par måneder fra eller til betyr veldig lite fundamentalt sett så lenge selskapet er bunnsolid finansiert.

6 Likes

2 år med pandemi og det er i verste fall snakk om noen uker, maks et par måneder. Dét er noe mange (alle?) andre kan se langt etter. De har holdt fast på guiding og ketchup-effekten. Plutselig er de on track igjen også. Tror aksjonærene lever greit i alle tilfelle.

5 Likes

Så ca 6 MND fra nå? Ca 1 mai ferdig?

Så skal de finne ut hvor lang tid det tar før progression free survival tar i begge armer? Var det 6-7 MND? Så inkludering ferdig mai. Studien ka. Rapportere rundt jul neste år?

1 Like
5 Likes

Studien stoppes vel etter 70 events, uavhengig av når de er ferdig innrullert?

Etter 70 events åpner de opp databasen, og sjekker hvor mange events som «hører til» hver arm.

Noe jeg har misset?

1 Like