Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

«Det er kjempehøy risiko i sånne selskaper som våre». Det er det selvfølgelig fortsatt, men den er redusert med en faktor på mangegangen siden de gikk på børs og denne artikkelen.

7 Likes

Prisen på U har også gått mangegangeren siden verdsettelse på 500 MNOK

Det er jeg veldig klar over, for jeg har vært med siden IPO. Men jeg synes selskapet er priset lavere nå enn noen gang, og derfor eier jeg også flere aksjer i selskapet enn noen gang.

15 Likes

Med fase 2-studie i lungekreft (NSCLC) med potensielt fase 3-studie og fast-track hos FDA i samme medikamentkombinasjon i føflekkreft, og de foreløpige resultatene i fase 1-studiene er jeg enig med polygon. 4,4 mrd er overraskende billig.
Jeg skrev dette om lungekreft i fjor:

Siden den tid har analytikerene anslått pris på behandling med UV1 til 10-15x det jeg forsiktig har regnet med i dette eksempelet. Og det er i én indikasjon. UV1 kan potensielt virke i 85% av krefttyper.

Edit: Det er selvfølgelig stor risiko i denne sektoren, og det er store spørsmål som vi fortsatt må vente en stund før vi får svar på.
Vil UV1 fortsette å vise god effekt i randomiserte fase 2-studier?
Vil de få godkjenning?
I hvilken grad vil produktet nå markedet?

I løpet av det siste året har data fra 30 pasienter med UV1+pembro i føflekkreft vist god effekt. Som nevnt av andre tidligere, gir dette større sannsynlighet for gode resultater i INITIUM-studien. Fast-track hos FDA basert på samme indikasjon medfører økt sannsynlighet for raskere godkjenning. Flere studier på flere indikasjoner gir potensielt økt marked for UV1. Etter emisjon nå har de GODT med cash. I tillegg kommer TET som et ekstra bein å stå på. Ledelsen fremstår (slik jeg ser det) selvsikre når de omtaler TET, og har sikkert noen interessante prekliniske data samt tidlige data fra TENDU-studien på immunrespons. Jeg vil si det har vært en betydelig derisking det siste året, så for meg er det jo bare å takke folketrygdfondet og shortere for en god mulighet til å laste opp enda noen aksjer. :blush:

20 Likes

Spørsmål kan sendes til eka@radforsk.no (tror jeg)

16 Likes
23 Likes

Ultimovacs ASA - New share capital registered

1 Like

I intervjuet snakker de Sousa litt om hva emisjonsprovenyet skal brukes til i tillegg til LUNGVAC. Bla. poengterer han at det dekker videre utvikling av TET-plattformen. Og så går han videre til å si “… and in addition of course fund the current operations and extend the runway - that is very important so that when we have those results [fra de fem fase II-studiene] and we initiate partnering discussions with some of the big pharmas, we have a solid cash position that allows ut to negotiate from a position of strength”

De som vil være med å oppleve dette i 2023 bør kjøpe billett nå - jeg tror ikke den blir billigere.

40 Likes

Ultimovacs ASA: Invitation to third quarter 2021 results presentation

image

Bull for Ultimovacs’ pricing power for UV1 og TET.

3 Likes

4 Likes

Ultimovacs betaler 0 for Keytruda i LUNGVAC, gitt at dette er SOC. Det betyr, slik jeg ser det, at det gjerne komme flere studier. Det vil stå i stil på hvor tydelige de er på at både akademisk og kommersiell interesse er stor for UV1.

Ellers er det mye som skjer i kulissene hva gjelder patenter og beskyttelsen av TET-plattformen. Her kan det også komme verdidrivende meldinger (any day).

12 Likes

Åpenbart muligheter, imo.

Vi er btw på 1475 Avanza-eiere nå, @h3nk1

image
Shareville har også økt med noen hundre det siste halve året. Der er det enormt mye å gå på.

Tiden fremover kan bli ganske spennende, når vi ser hvor lite salgsvilje det er her nede på emikurs, Innspurten i INITIUM og alt det andre som vil/kan skje i 21/22 burde vekke langt flere. Jo høyere kurs, jo sterkere FOMO. =)

Nå håper jeg det kan nærme seg noen verdifulle patentnyheter på blant annet TET-plattformen, videre utvikling av pipeline (my guess), en INITIUM som er greit on track (30-40pas) og godkjent dosetrinn nr2 i TENDU. Så får vi se da, selskapet leverer jo som regel.

16 Likes

Jeg, for min egen del, hadde behov for å se dette litt klarere og har ikke stort nok hode til å huske hva alle disse indikasjonene er, så jeg la til litt oversettelser og markering av hva de gjør/bruker i studiene som er igang:

44 Likes

Takk for alle likes på posten min. Det er ikke bare hyggelig, fordi det viser at informasjonen til aksjonærer og potensielle aksjonærer er for avansert.
Portefølgen er helt rå og resultatene likeså. Allikevel er det ikke flere enn 549 Nordnettere som er eiere av aksjen, såfremt sharewille og nordnet er helt synkrone.
Nå er jo aksjen utbombet av en shorter fra Norda asa. Da ville det vært hyggelig om småinvestorer fikk øynene opp for dette enorme potensialet som ligger i denne aksjen som halve kjendisnorge allerede har entret.

11 Likes

Jeg tror nok ikke Shareville og Nordnet er synkrone, men jeg tror forholdet mellom antall Sharevilleaksjonærer i forskjellige selskapene er lettere å sammenlikne. Der og ligger Ultimovacs kraftig bakpå, men med en liten økning siden de begynte å levere pembrolizumabdataene i sommer.

Tid på børs, men også at risikovillige Sharevillere har brent seg/sitter i minus i andre biotekaksjer kan være to ting som er med på å forklare dette bildet. Personlig tror jeg dette vil fortsette å endre seg i favør Ultimovacs i tiden framover.

Forøvrig en bra fremstilling over her. Det er nok ikke lett å huske på rams hvilke medikamenter og indikasjoner alle studiene går i. Det begynner jo å bli en del av de :grin:

11 Likes

2420 eiere i Nordnet står d i appen. Vet ikke om det inkluderer svensker og dansker

Ja, det står det. Kanskje riktig, men det står også at Arnesen er CEO, så om den info er å stole på er jeg noe usikker på🤔
Antall aksjer er oppdatert.
Kan shortes: Nei!!! Går det på hva jeg har lov til i Nordnet?

Shareville vil være et lavere antall enn Nordnet, for nordnettere å aktivt dele kontoene sine på shareville

1 Like

Ja, nettopp.

Vil tro det er mer relevant å se på forholdet mellom aktive Sharevillekontoer som eier biotek.

Jeg gjorde en slik fremstilling for noen måneder siden, hvor Ultimovacs kom desidert dårligst ut. Kan oppdatere den nå hvis det er interesse.