Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Dette er altså “fortsettelsen” av den snart ett år gamle artikkelen i Frontiers om denne studien.

De 91% respondere visste vi (og grunnen til at det ikke ble 100% var at man bare fikk tatt en eneste blodprøve av denne siste pasienten)

Det som er nytt her, og veldig positivt særlig med tanke på UV1 sitt profylaktiske potensiale(!), er at man viser vaksinespesifikk immunrespons hele fem år etter.

Man hadde målinger underveis da man skrev artikkelen, men ikke alle etter fem år, og sikkert ikke analysert det man hadde av data ferdig. Man hadde klare indikasjoner på det da man skrev: “the UV1-induced immune responses may persist long after end of treatment, long-term survival may be the result of a secondary effect of UV1-specific T cells being released from the PD-1/PD-L1 checkpoint by PD-1 inhibitors.”

Denne posteren svarer: JA!

30 Likes
3 Likes

Men er det noen som har kommet til live???

3 Likes

Lasarus-effekten blir en egen studie.

2 Likes

Startet å rekruttere hos University of Rochester, New York

15 Likes

I morgen er det Q3. Forventer ca 30 pasienter inn i INITIUM og ikke noe særlig mer enn 45-46 i NIPU. Det viktige er INITIUM. 30 pasienter er en liten slow down av rekrutteringstakten, men de fortsetter å aktivere sites og jeg anser det ikke som veldig farlig. Markedet fikk vite at de hadde fått inn 20 pasienter da de gjorde emisjonen, og at en oppdatering kommer på Q4 angående timeline for readout av studien.

Jeg vil tro at vi kan forvente oss at readout går over i 1H23, men det er tydelig at selskapet holder igjen å endre guiding FORDI det kan rushe inn pasienter når som helst, og det vil endre bildet tilbake igjen.

Med andre ord, usikkerhet rundt 2H22/1H23 internt i selskapet og regnet inn i kursen.

ELLER - så tar jeg helt feil, og det har dukket opp 30 pasienter siste tre uker :smiley:

7 Likes

Ellers er det hyggelig å merke seg at det største børsforumet i Sverige nå har etablert et dedikert forum for Ultimovacs:

https://www.avanza.se/placera/forum/forum/ultimovacs.html

10 Likes

Dette har de for alle norske aksjer på Oslo Børs?

F.eks. for knøttlille Reach Subsea.
https://www.avanza.se/placera/forum/forum/reach-subsea-asa.html

Nei, det har de ikke. Ultimovacs måtte passere 1400 aksjonærer før det ble etablert.

Reach Subsea har 161, så det var veldig rart i så fall…

Nei, du tar (blant annet) ikke høyde for at Ultimovacs kun har vært på børs et par år (Reach Subsea siden 1989).

Det er vel opp til brukere av forumet og opprette selskapsspesifikke tråder på samme måtte som her på TI

Nei, det måtte forespørres. Jeg sjekket dette. Om ikke dette endret seg i samme øyeblikk AVA fikk nytt grensesnitt / layout for kort siden. Noe jeg ikke kan utelukke.

Mulig det er etter de gikk inn i samarbeid med MMT som er svensk?

I et biotekmiljø som har fått varige skader av Nordic Nanovector, så er det ikke tvil om hva som veier tyngst!

image

14 Likes

Ultimovacs ASA: Third quarter 2021 result presentation

8 Likes

Man hadde grunn til å forvente akselerering i rekrutteringen, så det er litt skuffende tall, men seriøst, husk nå det veldig vesentlige poenget at Ultimovacs er trygt finansiert lenge forbi avlesninger uansett hva som skjer, og at dette kun handler om litt mer tålmodighet - At man overhodet ikke risikerer det som har skjedd, og kommer til å skje i andre norske biotek, nemlig at treg rekruttering fører til drepende utvanning på lave(re) kurser).

Og så er det også viktig å huske på at om datoen for siste randomiserte pasient blir x måneder forsinket, så betyr IKKE det at avlesning blir like forsinket med de endepunksdrevne designene på studiene. Flere av de tidlig rekrutterte vil da med større sannsynlighet oppleve progresjon, og vil et stykke på vei oppveie for den korte oppfølgingistiden for de siste som ble rekruttert.

11 Likes

Hei! Er ny i dette forumet, men har vært inne i aksjen en god stund.

Spør dere kloke hoder som har satt seg godt inn i aksjen hva vi kan forvente Q3 resultatene har og si mtp aksjekursen…?

1 Like

Personlig tenker jeg at det ikke er noen grunn til at kursen ska ned på denne oppdateringen. Det er en oppdatering som bekrefter at det er en “ende i tunnellen” selv om den akkurat nå ser ut til å være i 1H23 og ikke 2H22. Merk at dette er guiding utgitt før Covid-19 startet.

Selskapet har uendelig med cash, og det vil nok bidra til en trygghet her.

Om markedet sender ULTI ned på dette vil jeg sannsynligvis doble grunnbeholdningen min i påvente av hva jeg anser sannsynlig kan komme i høst av news =)

1 Like

For de langfristige blir det en mulighet til å øke. For de som regnet med å bli rike i dag, en skuffels.