Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Altid greit med data, men viktiger å spre budskapet. Halleluja :slight_smile:

Ultimovacs
14. september
image
07. November
image
image

Photocure
14. september
image
07. November
image
image

BergenBio
14. september
image
07. november
image
image

Nordic Nanovector
14. september
image
07.november
image
image

PCI Biotech
14. september
image
07 november
image
image

Targovax
07 november
image
14. november
image
image

Vaccibody
14. september
image
07. november
image
image

…og så legger jeg med Norwegian - flyselskapet - bare for moro skyld:
14. september
image
07 november
image
image

…og det urferske selskapet Flyr:
14. september
image
07 november
image
image

Som vi ser så er Ultimovacs på rett vei. Siden 17. september har de økt antallet nordnet-aksjonærer med 22% - og i samme periode har de også kraftig økt antallet svenske aksjonærer. De har ikke tatt del i en generell nedgang i antall aksjonærer som vi ser ellers i sektoren. Jeg tror denne økningen vil fortsette den neste tiden, uten at jeg med det mener fallet i de andre vil fortsette.

Legger ved en oppdatering på NAS og FLYR og - bare for å illustrere hvor latterlig crowded det kommer til å bli hvis/når hypen VIRKELIG setter inn.

*forbehold om at ikke Nordnet har gjort noen endringer i måten de fremstiller aksjonærantall på som påvirker resultatet.

2 Likes

Hmm, er ikke dette selskap som har falt mye i pris som folk synes ser billige ut, men som er overpriset? :see_no_evil:

1 Like

Skulle bare illustrere at det finnes veldig mange aksjonærer hos nordnet om man er heldig og blir en folkeaksje. Jeg har det for meg at en generell kreftvaksine, dersom den fungerer, har potensiale til å bli veldig interessant for større grupper :innocent:

6 Likes

Er stabilt / uforandret på 1477. Synes det er et lovende utgangspunkt etter shortangrep og emisjon.

Hva gjelder kursen, så var markedet villig til å prise selskapet høyere før både 2x fast-track og nytt randomisert fase-2 studie i det som er blant de aller største indikasjonene.

Vi fikk drømmestudiet i NSCLC og vi fikk oppkapitalisert. Kursen rørte aldri emisjonsnivået i mai 2020, og historien ser ut til å gjenta seg nå.

Foruten nevnte shortangrep fra et tokløver som blør en del titalls millioner for hver krone Vacci-kursen synker, så kunne ikke tingenes tilstand vært bedre.

Én ting er at jeg mener aksjen er betydelig billigere i dag enn på samme tidspunkt i fjor, en annen er at nøkterne folk som @polygon mener det samme.

Håper flest mulig på TI får ta del i den videre ferden for Ultimovacs.

16 Likes

De fleste investorer er irrasjonelle og dermed er store deler av markedet også irrasjonelt. Spesielt i biotek.

5 Likes

Ultimovacs’ SITC2021 Data Shows Enduring T cell Response for UV1 Combination in Melanoma

31 Likes

Dette er altså “fortsettelsen” av den snart ett år gamle artikkelen i Frontiers om denne studien.

De 91% respondere visste vi (og grunnen til at det ikke ble 100% var at man bare fikk tatt en eneste blodprøve av denne siste pasienten)

Det som er nytt her, og veldig positivt særlig med tanke på UV1 sitt profylaktiske potensiale(!), er at man viser vaksinespesifikk immunrespons hele fem år etter.

Man hadde målinger underveis da man skrev artikkelen, men ikke alle etter fem år, og sikkert ikke analysert det man hadde av data ferdig. Man hadde klare indikasjoner på det da man skrev: “the UV1-induced immune responses may persist long after end of treatment, long-term survival may be the result of a secondary effect of UV1-specific T cells being released from the PD-1/PD-L1 checkpoint by PD-1 inhibitors.”

Denne posteren svarer: JA!

30 Likes
3 Likes

Men er det noen som har kommet til live???

3 Likes

Lasarus-effekten blir en egen studie.

2 Likes

Startet å rekruttere hos University of Rochester, New York

15 Likes

I morgen er det Q3. Forventer ca 30 pasienter inn i INITIUM og ikke noe særlig mer enn 45-46 i NIPU. Det viktige er INITIUM. 30 pasienter er en liten slow down av rekrutteringstakten, men de fortsetter å aktivere sites og jeg anser det ikke som veldig farlig. Markedet fikk vite at de hadde fått inn 20 pasienter da de gjorde emisjonen, og at en oppdatering kommer på Q4 angående timeline for readout av studien.

Jeg vil tro at vi kan forvente oss at readout går over i 1H23, men det er tydelig at selskapet holder igjen å endre guiding FORDI det kan rushe inn pasienter når som helst, og det vil endre bildet tilbake igjen.

Med andre ord, usikkerhet rundt 2H22/1H23 internt i selskapet og regnet inn i kursen.

ELLER - så tar jeg helt feil, og det har dukket opp 30 pasienter siste tre uker :smiley:

7 Likes

Ellers er det hyggelig å merke seg at det største børsforumet i Sverige nå har etablert et dedikert forum for Ultimovacs:

https://www.avanza.se/placera/forum/forum/ultimovacs.html

10 Likes

Dette har de for alle norske aksjer på Oslo Børs?

F.eks. for knøttlille Reach Subsea.
https://www.avanza.se/placera/forum/forum/reach-subsea-asa.html

Nei, det har de ikke. Ultimovacs måtte passere 1400 aksjonærer før det ble etablert.

Reach Subsea har 161, så det var veldig rart i så fall…

Nei, du tar (blant annet) ikke høyde for at Ultimovacs kun har vært på børs et par år (Reach Subsea siden 1989).

Det er vel opp til brukere av forumet og opprette selskapsspesifikke tråder på samme måtte som her på TI

Nei, det måtte forespørres. Jeg sjekket dette. Om ikke dette endret seg i samme øyeblikk AVA fikk nytt grensesnitt / layout for kort siden. Noe jeg ikke kan utelukke.