Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Mulig det er etter de gikk inn i samarbeid med MMT som er svensk?

I et biotekmiljø som har fått varige skader av Nordic Nanovector, så er det ikke tvil om hva som veier tyngst!

image

14 Likes

Ultimovacs ASA: Third quarter 2021 result presentation

8 Likes

Man hadde grunn til å forvente akselerering i rekrutteringen, så det er litt skuffende tall, men seriøst, husk nå det veldig vesentlige poenget at Ultimovacs er trygt finansiert lenge forbi avlesninger uansett hva som skjer, og at dette kun handler om litt mer tålmodighet - At man overhodet ikke risikerer det som har skjedd, og kommer til å skje i andre norske biotek, nemlig at treg rekruttering fører til drepende utvanning på lave(re) kurser).

Og så er det også viktig å huske på at om datoen for siste randomiserte pasient blir x måneder forsinket, så betyr IKKE det at avlesning blir like forsinket med de endepunksdrevne designene på studiene. Flere av de tidlig rekrutterte vil da med større sannsynlighet oppleve progresjon, og vil et stykke på vei oppveie for den korte oppfølgingistiden for de siste som ble rekruttert.

11 Likes

Hei! Er ny i dette forumet, men har vært inne i aksjen en god stund.

Spør dere kloke hoder som har satt seg godt inn i aksjen hva vi kan forvente Q3 resultatene har og si mtp aksjekursen…?

1 Like

Personlig tenker jeg at det ikke er noen grunn til at kursen ska ned på denne oppdateringen. Det er en oppdatering som bekrefter at det er en “ende i tunnellen” selv om den akkurat nå ser ut til å være i 1H23 og ikke 2H22. Merk at dette er guiding utgitt før Covid-19 startet.

Selskapet har uendelig med cash, og det vil nok bidra til en trygghet her.

Om markedet sender ULTI ned på dette vil jeg sannsynligvis doble grunnbeholdningen min i påvente av hva jeg anser sannsynlig kan komme i høst av news =)

1 Like

For de langfristige blir det en mulighet til å øke. For de som regnet med å bli rike i dag, en skuffels.

Det denne sliden betyr er altså at dersom UV1 viser seg å fungere sammen med Keytruda i ikke-småcellet lungekreft, så er det adresserbare markedet 8 milliarder dollar per år.

Og som jeg har repetert til det kjedsommelige, så er det sånn at dersom UV1 blir godkjent i en indikasjon, så er det overveiende sannsynlig at UV1 blir godkjent i en drøss med indikasjoner. Det er derfor man snakker om Donald-duck tall.

11 Likes

Ingenting. De eneste som selger fordi hovedstudien kanskje sklir et kvartal på å bli ferdig rekruttert befinner seg her inne.

Markedet priset selskapet høyere enn i dag før 2x fast-track og nytt randomisert fase-2 studie i NSCLC. Det man venter på er strengt tatt at kursen skal reflektere dette og etablere seg høyere igjen.

En ting som virker å ha gått TI hus forbi er fraværet av innsidekjøp. Ikke vært noen av disse siden kohort 1-dataene med Keytruda i mai. Normal praksis har vært innsidekjøp ved tilnærmet enhver mulighet.

Nå har de ikke skjedd etter kohort 2-data, fast-track, LUNGVAC eller emisjon.

Hvorfor? Sier seg selv, egentlig.

Edit:

De siste kvartalet og året har vært en tour de force fra selskapet.

  • On 26 October 2021, Ultimovacs announced that UV1, will be investigated in a Phase II clinical trial in combination with pembrolizumab in non-small cell lung cancer (NSCLC). The LUNGVAC trial will be a multi-center, randomized, open-label trial which will be sponsored by Drammen Hospital, a leading oncology research center in Norway. The trial will enroll approximately 138
    patients and will be conducted at 8-10 clinical centers in Norway.
  • On 13 October, Ultimovacs announced that the overall survival rate after two years of follow-up in the Phase I clinical trial of UV1 combined with pembrolizumab was 80% in this first cohort of 20 patients. As previously announced, median progression free survival for these patients was 18.9 months. (post quarter event)
  • Results from the 10 patients in cohort 2 of the same trial released on 12 August also showed strong safety and efficacy data after one year (60% objective response, 30% complete response, 90% overall survival and median progression-free survival not reached), reinforcing the cohort 1 data presented at ASCO. (also presented in the Q2-report)
  • On 20 October 2021, Ultimovacs ASA announced that UV1, in combination with checkpoint inhibitors has received Fast Track designation from the U.S. FDA in the treatment of unresectable or metastatic melanoma - either as add-on therapy to pembrolizumab or as add-on therapy to ipilimumab. (post quarter event)

Det neste året blir enda mer spennende. Å få anledning til å posisjonere seg nå er en betydelig større gavepakke enn i fjor høst og 100+ prosent siden.

12 Likes
6 Likes

https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20211111_6

Sausen er live.

Edit:

“We do not expect that the change in the guidances will be of significance”

Sånn, fokus fremover nå.

9 Likes

significance er et litt relativt begrep - så for de med korte briller på (type avkastning mnd’er frem i tid) kan det være negativt - men for de med briller som er bedre egnet til biotech (halvår/år frem i tid) er det irrelevant. Og: De har hentet gode penger når de kunne - på en meget god kurs. Ergo lavere utvanning for aksjonærer.

Det vil ha liten betydning for selskapet, er det han mener. Den typen folk som er opptatt av aksjen og som tenker at verdien på disse er løsrevet fra hvordan det går med selskapet, er heldigvis ikke dem CEO snakker til.

2 Likes

U er på stø kurs og aktiviteten øker.

Den store usikkerheten i slike selskaper er negative resultater i prosjektene. Det er ingen slike faresignaler i U, tvert i mot er samtlige studier i U “positive”.

Noen ganger er intet nytt godt nytt.

Det går veien mot en partner inntreden noe også U er åpne på. Når den kommer vet man aldri men jeg vil tro det vil være en avveining fra begge sider. En partner vil vurdere å gå inn før det blir for dyrt. Det vil være en risk reward vurdering fra begge sider.
Det kan bli en mellomløsning og den kan komme før man venter det.
I emisjonen var man også åpne på at et av formålene med den var å skaffe seg en solid forhandlingsposisjon i partnerforhandlinger.

Info om slike forhandlinger kommer ikke i en kvartalspresentasjon. Det må man som investor ta høyde for kan komme overraskende.

17 Likes

Selskapets uttalte strategi er å gå i forhandlinger med BP basert på fase-2 avlesningene. Er data gode, så vil avtalestørrelsen bli gigantisk gitt UV1 sitt rasjonale og det (nøye gjennomtenkte) kliniske setupet hvor de største CPI’ene er satt opp mot hverandre.

Alle spillerne skjønner dette.

Samtidig er spillerne allerede i et spillteoretisk game-of-chicken. Når bikker R/R for et BP over til å sikre seg UV1 før avlesning? Det vil koste skjorta i dag, men kan bli veldig mye dyrere i morgen.

Edit:

Ingen sier at dette vil skje, eller at det er veldig sannsynlig. Man kan gjøre tilsvarende øvelser i de fleste biotekselskaper. Samtidig er UV1 en over snittet spennende asset, og det pynter litt på R/R for å være investert.

11 Likes

4D chess?

2 Likes

Litt ironisk at man snudde himmel og jord for å få deltatt i emisjonen. I den fikk jeg bare 10 prosent av det jeg tegnet meg for. I dag fikk jeg kjøpt de resterende 90 til lavere kurs. Børs er et fascinerende vesen.

Edit:

Det skal også bli spennende å se hvordan analytikerne håndterer LUNGVAC. Jeg kan egentlig ikke forstå hvordan de kan prise inn det med mindre enn ~50+ kroner (på kursmålene som ligger på ~200 fra før).

9 Likes

I tillegg går visstnok dollaren opp. And you know what that means for analysene :wink:

Og vips er treskofolket ute og shorten dekket?

1 Like

Selvfølgelig når kursen da var 135 ish og man kunne få kjøpt for 125? Så kunne man selge like mange aksjer som man fikk i emisjonen å cashe inn 10kr pr aksje. Evt mindre da, siden kursen falt med en gang… :slight_smile:

Kanskje noen som fikk litt mye og som så har ført til salgspresset etterpå? Og tatt unna endel av kjøpspresset, så nå tar det litt tid før markedet kommer i balanse igjen.

Det kan jo bli interessant å se hvordan markedet reagerer på den oppdateringen :sunglasses:

2 Likes