Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Takk for svar.

Det er ofte det jeg ser som problematisk for norsk biotec. Vi klarer ikke se det store bildet.

Dumt å ta eksempler på andre selskaper. Men targovax gikk på en bombe og så går de på en til Ift at de ikke vet hva SOC vil være i aktuell indikasjon. Derfor syntes jeg nano så så strålende ut. Siden man ikke så en eneste konkurrent. Men da skulle de være ferdig i 2019! Plutselig to år senere har alle andre også kommet videre.

Cr på 45% høres jo dramatisk ut.
Vaccibody virker enormt potent. De har også utslag i CD4 og cd8 immun celler. Uv 1 har kun cd 4 immun respons. Men her er jeg muligens litt på tynn is.

Jens bjørheim virker svært smart. De hadde en grundig vurdering på hvilke indikasjoner og en del av den vurderingen var en fastsatt SOC slik at de ikke gikk seg bort under utviklingen.

Det er vel grunn til å tro at initium vil gi bedre responser enn fase en med kun pembro? Her kombineres jo 2.

Skal lese. Ja det illustrerer vanskeligheten med å sette seg godt inn i markedet. 979 pågående altså. Enormt.

Ja kanskje de ikke trenger være ledende og best i respons, de har en veldig god bivirkningsprofil og enkel administrasjon. Det trekker også opp. Så om ett annet produkt er likt ville en lege foretrukket ett enkelt medikament/behandling off the shelf.

Grattis, Carlos! Du traff godt med den :grinning:

6 Likes

Det er jo en relevant frykt å ha og en viktig faktor min Ultimovacsinvestering er dette forarbeidet Kongstun Arnesen gjorde før han satte i gang INITIUM. At de i tillegg fortsetter å levere på det de kan uten særlig store skuffelser gjør at det er enkelt å være langsiktig. Det ser også ut på kursen som om flere tenker som meg.

Det er jeg helt enig i. Det man håper på er dobbel synergistisk/additiv effekt av UV + ipililumab og UV1 + nivolumab.

6 Likes
3 Likes

Carlos visste helt sikkert ikke dette da han kjøpe aksjene tidligere på dagen. Det er helt usannsynlig at han gjør seg til kriminell for å tjene hva da? 15.000? Dette fikk selskapet garantert beskjed om på ettermiddagen (morgen/formiddag i USA).

5 Likes

Du har nok rett i det, men ang summen så er vel sannsynligheten vesentlig større å slippe unna om du bare har tjent 15000 på insideinfo enn om du har tjent 15 mill på insideinfo.

Men for all del. Jeg tro heller ikke han har gjort noe kriminelt altså, men finansavisen ønsker nok at alle skal spekulere om dette idag.

2 Likes

Er du seriøs? Selvfølgelig kjøpte ikke CEO på denne informasjonen.

3 Likes

@sjog kanskje du kan komme inn her med en nøktern respons som ikke sparker noen. Vil gjerne lære.

Alle nettaviser lever av leserklikk. Er ikke rart mange tror verden alltid går til helvete, når levebrødet til avisene går ut på å aktivt skape den neste store skandalen/katastrofen etter den andre. Carlos er perma-bull :cow2: på selskapet, og det har han vist med å kontinuerlig kjøpe på dips i lang tid.

2 Likes

Denne saken er bare tull.

Aksjekjøpet har selvfølgelig skjedd på dagtid - aksjene kan ha blitt kjøpt på formiddagen her i Norge for alt det vi vet - og han har tidligere kjøpt tilsvarende småposter på kursfall - muligens også som et signal til markedet at han tror på caset.

I USA var de nok ikke våkne når kjøpet skjedde og beslutningen i USA kan ha blitt oversendt etter arbeidsdagens oppstart i USA. og når det er børsslutt her.

Det er rom for mange timers forskjell i denne saken selv om børsmeldingene kommer tettere.

1 Like

Jeg kommenterte dette spøkefullt fordi jeg ser på det som et artig sammentreff. Bare for å understreke, så tror ikke jeg at det er snakk om ulovlig innsidehandel. Tipper faktisk at Carlos skulle ønske han ikke traff fullt så godt. At fyren skulle gjøre seg til kjeltring for 1000 Ultiaksjer er for meg helt utenkelig.

Jeg synes faktisk Finansavisen burde droppa den “artikkelen” i stedet for å la spørsmålet henge i lufta. Det er litt forskjell på en humoristisk forumkommentar og en avisartikkel uten emojier.

2 Likes

FDA offentliggjør på morgenen. Man kan abonnere på nyheter derfra. Sousa sitter selfølgelig på info om for eks søknad om fast track… men utfallet vet han ikke. Det eneste han og til dels mange av oss vet er at de har gjort en soldig jobb med slike søknader til FDA. Anbefaler alle å høre radium med uktimovacs der Einarsson og Bjørheim forklarer prosessen med en fast track søknad. Her er det grundig arbeid som gir resultater.

Du verden, den selges aktivt ned nå. Er det fyren i vacc som forsvarer sin short-posisjon, eller…?

Nærliggende å attribuere den aktive algoen i aksjen som jobber nedover med minst mulig volum til shorten, ja. Flott opptreden fra NORDA og Åbyholm. Radbrekke et søsterselskap under Radforsk-paraplyen på selskapsbyggende data. Det var dette som snudde trenden og sentimentet.

Mon tro hva folk ville tenkt om investeringsselskapet til styreleder i Ultimovacs shortet Vacc til ***** på seneste avtalen med Regeneron.

3 Likes

Fantastisk dag om en er innehaver av litt sort humor. Sjelden sett maken til snuoperasjon. Feil vei riktignok.

Skal se det blir opptur når disse nissene og roboten deres er tomme. Det spyttes ut mikrovolum på bid ustanselig. Godt mulig de er tomme i dag.

2 Likes

Skulle vært interessant og hatt oversikten over hvilke meglerhus som har stått for dagens handler. Volum på 148k i følge Infront. Resten av uka har det ligget fra 40 - 46k. Så tydelig at det har blitt jobbet godt for å holde kursen nede. Som @h3nk1 også påpekte.

1 Like

Vil tro at det er lite aktuelt å ha med Andenes gruppen inn i styret på noen Radforsk eller andre biotekselskaper i fremtiden. Når investorer eller enkeltindivider ønsker å kræsje aksjekursen til selskaper som utvikler livsviktig medisin så har vedkommende lite å gjøre i et biotekstyre.

11 Likes

Vi får se om de sitter videre etter neste generalforsamling, da.

1 Like