Ser at de 10 største aksjonærene i U eier 56%. Også mange andre stabile store eiere som ikke virker som tradere. Vil tro dette stabiliserer kursen.
Det nytter ikke å tro at noe som helst stabiliserer kursen. I dag var det rett før algoene tok fyr. Null aksjer lå på kjøpersiden og 100 aksjer til salgs høyt nok til at ingen ville kjøpe disse, det var etter algoene ble skrudd av. Aksjonærer som tror på den daglige kursutviklingen blir lurt av algoene. Det er mange vet dette.
At de 50 største er såpass stabile som de er gjør at oppturene går megahøyt, og nedturene blir helt vanlige korreksjoner på 40% etter en stor peak…
Forrige CEO i selskapet poengterte ved flere anledninger at noe av det viktigste for et biotek er at SoC ikke endrer seg underveis i en studie. På en dag som dette er jeg veldig takknemlig for at han var så obs på denne problemstillingen, og at samtlige av Ultimovacs sine fase II-studier er sammen med en CPI eller annen ny IO.
Det fremstår jo som veldig solid arbeid. Den podcasten hvor de diskuterer dette er verdt å få med deg. Det er jo potensielle bomber man ikke vet vil sprenge dette. For en tragedie i PCI. Det er andre gangen de går på samme mina. Trvx gjorde det samme. Ultimo har tenkt gjennom dette på forhånd.
Hvem er det som driver å selger? Skjønner ikke hvorfor kursen skal ned på en god børs åpning.
Er det ingen som har fått med seg alle de gode meldingene?
Ser ingen short heller så forstår egentlig ikke den svake kursutviklingen, skulle gjerne hatt en god melding nå snart
Sousa nevnte vel at de kommer med guiding hvert øyeblikk på Redeye, så det kan nok bli en liten kurstrigger. Mye spennende i vente for året.
Kursen nærmer seg også bunnen i den lange opptrenden, så tror dette kan bli bra fremover!
Det er den generelle elendige stemningen i norsk biotek som trekker den ned. I særdeleshet utløst av pcib.
Tror ikke noen seriøse investorer lar seg påvirke av hva som foregår i gallekreft-selskapet pcib.
Edit: Jeg så for øvrig ikke dagens hendelse i pcib før nå
Frykt for emisjon i 2024 trekker ned. Neida, det man så på åpningen i dag er nok et trist tilfelle av en belånt PCIB-portefølje. Få andre forklaringer å finne.
At ikke mer retailkapital finner veien til Ultimovacs når det er NM i utsettelser, emisjoner og tryning for øvrig i sektoren har vært en gåte lenge.
Ultimo har jo levert år etter år og nesten mnd etter mnd. Det er jo ingenting negativt i selskaper per dags dato og alt virker å gå på skinner. Det er jo liksom nå man skal kjøpe og holde på aksjene for det blir jo ikke dårligere i tiden som kommer med mindre alt av resultater plutselig snur opp ned
Jepp. De har levert etter beste evne, og det har vist seg at de har solide evner. Ellers så er det Q4 vi ser mot nå, og der får vi litt mer info om når vi forventer readout av INITIUM (den viktigste studien og sannsynligvis 1H23), men også kanskje mer info om dette veldig spennende TET-programmet som de også jobber med.
I blant alle de dårlige nyhetene de siste ukene er det et par ting jeg har merket meg. Både SoftOx og PCI Biotech har økt sin rekrutteringstakt den siste tiden. DET er motsatt av hva jeg har fryktet, og kanskje pasientene har fått beskjed om at Omikron medfører lavere risiko for alvorlig sykdom og død, og barrieren for å bli med i kliniske studier derfor har blitt lavere. Det jeg VET er at Ultimovacs har rekruttert bedre enn resten av selskapene mens pandemien har vart, så at det bedrer seg for de andre kan være et tegn på at Ultimovacs vil levere på oppsiden angående pasientrekruttering på Q4.
Imo er ikke alt bekmørkt nå, og 2022 ser fortsatt ekstremt lovende ut.
Ultimovacs pasient.
Nei, det er ikke UV1 hun fikk.
Ser du skriver at readout av INITIUM sannsynligvis blir i 1H23. De siste tre kvartalene har det vært gjennomsnittlig rekruttert 8 pasienter per mnd. Med samme rekrutteringstakt fremover vil studiet være ferdig rekruttert i juli.
Ja, det er en viss usikkerhet her så klart. De oppdaterer på Q4, men jeg forventer og jeg tror markedet forventer at de vil guide på 1H 23
Det er jo så klart en oppsidemulighet i at de er enda mer bullish enn det (som alt tatt i betraktning er ganske bullish) men det spørs jo litt på effekten av UV1 og rekrutteringen nå i vintermånedene tenker jeg.
Er han helt ute snart?