Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Ultimovacs pasient.

5 Likes

Nei, det er ikke UV1 hun fikk.

1 Like

Ser du skriver at readout av INITIUM sannsynligvis blir i 1H23. De siste tre kvartalene har det vært gjennomsnittlig rekruttert 8 pasienter per mnd. Med samme rekrutteringstakt fremover vil studiet være ferdig rekruttert i juli.

1 Like

Ja, det er en viss usikkerhet her så klart. De oppdaterer på Q4, men jeg forventer og jeg tror markedet forventer at de vil guide på 1H 23 :slight_smile:

Det er jo så klart en oppsidemulighet i at de er enda mer bullish enn det (som alt tatt i betraktning er ganske bullish) men det spørs jo litt på effekten av UV1 og rekrutteringen nå i vintermånedene tenker jeg.

1 Like

image

5 Likes

Er han helt ute snart?

Hm? Nei, dette var en meme for å få ham til å øke ytterligere :wink:

1 Like

Tok den nå :joy:

Ingen på topp 50 som har solgt de to siste dagene. Kun Nordnet,avanza og fond/ bank i usa

Husk at listene her har 3 dagers forsinkelse, om det er de du refererer til.

1 Like

ah, så insider viser altså 3 dagers gamle lister?

Ja, datoen som står, minus 3 handelsdager.

Det finnes ikke mer oppdaterte lister tilgjengelig noen plass, og heller ikke mer komplette.

skjønner. Ingen som selger uansett :wink:

Dagen har blitt brukt til å realisere andre posisjoner for å sette personlig rekord i antall aksjer i Ultimovacs.

4 Likes

Med mindre man jobber i ABG Sundal Collier og har en kontakt i analyseavdelingen :stuck_out_tongue_winking_eye: Får håpe de holder skottene tette i bankene…

image

Disclaimer: Dårlig humør.

Jeg hadde ikke brydd meg om litt shortmanipulering i mellom value inflection pointene, men norsk sektor er i en krise nå vi ikke har sett på flere år. En nedlagt studie, èn 100% emisjon og kurskollaps og en gigantisk rabatt i en “overraskende emisjon”. Skal Ultimovacs gå fra å være symbolet på at levering og progresjon lønner seg til å falle langt over 40% i korreksjonen blir sektoren en vits og kapital blir enda vanskeligere å skaffe i fremtiden.

Sååe, beskytt kapitalen og vis fingeren til shortkleggene. :man_shrugging:

14 Likes

Snudde opp ned på det meste for å få deltatt i den overtegnede emisjonen på 125 for kort tid siden. Nå er også det aller siste omkalfatret for å ha flest mulig aksjer for resten av året.

Sektoren har krakket, korreksjonen på indeksene har skjedd/foregår og det er lavt volum som attpåtil utnyttes av noe oppriktig pakk med base Andenæsgruppen/Norda/NYKD.

Gitt denne perfekte stormen, så er om ikke annet min teori at det er en kunstig skapt, kortsiktig og attraktiv kjøpsmulighet.

Det er nok av bemidlede navn på eierlisten, og det ville ikke gjort noe om enkelte av disse sørget for å beskytte den fundamentalt drevne og positive trenden aksjen fortjener.

5 Likes

Enig i det meste, men vi bør ikke undervurdere de reelle problemene som kan oppstå som følge av «kunstig» lav kurs. Etter å ha sett implosjonen i PCIB, de gjentatte problemene i NANO, kurskollapsen i Targo og det generelt dårlige klimaet for små bioteks, er vi også bare én dårlig nyhet unna å havne i samme spiral. Det er selvsagt veier ut av denne spiralen, og Ultimovacs har i motsetning til de andre selskapene levert på guiding(og gjerne litt på forskudd), men for å parafrasere en av Norges fremste: den viktigste nyheten er den neste, og vi kan ikke være sikre på at den jevne strømmen med gode nyheter vil fortsette. Frem til nå har resultatene vært meget gode, men det er nå randomiserte data skal begynne å tikke inn, så for min del har jeg redusert innsatsen til et nivå som jeg er komfortabel med(i størrelsesorden en ganske luksuriøs sydentur for familien), som vil gi en god gevinst hvis Ultimovacs fungerer i nærheten av det vi har grunn til å håpe på. Så får vi håpe at Ultimovacs skiller seg ut, og ikke bare ligger litt bak de andre i slakterkøen.

6 Likes