Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Du reduserte fordi avlesningene av fase-2 studiene begynner om pluss-minus 12 måneder?

Heldigvis reduserte jeg et stykke opp på tresifret, med den hensikt å kjøpe meg innpå de nivåene vi nå er på. Det er å kjøpe meg inn igjen jeg har revurdert.

3 Likes

Jeg forstår at psykologen i sektoren er defensiv og til dels traumatisert.

Når det er sagt, så forstår jeg ikke (på et generelt) plan hvorfor man selger et selskap som leverer (i hovedsak over forventning) gang på gang, fordi det kan komme en dårlig nyhet.

Det er case som leverer man fortrinnsvis øker i. Majoriteten av de andre selskapene i sektoren, som er populære her inne, har hatt NM i emisjoner, dårlig rekruttering og utsettelser. Samtidig ser man at de tviholdes på. Noe jeg ikke forstår.

Man ser heller ikke «flight to safety» i Ultimovacs. Noe jeg forstår like lite av på vegne av den risikovillige kapitalen som står bundet i nevnte NM.

I dette spesifikke tilfellet, hva kan komme som er negativt? Forskyvning av avlesning med 1 kvartal? Dårlige pembro-data? TET-feiler plutselig safety?

Alt kan skje. Det er alltid risiko. Og jeg skal være den første til å selge hvis selskapet slutter å levere.

2 Likes

image

6 Likes

Som sagt, jeg er enig i at Ultimovacs skiller seg ut i positiv retning. Jeg har vært med siden lavt 30-tall og opp til 160. Det eneste som har endret seg er min villighet til å gamble. Å selge 50% på ca. 150 viste seg å være smart. Jeg håper for alles del at ikke å kjøpe meg inn igjen riktig ennå viser seg å være tidenes bommert. Jeg kan leve med en middels payday.

5 Likes

Respekt for å innrømme salg. Jeg tror mange har gjort det du har gjort, og jeg tror mange får mindre og mindre lyst til å kjøpe tilbake jo mer den faller :slight_smile:

1 Like

Den spiralen du beskriver i disse andre selskapene er at de ikke har vært finansiert solid forbi et fundamentalt selskapstransformerende value inflection point - det er Ultimovacs! Det er den store og helt grunnleggende forskjellen. Det kan selvfølgelig komme en dårlig nyhet fra selskapet i løpet av de neste 12-24 månedene, men man skal ha veldig god fantasi for å forestille noe som vil hindre selskapet i å komme fram til avlesning av de fem randomiserte fase II studier med 650 pasienter med det selskapet har av cash nå.

9 Likes

Ja, jeg er ikke enig i utsagnet om èn dårlig nyhet unna å havne i cluster fuck-land. Det er rett og slett svada og redsel som styrer det utsagnet.

1 Like

Enig, det ENESTE jeg prøver å si er at MIN risikovilje er redusert som følge av siste tiders hendelser pga. at nøyaktig den samme optimismen har vært til stede i de andre selskapene også. Jeg sier IKKE at situasjonen er identisk, men at det for et lite selskap fra Norge er mange farer som lurer.

8 Likes

Dette selskapet har vært alene om å rigge løpet sitt slik at det KUN er dårlige data som kan felle det på sikt.

Dét er den eneste faren. Og den er uunngåelig i biotek.

1 Like

Glem ikke at det er faktorer som ikke er selskapsspesifikke som påvirker kursen enkeltaksjer om dagen.

Tvangsalg, dårlig likviditet hos investorer som sitter i posisjoner også i andre aksjer mv, kan lett tvinge fram salg også i U selv om investoren ikke ønsker dette.

Når man da har en situasjon med liten omsetning i U om dagen, noe jeg forøvrig vil tolke positivt for det tyder på at kjernen av aksjonærene ikke er på selgeren, så kan selv "tvangs"salg av små poster påvirke kursen negativt.

Jeg tror U slutter i pluss i dag

1 Like

Det spørs jo på hvor dårlig den nyheten er da. Jeg er enig i at det er frykt som ligger bak utsagnet, men at det er svada er jeg ikke enig i. Dette ble diskutert på siste podcast fra radium også, at det er mange ukjente faktorer som kan ødelegge mye. Jeg vil presisere at Ultimovacs fortsatt både er min beste investering og den aksjen jeg fortsatt har mest tro på. Det jeg mener med én dårlig nyhet er dette: det var utrolig mange positive ting PCIB sitt releasestudie hadde, men det var nok med en helt ordinær studie som kom den i forkjøpet til å fjerne hele oppsiden.

2 Likes

Det du er redd for er at det skal komme en ny standard of care i melanom de neste 6 månedene så Ultimovacs må stanse rekrutteringen til INITIUM? Eller leser jeg det du skriver feil???

1 Like

Jeg har innsett at det er altfor mange faktorer som jeg ikke har oversikt over, slik at jeg har redusert innsatsen. Thats it.

5 Likes

Jeg bare spør siden eksempelet du kom med var nettopp det jeg skisserte. Og da måtte jeg jo spørre siden jeg finner det veldig usannsynlig :slight_smile:

Det er vel ikke akkurat sammenlignbart? De hadde virkelig gigantiske problemer med å starte opp og rekruttere folk til studien sin. Det har vært en clusterfuck uten like. Jeg var PCIB aksjonær for lenge siden og husker hvordan man så for seg at de skulle gjennomføre. Hvilket selskap er det som er i ferd med å gjøre gjennomføre på den måten? Ultimovacs.

Usikkerheten min er ikke om Ultimovacs klarer å gjennomføre, for det har jeg 100% tillit til at de skal klare. Pga covid-19, så blir de kanskje forsinket så de ikke leverer i H2 2022, men i H1 2023, men det er jo en triviell utsettelse i det de har nok av penger til å komme seg over den kneiken. Og! Det er jo ikke sikkert de utsetter og med tanke på at forventningen er at de utsetter, så er ikke dette noe særlig til risikomoment.

1 Like

Jeg føler at veldig mange på diverse tråder har en motvilje til å sammenligne to situasjoner som ikke er identiske. Jeg påstår ikke at situasjonen er den samme, bare at den ukjente trusselen har gjort at min private fryktindeks har økt.

3 Likes

Det kan alle si, så med mindre du sier det når du gjør det så ender det opp i backtrading skuffen.

Hva du tror er for meg fullstendig uinteressant.

(Jeg har absolutt ingen interesse av å sitte og lyge som anonym. Jeg hadde flaks denne gangen. I motsetning til f.eks i PCIB)

2 Likes

En ukjent trussel har gjort at din fryktindeks har økt. Det er fair. Jeg tror mange tenker på nøyaktig samme måte når kursen er i nedtrend.

Det er plutselig ikke ukjent lenger når du drar en sammenlikning mot PCIB, derfor reagerer jeg=)